dyno x20xev ( tegenvaller )

Forumindex Forums Techniek Ecotec dyno x20xev ( tegenvaller )

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 70)
  • Auteur
    Berichten
  • #18105012

    @marijnl1988 wrote:

    dus als ik het nu goed begrijp
    zijn de pk’s op papier de pk’s op de krukas ??????

    Ja.

    #18104987

    Aangezien de x20xev niet anders is intern als de xer op de nokkenassen, spagettie en krukas na (meer boutgaten). en deze wat meer pk’s heeft zou ik gewoon de xer nokkenassen ergens zien te krijgen en anders het maximum aangal graden nokkenassen wat je kunt krijgen die je kunt gebruiken met hydraulische stoters en standaard klepveren. Zodat je enkel je nokkenassen hoeft te veranderen.

    #18105013

    @Haasje17 wrote:

    Aangezien de x20xev niet anders is intern als de xer op de nokkenassen, spagettie en krukas na (meer boutgaten). en deze wat meer pk’s heeft zou ik gewoon de xer nokkenassen ergens zien te krijgen en anders het maximum aangal graden nokkenassen wat je kunt krijgen die je kunt gebruiken met hydraulische stoters en standaard klepveren. Zodat je enkel je nokkenassen hoeft te veranderen.

    Kunnen mensen mij mee vertellen over de nokkenassen ???
    Ik ben zelf namelijk nog nooit verder gekomen dan wat ik nu al heb
    Dus voor mij is dit allemaal nieuw maar zou graag meer info willen over welke ik beste zou kunnen gaan gebruiken voor mijn x20xev misschien met site waar ik allemaal kan bestellen
    En wat alles precies inhoud

    Erg bedankt alvast

    #18105014

    Kijk eens op de site van Catcams, die hebben diverse types nokkenassen voor jouw auto.
    Dbilas ook.

    Even kort door de bocht genomen is hoe hager het aantal graden hoe slechter onderin de auto presteert en hoe slechter hij stationair loopt, maar hoe meer vermogen je er uit kan krijgen.

    De XER nokkenassen zijn een prima upgrade voor een XEV.
    Daarna de auto op een rollenbank laten afstellen (chip op maat).
    En dan kom je wel een eind.
    Die uitlaat is dan ook gewoon prima.

    Mocht je nog geld hebben, dan zou ik eventueel nog een Dbilas Flowtec nemen (inlaatspruitstuk) en daarna de auto laten afstellen.

    #18105015

    Throttle bodies…

    #18105016

    Zal zeker geen tb worden….
    Totaal geen ervaring mee

    Ik ga eens opzoek naar een nokkenassen setje….

    X20xer zullen dus mooi en goed werken in mijn x20xev ???

    #18105017

    denk dat je niet te klagen hebt.

    heb toen mijn x20xev op de bank gehad en 116 pk op de wielen

    dit had ik verandert

    egr dicht
    3.3 brandstofdruk
    gechipt
    luchtinlaat aangepast,
    spaghetti uitlaat spruitstuk.

    daarna is wel de koppakking er tussen uitgeblazen..

    toen is de kop nog een keer gevlakt, en alle kleppen in geslepen
    daarna liep hij als nieuw. daarna nooit weer op de bank geweest.

    #18105018

    gewoon een x20xer kopen en daar je spullen op weet nog wel een voor je :wub

    of een c20let :wub

    #18105019

    ik heb mijn c18xe op de bank gehad had toen 128 pk op de wielen
    viel mij in de eerste instantie ook erg tegen
    had zoiets van standaardt 125 pk en had hem goed aangepakt
    compleet gereviceert en een paar :vertag dingen aangepast
    had op een 140 pk gehoopt en boven de 200 nm koppel
    kwam ik lang niet aan maar wel altijd de snelste in onze klasse bi de cross
    echte pk,s zijn echte pk,s en standaart 136pk op de krukas is na een 100xxx mischien niet eens 100 pk op de wielen
    indd wel een beetje jammer dat de fabrieks vermogen op de krukas is gemeten
    x20xer nokkenassen liggen niet voor het oprapen heb nu een setje voor redelijk geld naar 3 jaar zoeken
    als je bij dbilas een paar leuke nokken besteld ben je iets meer kwijt voor nieuw ;)

    #18105020

    @marijnl1988 wrote:

    Zal zeker geen tb worden….
    Totaal geen ervaring mee

    Ik ga eens opzoek naar een nokkenassen setje….

