E+Bkadett, weer met de b kadett begonnen 30/10

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling E+Bkadett, weer met de b kadett begonnen 30/10

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 53 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 203)
  • Auteur
    Berichten
  • #17480824

    ga hem gewoon weer inelkaar zetten met nieuwe klep hoedjes en pakkingen en kijken wat hij dan doet.
    had al een ander blok gekocht maar dat bleek een c18xe te zijn dus die is weer terug.

    #17480825

    ow ik zie het al, dan komt helemaal goed daarzo! mooi project die c20let!

    #17480826

    netjes je blok man,

    :agent

    #17480827

    je moet idd altijd de schalen die bij de kop horen bij elkaar houden..

    anders zit t vast.. voor de nokkenassen maakt t niet zoveel uit..

    mooi werk!! carillo drijfstangen?? zitten in mijn nieuwe turbo blok ook..

    #17480828

    Geert drijfstangen, ik heb ze ook :)

    #17480829

    goed bezig leuk dat je eindelijk een topic hebt!

    komen er ook z20let injectoren in? dit schijnt de norm te zijn bij een nette c20let :hmmz

    #17480830

    drijfstangen zijn merkloos van ebay

    ga eerst orgineel rijden tunen komt later wel

    #17480831

    ik doel niet op tunen, maar op goede benziene inspuiting.. heb van horen zeggen dat turbo motoren nog al slecht tegen injectoren kunnen die niet goed functioneren.

    ik zou zeggen laat de huidige dan goed ultrosoon reinigen en testen op opbrengst ;)

    #17480832

    ik zet eerst gewoon de oude er in

    #17480833

    update time !!!!:o:angel

    #17480834

    Het zag er vanavond allemaal erg netjes uit :)

    #17480835

    weer met de kadett bezig geweest.

    het blok er uit gehaald en de stuur bekrachtiging die toch niet werkte.

    de turbo motor er via de onderkant weer in gezet.

    de steunen voor de intercooler had ik een tijd geleden al gelast.


    toen had ik ook al een gsi bumper pas gemaakt op de intercooler hij moet alleen nog in kleur.
    oude foto’s

    na wat zaag werk

    zo zit hij er in

    ik had ook al een buis liggen van een calibra voor tussen de intercooler in de inlaat.
    paste niet helemaal dus even pas gemaakt de hoek naar boven was niet scherp genoeg en de bocht om de voorbalk heen was te groot en scheef.

    en hij past


    dit was het eerst weer

    #17480836

    goed bezig,

    alleen doen een paar foto`s het niet.

    #17480837

    waren oude foto’s van een andere site
    heb ze al weg gehaald

    #17480838

    nice….. :)

    Lekker bezig

    #17480839

    en vriend van mij is gister met de corsa bezig geweest.
    we hebben het blok toch maar weer in elkaargezet met nieuwe pakkingen en klep hoedjes.
    bij het demonteren van de kop bleek dat de lagerschalen er door elkaar heen in zaten:mad:
    ook zaten er al een paar nieuwe kleppen in en zaten van een paar klephoedjes de metalen ringen los in het blok.

    hij heeft zondermij het blok weer op gebouwd:thumbup heb het al druk zat met de kadett.

    bij het voor het eerst starten was ik erbij omdat de multiriem nog bij mij thuis lag, en die ben je dan wel nodig.

    hij starte meteen alleen was de benzine slang gaar en spoot de benzine er uit.

    naar het monteren van een nieuw stuk slang weer laten lopen en hij rookt weer een stuk minder:D

    #17480840

    hij rookt een stuk minder?

    eerst ZIEN dan geloven :jerry

    #17480841

    ben weer goed bezig geweest

    douwnpipe pas gemaakt met kat er aan vast.

    links kadett rechts calibra


    de motor ruimte wat netter gemaakt

    koelslang probleem tijdelijk opgelost (gaat door de lucht inlaat heen)


    tijdelijk de oude bumper er weer onder

    en een stukje proef gereden:D

    eerst donderdag weer voor de apk.

    en daarna weer rustig in rijden. het is wel heel verlijdelijk om het gas eens goed in te trappen. maar dat moet ik de eerste tijd maar even niet doen

    #17480842

    Knap werk ziet er zeker goed uit. C20LET blijft standaard of chippen/tunen ?

    #17480843

    eerst standaard.
    er komt zeker nog een keer een mooi uitlaat spruitstuk ( de orginele ziet er niet uit)dus ook een andere turbo. het gaat mij niet echt om de pk’s maar meer om het uiterlijk.

    een xe zit tegenwoordig in iedere opel en een let nog niet. een v6 is ook erg mooi maar een let vind ik net iets meer hebben.

    deze dus

    #17480844

    ziet er zeker goed uit.. zal ook wel goed lopen..

    ik gebruik meestal de originele c20let radiateur,kom je beter weg met je koelslang..

    wat ik wel jammer vind is dat je t oude koelvloeistof reservoir hebt laten zitten .. met die bruine kleur..

    voor de rest mooi gedaan .. :thumbup:thumbup

    #17480845
    Quote:
    origineel gepost door E+Bkadett
    een xe zit tegenwoordig in iedere opel en een let nog niet. een v6 is ook erg mooi maar een let vind ik net iets meer hebben.

    waar ze ooit een xe ingehangen hebben, hebben ze ook al een let in gehangen hoor.
    maar goed bezig met je kadett.
    hoe ga je het met de rdw keuring doen, of ga je daar niet voor.
    ben benieuwd.

    groeten.

    #17480846

    @gsi-maffia : ik heb 2 nieuwe reservoirs liggen maar elk met 1 aansluiting te weinig , en met 2 kan ik nergens vinden :(

    @kadett4x4 : ik zeg c20xe is al zo standaard en let minder;)
    ik ga wel voor de rdw keuring , binnenkort even informeren

    #17480847

    hij heeft weer voor een jaar apk:D

    ik ga er morgen gelijk mee naar: Flash days papenburg http://www.corsa-team-ems.de

    altijd een leuk opel treffen

    #17480848

    hey ik bestel die vaatjes bij opel classic parts..

    29 euro het stuk..

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 203)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.