"Duw in de rug" bij 2500 toeren

Forumindex Forums Modellen Astra "Duw in de rug" bij 2500 toeren

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door .
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227377

    Bij mijn astra h met z19dth motor heb ik het probleem dat je bij hij voor de 2500toeren wat inhoud en dan ineens een duw in de rug krijgt, dat hij dan loskomt eigenlijk.

    Bij rustiger accelereren naar 3000toeren komt het niet voor bij sneller optrekken wel.

    De egr is afgedopt en uitgeprogrammeerd. Iemand ideeën?

    #17745469

    zou heel goed kunnen dat de wervel kleppem in je inlaat spruitstuk zwaar vervuild of los gesprongen zijn voor zwaar kantelen.

    is geen pretje om te vervangen. br.st. pomp etc moet eraf.

    #17745470

    vergeten te vermelden; bij mij zitten er al gemodificeerde kleppen in. Ik dacht dat hij dan ook bij 2000 toeren inhield, dit is bij mij niet het geval.

    #17745471

    origineel gepost door Spacejam
    vergeten te vermelden; bij mij zitten er al gemodificeerde kleppen in. Ik dacht dat hij dan ook bij 2000 toeren inhield, dit is bij mij niet het geval.

    Van welk jaar is jouw Astra? Dit mbt de gemodificeerde unit.

    #17745472

    hij is van 2005 maar hij is anderhalf jaar geleden vervangen, door het vergelijken van foto’s zag ik dat ik de gemodificeerde heb.

    deze foto’s:
    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=109983&page=2#pid1754427

    die van mij is overigens ook nog brandschoon.

    het stangetje zit overigens ook nog gewoon goed vast en draait ook goed.

    Ik heb nog wel even in dat topic aan speaker gevraagd wat de 2 type nr’s van beide inlaten waren om er zeker van te zijn dat er de gemodificeerde op zit.

    #17745473

    iemand nog suggesties?

    #17745474

    luchtmassameter?

    #17745475

    origineel gepost door Spacejam
    hij is van 2005 maar hij is anderhalf jaar geleden vervangen, door het vergelijken van foto’s zag ik dat ik de gemodificeerde heb.

    deze foto’s:
    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=109983&page=2#pid1754427

    die van mij is overigens ook nog brandschoon.

    het stangetje zit overigens ook nog gewoon goed vast en draait ook goed.

    Ik heb nog wel even in dat topic aan speaker gevraagd wat de 2 type nr’s van beide inlaten waren om er zeker van te zijn dat er de gemodificeerde op zit.

    Kun je het verschil aan de buitenkant zien?

    #17745476

    zo ziet die er van mij eruit:

    Hij ziet er zuiverder uit als de rest van het blok, het lijkt net alsof hij al ooit is vervangen. maar het stangetje zou er anders uit zien bij een gemodificeerde versie.

    Misschien dat iemand een foto van een inlaat heeft die zeker niet vervangen is?

    #17745477

    het blijkt in ieder geval zeker een gemodificeerde variant te zijn dus aan de inlaat ligt het niet.

    Iemand nog suggesties voor wat de oorzaak kan zijn? Want het begint aardig te irriteren.

    Het lijkt de ene keer op op inhouden en de andere keer weer net alsof je een duw in de rug krijgt. het gebeurd tussen de 2200 en 2500 toeren heb ik gemerkt.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.