Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › ecc doet vreemd
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door .
-
AuteurBerichten
-
26 november 2010 om 17:42 #17228974
als ik smorgens de vec start en ik zet de ecc uit
en de aanjager op 9 zet dan gaat hij aan en uit aan en
weer uit, zet ik hem op 8 dan blijf hij wel contenu blazen.
hoort dit nu zo of is er iets stuk??
de rest van de standen doen het goed het gebeurd alleen
op stand 9.
aan gezien dit mijn eerste opel is met ecc vind ik dit een
vreemd iets,
ook vind ik het raar dat als ik de vec start dat de ecc
meteen aan staat, dit moet toch een eigen keuse zijn?
dat als ik hem aan wil de knop in druk. toch, of niet.26 november 2010 om 17:46 #17765624als je de auto uit zet, komen er dan 2 streepjes “–” in beeld van de temp?
zoja dan is er een foutcode opgeslagen in de ECC.
op stand 9 krijgt de ventilator de volle stroom van 12 volt voor zn kiezen en dat komt doordat er een relais op de ecc module de 2 grote transistors bypasst.
Die 2 transistors zorgen voor stand 0 tot 8 en het relais zorgt voor stand 9.Het zou kunnen zijn dat dat relais een beetje blijft plakken.
26 november 2010 om 18:21 #17765625je zegt het goed, van de week zette ik de motor uit en zag ik — in het display,
ik dacht nog wat is dat nu en dacht dit heb ik nog niet gezien.
zit dat relais dan in de zekeringe kast of onder de motorkap in een kastje.26 november 2010 om 18:30 #17765626nee dat relais zit op de stuurmodule van de ventilator
en die zit . . . rechts van het gaspedaal achter op de kachel unit.26 november 2010 om 18:44 #17765627dat meenje niet, is het dat ding met die 2 transistor,s.
kan je dat relais er zo van af trekken of moet er gesoldeerd worden.26 november 2010 om 18:59 #17765628als ik het goed begrijp is het de regulator module, of zit ik nu verkeert?
26 november 2010 om 19:00 #17765629jep . . . dat ding ;)
zal gesoldeerd moeten worden denk.
maar welk relais je daarvoor moet hebben weet ik niet.26 november 2010 om 19:42 #17765630nou ik weet in iedergeval waar ik aan toe ben, dit ga ik maar eens doen als het weer wat warmer wordt, ja toch.
maar waarom als ik start gaat de ecc meteen aan?
hij mag pas aan als ik dat wil of kan dat niet om dat opel
het zo gemaakt heb, is dat bij jou vec ook zo??26 november 2010 om 19:54 #17765631origineel gepost door dappie
nou ik weet in iedergeval waar ik aan toe ben, dit ga ik maar eens doen als het weer wat warmer wordt, ja toch.maar waarom als ik start gaat de ecc meteen aan?
hij mag pas aan als ik dat wil of kan dat niet om dat opel
het zo gemaakt heb, is dat bij jou vec ook zo??Dat is toch normaal.
Of heb je hem eerst uitgezet voor dat je het contact uitzet.
Dan zou hij idd uit moeten blijven als je opnieuw de auto start.26 november 2010 om 20:25 #17765632dat is het nou juist, elke keer als ik start gaat de ecc meteen aan.
en als ik hem uit zet brand er een orange lichtje in de eco druktoets
wat dan bij in het donker rijden iritand is. begrijp je27 november 2010 om 11:40 #17765633even voor de duidelijkheid.
lampje branden in de ECO knop is Airco uit!!!
airco staat zowiezo niet aan beneden de 6 graden.en als die lampjes irritant zijn, dan is er misschien een keer een te fel lampje in gezet.
27 november 2010 om 17:41 #17765634sw-reijnders: werkt het ook zo bij jou vectra, dat als je start
dat de ecc ook meteen aan staat.ja inderdaad, lampje aan ecc uit.
, lampje uit ecc aan.27 november 2010 om 17:51 #17765635origineel gepost door dappie
sw-reijnders: werkt het ook zo bij jou vectra, dat als je start
dat de ecc ook meteen aan staat.ja inderdaad, lampje aan ecc uit.
, lampje uit ecc aan.Het lampje van de eco funtie zegt niks over aan of uitstaan climaat controle !!!!
Bij mij is het gewoon zo. Zet ik de ecc uit (dus zwarte schermpjes van temp en snelheid) dan blijft hij uit als ik de auto opnieuw op contact zet.
Laat ik hem aan staan, dan gaat hij automatisch aan als de auto weer op contact zet.
En dit is precies het zelfde als voor het eco lampje.
