Dynamo stuk?

Forumindex Forums Modellen Astra Dynamo stuk?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231747

    2 dagen geleden heb ik m’n dynamo laten reviseren omdat de motor niet wou starten. Bleek spannings regelaar te zijn. Gemaakt en kon weer gewoon rijden. Nu sta ik vanmorgen om kwart over 7 bij m’n werk moet ik uitstappe. Om een poort open te doen, dus ik doe hem uit, poort open gedaanwil ik de auto weer starten, doe ie het dus niet. Paar x vervloekt, zal toch niet zo zijn dat ie alweer stuk is? Zijn er nog meer dingen waar het aan kan liggen?

    Meer info;
    Lichten alles doet het gewoon
    Met startkabels doet ie het ook gewoon.

    #17805797

    Dan zal de accu wel stuk wezen…..
    Ik bedoel dat de accu geen stroom meer vasthoud.

    Groet, Rik

    #17805798

    met draaiende motor even de multiemeter er op zetten ,dan zou die rond de 13,8 volt moeten aangeven, als die daar ver onder zit is je dynamo niet meer goed ,als de laad spanning goed is dan is je accu niet meer goed

    #17805799

    Kan nu idd de accu zijn, dat je die al zover leeg getrokken hebt door die kapotte dynamo. Soms gaat er dan een accu stuk.

    De dynamo kan je nameten wat die doet zoals hierboven al vermeld is.

    #17805800

    let wel op, als je accu helemaal leeg is kun je ook minder meten dan de 14V. Dus als je dadelijk 12,8 of 13,2 meet kan ook gewoon door de kapotte accu komen ipv. de dynamo.

    #17805801

    Vandaag even opnieuw gemeten met nog een andere verstelbare spannings meter. Liep nog niet goed. Morgen word er dus een of andere brug er in ezet waardoor die weer optimaal moet lopen…

    #17805802

    [rquote=1853193&tid=141413&author=Basgsi]let wel op, als je accu helemaal leeg is kun je ook minder meten dan de 14V. Dus als je dadelijk 12,8 of 13,2 meet kan ook gewoon door de kapotte accu komen ipv. de dynamo. [/rquote]

    idd.

    Ik meet dan altijd bij de dynamo zelf.
    Mits ik er een beetje bij kan.

    #17805803

    [rquote=1853413&tid=141413&author=Oarikje]Vandaag even opnieuw gemeten met nog een andere verstelbare spannings meter. Liep nog niet goed. Morgen word er dus een of andere brug er in ezet waardoor die weer optimaal moet lopen…[/rquote]

    Een andere **diode brug komt erin..

    #17805804

    Wat raar, ding was toch gereviseerd?

    #17805805

    Vervelend jongen, niets is zo vervelend als een auto die je laat staan, ik hoop dat het gauw gerepareerd wordt!
    succes ermee

    #17805806

    [rquote=1853806&tid=141413&author=Fearless]Wat raar, ding was toch gereviseerd?
    [/rquote]

    Gerepareert is het juiste woord..

    #17805807

    Als ik zon ding laat repareren, dan wordt ie getest voordat ze hem weer terug aan me mee geven.

    Hebben ze een testbankje.

    #17805808

    Bij mij Ook, die man heeft ook een testbank. Heeft er een andere spanningsmeter opgezet. Als hij op de Machine zit kan hij hem wel toeren laten draaien maar niet belasten zoals een radio en licht. Als hij dus daadwerkelijk op de motor zit kan de dynamo er niet genoeg volt maken (zoiets) dus komt vanavond een andere diode brug in en als dat het niet is is de wikkeling lek, of zelfs nog een rotor. Dus kan van alles zijn.

    #17805809

    [rquote=1853422&tid=141413&author=arjontje][rquote=1853193&tid=141413&author=Basgsi]let wel op, als je accu helemaal leeg is kun je ook minder meten dan de 14V. Dus als je dadelijk 12,8 of 13,2 meet kan ook gewoon door de kapotte accu komen ipv. de dynamo. [/rquote]

    idd.

    Ik meet dan altijd bij de dynamo zelf.
    Mits ik er een beetje bij kan.[/rquote]

    Waar meet je dat dan ? Bij de min en de plus ?

    #17805810

    juist

    #17805811

    Bedankt !

    Rik

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.