Eco klep kapot

Forumindex Forums Modellen Astra Eco klep kapot

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

Hallo, ik heb een Opel Astra uit 2003, En die valt nogal eens stil,
    Als ik bijv ergens aan kom rijden bijv een stoplicht of afrit van de snelweg, trap mijn koppeling in dan valt de moter uit, en dan met veel moeite en veel gas geven krijg ik hem weer aan de praat. ben bij de garage geweest ze hebben hem uitgemeten en waarschijnlijk mijn eco klep of zoiets kapot, maar die heb ik anderhalf jaar geleden ook al laten vervangen, want toen starte mijn auto niet goed, kan dat wel zo snel kapot gaan is er niet iets anders, als ik stil sta verschild mijn toerental ook veel soms 10 9 of 7 ligt er aan of de auto warm of koud is, kan iemand me wat meer info geven

Een ECO klep bestaat niet.
    Ik denk een EGR klep.
    Maar wat voor motor hebben we het eigenlijk over? Benzine/diesel/1.2/1.6/1.616v/1.816v/2.016v/2.216v.
    Zonder duidelijke informatie wordt het nix ;)

Maar een EGR klep kan heel snel weer kapot gaan bij een verkeerde rijstijl. Vooral “het nieuwe rijden” is funest.

pff ik snap niet waarom mensen niet het topic ASTRA VRAGEN DUIDELIJK LEZEN niet openen om te kijken hoe en wat ?:S

motorcode?

origineel gepost door Laagvlieger
    Een ECO klep bestaat niet.
    Ik denk een EGR klep.
    Maar wat voor motor hebben we het eigenlijk over? Benzine/diesel/1.2/1.6/1.616v/1.816v/2.016v/2.216v.
    Zonder duidelijke informatie wordt het nix ;)

Maar een EGR klep kan heel snel weer kapot gaan bij een verkeerde rijstijl. Vooral “het nieuwe rijden” is funest.

Verklaar je nader. Waarom zou het nieuwe rijden funest zijn voor de EGR? Omdat door het ‘lui’ rijden de klep niet genoeg open en dicht gaat en doordat de motor steeds op deellast rijdt er sneller rotzooi aan zou koeken?

Over het algemeen pas ik het nieuwe rijden ook toe. Ik heb nu 75K op de klok maar nog geen problemen. Elke keer met de beurt wordt de EGR overigens wel goed schoongemaakt. Wellicht is dat ook belangrijk om problemen te voorkomen.

Verklaar je nader. Waarom zou het nieuwe rijden funest zijn voor de EGR? Omdat door het ‘lui’ rijden de klep niet genoeg open en dicht gaat en doordat de motor steeds op deellast rijdt er sneller rotzooi aan zou koeken?

Heeft te maken met de temperaturen!
    Nu zie ik in je onderschrift dta je een 2.2 hebt. Die hebben weinig last van EGR storingen. Dus in jouw geval gaat het verhaal niet helemaal op.
    Maar het nieuwe rijden geeft gewoon teveel inwendige vervuiling.
    Ik zie dagelijks de gevolgen daarvan. Cilinderkoppen blijven te koel. Zuigerveren smeren dicht. Bougies koeken aan. Er komen olieresten in het EGR circuit terecht.
    Bekijk maar eens 2 identieke motoren met de endoscoop.
    1 waarmee het nieuwe rijden is toegepast. en 1 waar normaal en zo nu en dan eens vlot mee wordt opgetrokken/zwaar belast wordt.
    Als je zo’n beeld gezien hebt dan weet je genoeg.

Maar de 2.2 is wat EGR betreft een sterke motor.
    Sommigen hebben trouwens nieteens een EGR.
    Ook een flesje reiniging zo nu en dan in de tank helpt ook.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.