Dynamo ? of iets anders electrisch ?

Forumindex Forums Modellen Kadett Dynamo ? of iets anders electrisch ?

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255073

    Heb gistermiddag op mn werk op het gemak een nieuwe radio ingebouwd in de D Kadett

    Tis alleen een FM ontvanger en USB radio

    geen versterker er tussen gewoon normaal

    Nu rij ik vanacht vanaf een optreden terug naar huis , valt ineens mn radio uit en alle verlichting van sigaretten aansteker klokje warmte schuiven

    achterruit verwarming ook uit , en 10 km verder ging alles weer aan ………………………….

    Iemand een idee wat dat kan zijn ??

    #18102755

    Je hebt ergens sluiting. Waarschijnlijk achter je radio….

    #18102756

    Ah oke , gaat ik daar ff zoeken

    #18102757

    Ik vermoed dat je ergens een massa draad geraakt hebt met de radio inbouwen.
    Een centrale massa voor al die dingen die je opnoemt. Echt kortsluiting zal je zekering knappen, en niet dat ie het na 10 minuten weer doet.

    #18102758

    ik heb net zitten kijken maar kan niks vinden moet ook zeggen dat het 1 groot draden drama achter mn dashboard is

    veel kroonsteentjes , splitters en verschillende kleuren draden

    er is al veel achter dat dashboard gesleuteld ik word er niet echt wat wijzer van :wtf

    #18102759

    Alles solderen. Zo is het altijd wachten op storingens

    #18102760

    denk dat ik tzt binnenkort maar ff heel dat dashboard er af haal om is te kijken

    wat ze er achter allemaal hebben zitten breijen

    #18102761

    Nadeel van solderen is dat je alle verbindingen met tape of krimpkous bij langs moet. Zelf gebruik ik het liefst krimp/soldeerverbinders ( of hoe die dingen ook heten). Duur spul maar werkt perfect.

    #18102762

    Deze dingen bedoelt ali denk, ik gebruik ze ook al tijd op het werk even aan knijpen en dicht branden.

    #18102763

    Niet die. Die solderen niet, krimpen alleen. En dan moet je er nog met een tang bij ook. Zal kijken of ik er nog ergens een :kewlpics van kan vinden.

    #18102764

    http://www.kramp.com/images/Details/ksk301525.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Deze bedoel ik.

    #18102765

    nu dus ff opzoek naar een draadschema met kleuren voor de ’83 kadett

    iemand die dat toevallig heeft op PDF ?? :D

    #18102766

    Even vraagbaakje scoren en dan heb je alles, zal denk ik niemand in pdf formaat hebben hoor…

    En denk persoonlijk dat het gewoon om een of andere breuk gaat, inderdaad even alles nalopen tot aan de zekering kast. Bij mij hadden die jokers alles vanaf de draadjes voor het klokje afgetapt! Die zijn 0.2 kwadraat ofzo! Dus centrale vergrendeling, autoradio, sigaretten contact… Niet echt slim…

    #18102767

    Ik heb alleen het schema van de Kadett D Diesel, maar veel verschil zal er niet opzitten.
    Bezorg me je Email adres en ik stuur het je door als PDF !

    #18102768

    @Ali V wrote:

    http://www.kramp.com/images/Details/ksk301525.jpg

    Deze bedoel ik.

    Bijzonder interessant dit :thumb

    Nu koop ik een paar van die dingen, dan kan ik met een soldeerbout een solide las maken ??

    Rik :)

    #18102769

    Zonder soldeerbout. Gewoon met een aansteker.

    Ps. Schrik niet van de prijs. Kosten volgens mij een Euro per stuk ex als ik het goed heb. Gebruik ze alleen op het werk. Thuis moet toch alles goedkoop. ;)

    #18102770

    Is je zekerin(kast ) wel goed

    Al die dingen zitten op dezelfde zekering

    Zou daar eens naar kijken

    Klinkt mij als een slecht contact

    #18102771

    @Ali V wrote:

    Zonder soldeerbout. Gewoon met een aansteker.

    Ps. Schrik niet van de prijs. Kosten volgens mij een Euro per stuk ex als ik het goed heb. Gebruik ze alleen op het werk. Thuis moet toch alles goedkoop. ;)

    Ik soldeer de bedrading bijna altijd met een aansteker, zo’n gasbrandertje van Conrad van 3 euro. Eerst krimpkousje er om, draadjes strippen, in elkaar haken, vlammetje er op en vertinnen maar… Dan krimpkousje ook met vlammetje. Is een stuk goedkoper en bijna net zo makkelijk. Geen opwarmtijden, geen stroom nodig niks.

    @jblfreak wrote:

    Is je zekerin(kast ) wel goed

    Al die dingen zitten op dezelfde zekering

    Zou daar eens naar kijken

    Klinkt mij als een slecht contact

    Goeie Dennis, die heb ik al een keertje gezien, zekering drukte het contact weg doordat het haakje was omgebogen. Trok je de zekering er uit leek er niks aan de hand heh!

    #18102772

    Zo 3 avonden bezig geweest

    toch ergens iets van een afbeelding van de draadboom kunnen vinden …

    Alles wat achter het teller huis zit dat klopt nog

    De rest was letterlijk een PUIN HOOP van heel dus speaker snoer en ook allemaal de zelfde kleur grijs , alle min aansluitingen waren op elkaar door gelust
    door simpelweg het isolatie te verwijderen en aan elkaar te knopen en vast te plakken met schilders tape.

    De min aansluiting loopt nu via de Carosserie ergens achter het dashboard , heb een mooie dikke draad met een oog er aan geknepen met een zelf tapper er in gezet

    De orginele plus draad gevonden en daar 4 kroonsteentjes uit verwijderd ( toen was ie wel gelijk 3 cm korter maar heb alles weer netjes aan gesloten en heb nu weer :

    Radio
    Ventilatie
    Verwarming / achter ruit ook
    Dashboard verlichting
    Claxon
    Sigaretten aansteker doet t ook weer

    Het zijn niet de orginele draden maar wel allemaal goed te zien wat min of plus is
    Rood/Zwart

    Volgende word speakers vast zetten die liggen nu los onder de stoelen


    :kewlpics

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.