Duplex uitlaat

Forumindex Forums Modellen Tigra Duplex uitlaat

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur

Ben een tweede Remus DTM uitlaat aan het zoeken voor mn tigra, maar nou wil ik graag weten of dit wel zomaar gaan passen door de reservewiel ruimte? iemand hier die ook een duplex systeem heeft op zijn of haar tigra?
    Mvg

Alles is pas te maken … Want past niet bestaat niet en rekt het …. … ……. … … ;)

Je zal wat ophang beugels moeten gaat (laten) lassen om de uitlaat aan op te hangen en als je het helemaal goed wil doen moet je alles van RVS pakken (Gaat langer mee dan ‘normale’ stalen pijpen)

Wel is mijn (persoonlijke!!!!) advies om een totaal systeem te regellen en niet 2 ‘losse’ dempers onder de auto te gaan ‘laten’ zetten. dit omdat een t-splitsing voor het scheiden van de uitlaat gassen een ‘uitdaging’ word om de uitlaat gassen netjes te verdelen zodat je bij een koude motor ook netjes 2 even grote pluimpjes uit de uitlaat ziet komen.

[rquote=1911178&tid=146165&author=1985]Alles is pas te maken … Want past niet bestaat niet en rekt het …. … ……. … … ;)

Je zal wat ophang beugels moeten gaat (laten) lassen om de uitlaat aan op te hangen en als je het helemaal goed wil doen moet je alles van RVS pakken (Gaat langer mee dan ‘normale’ stalen pijpen)

Wel is mijn (persoonlijke!!!!) advies om een totaal systeem te regellen en niet 2 ‘losse’ dempers onder de auto te gaan ‘laten’ zetten. dit omdat een t-splitsing voor het scheiden van de uitlaat gassen een ‘uitdaging’ word om de uitlaat gassen netjes te verdelen zodat je bij een koude motor ook netjes 2 even grote pluimpjes uit de uitlaat ziet komen.[/rquote]
    Hmm dat laatste zit wel goed, word professioneel aangepakt door een ervaren monteur, ik zat alleen met de vraag of het past omdat in de pot zelf een deuk zit voor mn reservewiel ruimte. maar aan de andere kant weet ik niet hoe dit zit, kan moeilijk nog een deuk erin rammen :)

meten is weten en voor passen heb ik geen bijdehandwijze opmerking voor :D:P

Ik heb er een dubbele onder zitten en gaat binnenkort op de brug, heb er al wel wat foto’s van, maar niet specifiek van (ophang) punten, ben nu op het werk, zal kijken of ik ze morgenmiddag kan plaatsen voor je!

Heb nog geen foto’s gezien Dabok :angel

Heb ze toevallig wel gemaakt, een paar maanden geleden :P !

Ik heb een duplex systeem met 1 einddemper die verloopt naar het 2e stuk zoals waarschijnlijk 1985 het uitlegde..

Maarrr, zal ze straks wel eens op mijnalbum.nl knallen, heb een middagdienst tot half 12, dus we zien ze wel verschijnen..

@DeMeistah wrote:

Heb nog geen foto’s gezien Dabok :angel

Ik heb ook een duplex systeem. Deze is alleen helemaal op maat gemaakt.
    Die van mij bestaat uit het volgende (van voor naar achter): kat, middendemper, rvs buis tot net over de achter-as, T splitter en vervolgens links en rechts een rvs buis met aangelaste mondstukken.

Dus geen dempers! Links zou je gewoon een standaard sport demper kunnen hangen, maar rechts heb je daar de ruimte niet voor. Alle after-market duplex systemen worden ook maar met 1 demper verkocht. De rechter uitlaat bestaat dan uit een rvs buis met mondstuk.

Haha ja dabok kwam deze tegen dacht ff leven in knallen. Kom nu ook wat systemen tegen van bijv supersport voor net 300 euro maar zal wel een rot kwaliteit zijn

@DeMeistah wrote:

Haha ja dabok kwam deze tegen dacht ff leven in knallen. Kom nu ook wat systemen tegen van bijv supersport voor net 300 euro maar zal wel een rot kwaliteit zijn

Vaak is het wanneer een uitlaat ‘goedkoper’ is (genoeg voorbeelden op marktplaats) des te meer geluid ze produceren.

Er kunnen vast goede ‘goedkope’ dempers tussen zitten, alleen is het moeilijk om er achter te komen welke goed zijn. Want helaas mag je een uitlaat niet passen/proberen net als een horloge of een riem ;)

Als je een goede demper zou willen hebben kan je misschien nog eens kijken bij GKB import (http://www.gkb-import.nl) Zei importeren meerdere dingen en ondermeer uitlaten. Heb altijd met veel plezier gehad aan bij hun bestelde spullen. (onderstellen & luchtfilters)

DaMeistah: Supersport is prima spul. Heb zelf een 63mm Groep A catback systeem van Supersport onder m’n Calibra hangen. Netjes met een tussendemper en een einddemper, helemaal RVS en het klinkt heel beschaafd.
    Pas als ik alle registers open trek wil het ding kabaal maken, maar ik kan prima door een woonwijk rijden zonder snachts alle kleine koters wakker te maken.

@1985 wrote:

@DeMeistah wrote:

Vaak is het wanneer een uitlaat ‘goedkoper’ is (genoeg voorbeelden op marktplaats) des te meer geluid ze produceren.

Er kunnen vast goede ‘goedkope’ dempers tussen zitten, alleen is het moeilijk om er achter te komen welke goed zijn. Want helaas mag je een uitlaat niet passen/proberen net als een horloge of een riem ;)

Als je een goede demper zou willen hebben kan je misschien nog eens kijken bij GKB import (http://www.gkb-import.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;) Zei importeren meerdere dingen en ondermeer uitlaten. Heb altijd met veel plezier gehad aan bij hun bestelde spullen. (onderstellen & luchtfilters)

Klopt is moeilijk te kiezen allemaal. Ook als je er nog rekening mee moet houden dat die dempers na verloop van tijd hun dempende werking gaan verliezen en het geluid aanzienlijk kan veranderen. Ben kwa geluid best tevreden over mn remus einddemper wil flink wat herrie maken als het allemaal een beetje warm is geworden, maar tis nooit goed genoeg he :)
    zal eens langs een autoshop gaan kijken welke stijl ik wil met de sierstukken, vriend van mij heeft veel ervaring met zulke systemen lassen maar bij hem zijn ze vanaf de kat compleet demperloos. bij de ene auto komt er een mooi geluid uit maar bij de ander is het toch echt weer veelste hard

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.