eaton m45 (supercharger) x20xev ???

Forumindex Forums Modellen Astra eaton m45 (supercharger) x20xev ???

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 43)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250378

    hallo mensen
    ik ben al een tijdje verliefd op het geluid van een supercharger
    zoals veel mensen weten rij ik in een opel astra g x20xev
    nu is mijn vraag is het mogelijk om hier een supercharger op te bouwen
    helaas kan ik het zelf niet ( geen verstand van )
    er zijn vast mensen die hier wel verstand van hebben ( of mee rijden )
    mijn vraag(en ) zijn dus ook wat hoe en waar en hoeveel kost dit

    vraag 1 welke supercharger zou op een x20xev blok passen ??( eaton m45 ?)

    vraag 2 moet je je blok helemaal aanpassen en je computer of is hij te monteren terwijl hij standaard is

    vraag 3 ik wil niet al het vermogen eruit persen om boven de zoveel pk te komen dus hij mag vrij standaard zijn
    gaat mij meer om het geluid en inderdaad stukje meer pk maar gewoon safe…
    zijn er al x20xev blokjes hier in nederland gespot met een supercharger ???

    vraag 4 welke onderdelen zijn er allemaal nodig om een supercharger te monteren ??

    vraag 5 hoe sluit en werkt een supercharger precies ??( word veel lucht in je inlaat gedrukt )

    vraag6 hoelang gaat een supercharger mee en is het haalbaar voor een dagelijkse auto ??

    ik hoop hier meer antwoorden over te krijgen en hoop namelijk dat dit in de toekomst haalbaar is
    haalbaar voor mijn motor en of dit haalbaar is kwa kosten wat je moet en gaat maken

    bedankt al vast

    #18045658

    je zult je computer moeten aanpassen en je motor
    je moet lagere compressie zuiger moeten plaatsen
    ja zou dan beter een turbo blok erin hangen is goed koper

    het zal hoe dan ook geld kosten
    ik ben zelf met mijn calibra bezig voor 350/380pk
    alles is duur

    #18045659

    @peteropel78 wrote:

    je zult je computer moeten aanpassen en je motor
    je moet lagere compressie zuiger moeten plaatsen
    ja zou dan beter een turbo blok erin hangen is goed koper

    het zal hoe dan ook geld kosten
    ik ben zelf met mijn calibra bezig voor 350/380pk
    alles is duur

    waarom moet ik andere zuigers dan ??..
    ik wil niet snel rijden maar mag best door die supercharger 30 pk meer krijgen
    maar hoef niet mega hard dan hoef ik mijn zuigers toch niet te vervangen
    computer snap ik ik nog…
    helaas ben ik totaal niet van een turbo :shock:

    #18045660

    Je kunt alles orgineel houden en enkel compressor met aanbouwdelen monteren als je dan zorgt dat je niet over de 0.5 bar druk gaat
    gaat dat prima zonder intern wat aan te passen doet dbilas ook met de turbo kit. Je ecu gewoon later herprogrameren bij een goede tuner.

    #18045661

    @Haasje17 wrote:

    Je kunt alles orgineel houden en enkel compressor met aanbouwdelen monteren als je dan zorgt dat je niet over de 0.5 bar druk gaat
    gaat dat prima zonder intern wat aan te passen doet dbilas ook met de turbo kit. Je ecu gewoon later herprogrameren bij een goede tuner.

    kijk dat wil ik horen :thumb
    dus het kan inderdaad zonder alles te veranderen
    danzal dit in de toekomst gebeuren :D
    bedankt

    #18045662

    toen ik nog met de 160pk x20xer motor reed ben ik dit ook van plan geweest.
    ben toen bij chargertec in einhoven terecht gekomen. om een lang verhaal kort te houden.
    het kost je minimaal 3000euro :shock:
    de x20xev motor is de basis van de xer en de mechaniche limiet ligt op 200pk.
    ik heb toen voor een z20leh gegaan. was al met al 2000 euro duurder maar dan heb je ook wat :thumb

    #18045663

    Mechanische liemiet van de xer ligt veel hoger. Aangezien drijfstangen en krukas het makkelijk af kunnen om er 250 pk uit te persen.

    #18045664

    xer en xev zijn trouwens maar kleine verschillen enkel de nokkenassen en ecu. en uitlaat.