    X20xer zullen dus mooi en goed werken in mijn x20xev ???

    als je andere nokassen kunt monteren lukt je een setje tb’s ook wel hoor :D

    #18105021

    Degenen die een xev tunen/aanpassen beseffen wel dat deze drijfstangen zwak zijn? Zelfde geld voor een std xer, al meerdere gezien waarbij er 1tje kwam buitenkijken

    #18105022

    @otdh wrote:

    Degenen die een xev tunen/aanpassen beseffen wel dat deze drijfstangen zwak zijn? Zelfde geld voor een std xer, al meerdere gezien waarbij er 1tje kwam buitenkijken

    +1 die van mij kwam ook buiten spelen

    #18105023

    Ik zou hem niet max belasten….

    #18105024

    ik heb mijn c18xe motorke toch 2 seizoenen redelijk mishandelt op de cross
    nergens geen last van gehad
    tot hoever kan je gaan met pk,s met een x20xev of ligt het meer aan de toerental dat ze ograag naar buiten willen

    #18105025

    OF ombouwen naar turbo met een DBilas set.

    #18105026

    @arnold kadett wrote:

    ik heb mijn c18xe motorke toch 2 seizoenen redelijk mishandelt op de cross
    nergens geen last van gehad
    tot hoever kan je gaan met pk,s met een x20xev of ligt het meer aan de toerental dat ze ograag naar buiten willen

    bij EDS vertelde ze mij Über 200ps kaput!

    #18105027

    Bij standaard xer vermogens komen ze soms al naar buiten
    Heb 1 dealer onderhouden motor vervangen ( xer ) waarbij die al bij 130000 buiten kwam kijken

    #18105028

    zijn er nog meer mensen die mij kunnen helpen met nokkenassen ???
    welke bedrijf en site ik ze kan bestellen ??

    tanks alvast

    #18105029

    neem wel je portefeuille mee

    http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=602919&hid=&lhid=&lvid=&mid=65″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18105030

    Vind het trouwens wel vreemd als het gemeten vermogen wiel pk’s zijn dat onze V6 dan 177pk en en 259Nm perst, deze is geheel origineel..

    standaard zou dat 170pk en 230Nm op de krukas moeten zijn..

    Willem

    #18105031

    -Het verlies ten opzichte van krukaswaardes is zoals je weet per auto verschillend. In dit geval erg minimaal, dat kunnen we rustig concluderen.
    -Ook de manier van inrijden vormt een auto zoals je weet. Lekker ingereden dus.
    -En de ene v6 komt sneller de fabriek uit dan de ander. Ook dit weet je. Je hebt overduidelijk geluk met deze.

    3 factoren die dit o.a. teweeg kunnen brengen. Ik zou in m’n handjes klappen.

    #18105032

    @marijnl1988 wrote:

    zijn er nog meer mensen die mij kunnen helpen met nokkenassen ???
    welke bedrijf en site ik ze kan bestellen ??

    tanks alvast

    tjek ff Astra gedeelte. Heeft iemand een topic geopend met een OPC1 in onderdelen op Marktplaats. Score die nokkenassen en ECU. :thumb

    Greetz Emiel

    #18105033

    @TWA wrote:

    @marijnl1988 wrote:

    zijn er nog meer mensen die mij kunnen helpen met nokkenassen ???
    welke bedrijf en site ik ze kan bestellen ??

    tanks alvast

    tjek ff Astra gedeelte. Heeft iemand een topic geopend met een OPC1 in onderdelen op Marktplaats. Score die nokkenassen en ECU. :thumb

    Greetz Emiel

    Deze dus Klikkerdeklikklik

    #18105034

    Deze gast heeft zijn blok compleet al verkocht helaas….

    Jullie zeggen dat beste is om een x20xer nokkenassen te vinden ???????

    #18105035

    google is your frend

    nokkenassen zijn er van

    kent
    catcams
    m-techt heeft een set
    qed
    lexmaul misschien
    vmax

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 70)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.