27 november 2010 om 18:00 #17765636dus dat lampje zit er voor niets in, nee toch.
ja maar zo werkt het bij mij ook, maar ik zet mijn kachel nooit uit.
ik draai de contactsleutel er uit en ga, en ga ik weer weg dan start ik en
dan staat de ecc ook weer meteen aan, en ik wil graag dat hij aan gaat
als ik de drukknop in druk begrijpje.27 november 2010 om 18:03 #17765637origineel gepost door dappie
dus dat lampje zit er voor niets in, nee toch.ja maar zo werkt het bij mij ook, maar ik zet mijn kachel nooit uit.
ik draai de contactsleutel er uit en ga, en ga ik weer weg dan start ik en
dan staat de ecc ook weer meteen aan, en ik wil graag dat hij aan gaat
als ik de drukknop in druk begrijpje.Het enige wat die knop doet is de aircopomp uitzetten.
Oja en alle auto’s werken zo met ecc of zonder ecc.
Ik neem niet aan dat je eerder als je thuis kwam de knop van de kachel op 0 zette maar die ook gewoon “aan” liet staan.27 november 2010 om 18:13 #17765638de kachel staat altijd op stand 1 of 2 aan en zo zet ik de motor ook uit
en start ik de auto weer dan staat de ecc ook weer aan, maar het zal zo
wel horen denk ik.
ik leef er wel mee.27 november 2010 om 18:56 #17765639de ecc gaat altijd aan als je de auto start hij gaat namelijk werken aan de door jou laatst ingestelde temparatuur staat die nu ingesteld op 20 gr gaat hij bij starten meteen voor je aan het werk .met airco aan of op eco stand doet hij het zelfde hij gaat verwarmen naar jou gevraagde temp
zomers met aico aan doet hij het zelfde heb je hem op 18 gr staan en het is buiten en in de auto honds warm gaat hij als een gek staan werken om het jou naar de zin te maken jij vraagt die 18 gr gaat dan zelfs de vetilator laten versnellen .tot de juiste temp berijkt is en doet dan weer rustig z,n werk
eigenlijk best een trouw ding he zo,n vectra met ecc.
bert
27 november 2010 om 21:53 #17765640ik begrijp je, maar als het winter is dan hoeft de airco toch niet aan,
hoe krijg je het nou het snelst warm, volgens mij maakt het niet uit
je zal toch moeten wachten dat de motor op bedrijfs temparatuur is.
en met de ecc uit bespaar je ook nog brandstof.
de ecc is lekker fris als het een graadje of +25 is buiten, dan heb je
gemak van de ecc dat ie het lekker koel voor je maakt.
maar je krijg niet de keuse, opel zegt aan dat ding!28 november 2010 om 00:14 #17765641ik heb hem in de zomer en in de winter altijd op auto stand.
dat beetje extra vebruik merk je bijna niet.
en als die altijd aan staat gaat hij ook niet zo gauw kapot.oja de mijne is al lekker warm voor dat hij op bedrijfs tempatatuur is:P
28 november 2010 om 11:19 #17765642origineel gepost door dappie
ik begrijp je, maar als het winter is dan hoeft de airco toch niet aan,
hoe krijg je het nou het snelst warm, volgens mij maakt het niet uit
je zal toch moeten wachten dat de motor op bedrijfs temparatuur is.
en met de ecc uit bespaar je ook nog brandstof.
de ecc is lekker fris als het een graadje of +25 is buiten, dan heb je
gemak van de ecc dat ie het lekker koel voor je maakt.
maar je krijg niet de keuse, opel zegt aan dat ding!in de winter gaat de airco ook niet aan ;)
thermische beveiliging, beneden de 6 graden (ofzo) blijft de airco zowiezo uit.28 november 2010 om 12:16 #17765643wat Reijnders nu al paar keer gezegd heeft onder de 6 graden werkt de Aico zelf niet,, echter er zit wel een lucht droger in het systeem verstopt ook nu na lange afstand komt er vocht uit lopen dus ??ik denk dat je hem lekker op een temparatuur in moet stellen en gewoon rijden .
het kleine beetje meer verbruik is te verwaarlozen en de pomp draaid nu toch niet mee .
ik neem aan dat je bij een hand bediende instalatie in de auto ook de knop van de kachel bij uitzetten auto niet eerst naar 0 of uit draaide toch
stoppen en sleutel er uit klaar .:angel
28 november 2010 om 17:15 #17765644famempeters: scroll eens naar boven en leest mijn eerste post eens. :vertag
ik vraag niets over of hij wel of niet werkt onder de 6 graden.mijn vraag is: waarom gaat bij starten van de auto de ecc meteen aan,
als ik wil dat hij aan gaat dan druk ik hem wel aan, en eerder niet.en de aanjager staat bij mij altijd op stand 1, die zet ik nooit uit bij het
verlaten van de auto. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.