    #18045665

    @Haasje17 wrote:

    Mechanische liemiet van de xer ligt veel hoger. Aangezien drijfstangen en krukas het makkelijk af kunnen om er 250 pk uit te persen.

    ik heb advies gevraagd bij EDS en die zeiden boven de 200 pk gaat hij Kaputt :(

    #18045666

    Mm vreemd onderblok is gelijk aan een let op de zuigers na dan.

    #18045667

    @Haasje17 wrote:

    Mm vreemd onderblok is gelijk aan een let op de zuigers na dan.

    de zuigers zijn het probleem want de xer ondeblok is zelfs sterker(2mm dikkere cilinder wanden) als de let

    #18045668

    Ja maar met lage druk dus ongeveer o.5 bar gaat er niks stuk ook zuigers blijven heel. En dan zit je al over de 200 pk.

    #18045669

    En op wat voor kosten zitten we zo dan ongeveer. :hmmz

    #18045670

    Onder de 3000 zou ik knap vinden, als het dan netjes is en ook nog heel blijft…

    #18045671

    Je hebt nodig compressor, Multieriem (langer), blow off valvue en buizentraject.
    Compressor rond de 1000 1500 euro. Blow off valvue / wastegate 100 /200 euro buizen ook 100 tot 200 euro.
    Duurste dus onder de 2000 euro.

    En zorgen dat je onder de 0.5 bar blijft blijft alles gewoon heel je zou zelfs kunnen zorgen voor 0.1 bar druk levert al behoorlijk geluid en winst op.

    #18045672

    Hahaha, Zo rekent iedereen zich rijk, vraag maar eens aan diegene die Zo’n ombouw zelf gedaan hebben wat het kost…
    Móet ie niet afgesteld worden ? En een steun ervoor , die is ook gratis zeker ? :thumb

    #18045673

    Hij heeft die ombouw namelijk zelf wel zo gedaan rijd met een 1.6 nu met 215 pk tjes rond.

    #18045674

    Ik ook, en was aan materiaal alleen al ca. 5 k kwijt

    #18045675

    vraag wat is er allemaal nodig dan ???
    ik zie namelijk een eaton m42 op marktplaats voor ( 750 euro )
    ik heb hun ooit een gemaailt en volgens mij met inbouw en afstellen kost bij hun 3000 a 3500 euro
    maar hoe zit het met die bar ??
    moet dit afgesteld worden of word hij voor je aangepast ??
    want lijkt me leuk om gewoon met 0.3 bar te gaan rijden zit ik veilig toch ??

    #18045676

    De druk bepaal je door te kijken hoeveel omweteling de compressor moet maxen om een x aantel cubikemeter lucht te verplaatsen. Dan moet je uitzoeken hoeveel dat de motor consumeert voordat de athmosferische druk 0 bar is. Je berekent dus hoeveel lucht dat deze moet verplaatsen om 0 bar te krijgen en dan hoeveel om 0.5 bar te krijgen. Hoe groter de poelie hoe minder omwentelingen hoe kleiner hoe meer omwetelingen.

    #18045677

    zelfs zou ik dan een andere auto kopen, en als je graag een supercharger wil een 2.2 kopen. Is een amerikaans blok en je kunt dan een kant en klare compressor kopen. De 2.2’s zijn in USA namelijk geleverd met compressor en past er zo op. 240PK is dan zonder aanpassingen haalbaar en hoef je geen gekke dingen te doen. minimale aanpassingen, accu op andere plek monteren, ECU herprorammeren maar geen gekke (motorische) dingen. En het is door GM al getest dus je loopt zeker geen risico’s. Meer info:

    voor meer info: http://www.courtenaysport.co.uk/supercharger-conversions/info_102.html

    #18045678

    nou ik ben gek op mijn astra en ben erg blij dat er een x20xev blok inzit ( omdat je die niet veel ziet )
    dus zijn er maar weinig van :D
    dus wel apart zijn dus zou graag een eaton m42 (62) op mijn x20xev blok willen hebben
    volgens mij zijn er in nederland geen mensen die met een x20xev blok rijden en er een eaton m42 op hebben ( of heb ik dit verkeerd ????)

    #18045679

    2.2’s in gewone astra 5-deurs zijn volgens mij nóg veel zeldzamer/meer bijzonder en persoonlijk vind ik het na de turbo een van de fijnste blokken door het hoge koppel onderin, maar kan me voorstellen als je gehecht bent aan je auto dat je hem niet snel weg doet dan.

    #18045680
    #18045681

    ik vind het bij die tweede link nou niet echt duidelijk wat je voor je geld krijgt :hmmz

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 43)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.