Dynamo/Accu Astra F

Forumindex Forums Modellen Astra Dynamo/Accu Astra F

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren geleden door .
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214510

    Hallo,

    Sinds een tijdje start mijn Astra F steeds zwakker. Je hoort dat hij moeite heeft om rond te komen. Gisteravond was het zo ver: hij deed helemaal niks meer. De dashboardlampjes deden het nog wel alleen had de startmotor er de kracht niet meer voor….
    Aangezien ik de auto laatst al een keer 20 – 25 min stationair had laten lopen, moest de accu toch wel ietsje voller zijn dan nu het geval is.

    Als ik het goed concludeer (correct me if i’m wrong) is mijn dynamo dus overleden? Kan ik dit nog controleren?
    En kan iemand mij vertellen welke dynamo’s ik kan van de sloop kan halen? Het gaat om een F met C18XEL uit ’95.
    Ik geloof dat de accu 44Ah is.

    Graag jullie hulp/commentaar!

    Gr, Rutger

    #17556449

    op de sloop betaal je zo maar e 35 tot e 50 voor een dynamo??????.een nieuwe kost bij Huizen elektrick in huizen 115 e inkl en dat is dan de zwaarste die er te verkrijgen is dus met stereo versterkers en dat gedoe geen probleem .

    kijk maar is op http://www.auto-electric.nl ik denk dat dit de juiste keuse is .

    bert

    #17556450

    nog even dit vele dynamo.s van de benzine modellen zijn het zelfde echter het verschil zit in of een v,snaar of een multie riem en het aantal amp verschilt maar zijn alle uitwisselbaar.

    ik heb in nood op mijn vectra ook een corsa dynamo gemonteerd met eigelijk te weinig amp maar ging goed .nu vervangen door nieuwe 100 amp ,

    kijk is op markt plaats ondr opel onderdelen en dan dynamo.s staan er zat kom je ook eerder genoemde tegen uit huizen en die is echt de goedkoopste met nieuw.

    bert

    #17556451

    ik had dit zelfde probleem en heb mijn accu vervangen door een 55ah en nu is het perfect.

    #17556452

    Oke dus in principe kan ik alle dynamo gebruiken, zolang ze maar een multiriem hebben?

    #17556453

    Kzou ook gaan voor een nieuwe,aangezien dat starten wel belangerijk is:P

    #17556454

    Ik zou toch echt je ACCU nakijken, als deze slecht is, dan heb je dus het geval dat ie leeg kan gaan staan.

    Meet eens de spanning met draaiende motor en verbruikers aan.

    – zowel koud als warm

    – zowel op stationair als op 2500 toeren

    Willem

    #17556455

    indd willem daarom gaf ik ook al aan dat ik hetzelfde heb gehad. zelfs na een uur rijden 20 min radio aan en niet meer starten. zou indd ook eerst eens meten.

    #17556456

    oja spanning moet bij stationair rond de 13 volt zijn MINIMAAL!!

    op toeren mag deze tussen de 13.5 en 14.5 liggen (met lege accu vaak eerder 13.5 volt.

    Mijn cobo doet netjes 14,6 volt koud, en 14,4 warm, ondanks dat er 2 flinke accu’s aan hangen (60ah + 95ah accu) 70amp dynamootje.

    Willem

    #17556457

    Ik heb eens veel een hele korte tijd een daihatsu charade te leen gekregen. :puke
    Maar daar was ook de accu van rot. Was iedere keer hele tijd bezig om um aan de gang te krijgen.
    En zelfs van hier naar Roosendaal gereden en was nog steeds leeg.

    #17556458

    Oke bedankt voor jullie reacties.
    Ik heb de accu aan de lader hangen en als de motor niet loopt heb ik 13,07 volt gemeten op de accupolen, als de motor (koud) stationair loopt gaat hij naar 14,67 volt. De dynamo lijkt het dus wel te doen…?

    Ik moet vanavond nog weg dus ik ben benieuwd hoe het gaat. Waarschijnlijk is het gewoon de accu? Volgens mij zit dat ding er ook al van 1995 in dus het is niet zo heel vreemd als hij nu kapot is.

    #17556459

    meet met warme motor en met ZOVEEL MOGENLIJK verbruikers aan de spanning

    statioanair

    op toeren (2000tpm)

    Willem

    #17556460

    Oke, probeer ik dat morgen even.

    #17556461

    Ik heb gemeten met alle toeters en bellen aan (achterruitverwarming, radio, koplampen, mistlampen, verwarm. spiegels, kachel op 4 en warm, knipperlichten en deuren open) én warme motor. De meter stond op 12,3 volt.
    Met de motor op ongeveer 2000 toeren geeft hij 13,4 volt aan.

    Gr, Boxum56

    #17556462

    okeej is wel voldoende, je kan eens de massa aansluitingen nakijken van de accu naar de carroserie en naar de motor…

    willem

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.