Dumpvalve voor Z20lel binnen, nieuw probleem

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Dumpvalve voor Z20lel binnen, nieuw probleem

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 68)
  • Auteur
    Berichten
  • #17749912

    :D Hoi Frank?
    Wat een gedoe met z’n ecotec-motor???? :???:
    Ik lees hier termen en problemen die ik helemaal niet ken.!
    Recircel valve en storingen bij het plaatsen van een pop-off vreemd allemaal. :angel
    Wij hebben de popp-off gewoon op de slang geplaats stuk er tussen uit en klaar dan een schroef om de originele af te doppen klaar;

    Ook hebben wij de slang niet van metaal omdat deze veelal bij de radiateur ging afscheuren.

    Gr. Peter.

    #17749913

    Ik heb geen foutmeldingen oid. Vraag me alleen af waar die terugslagklep voor dient en waar die móet komen te zitten.

    #17749914

    kun je een foto van t klepje plaatsen?
    ik denk dat ie niet in je pakketje hoorde te zitten :hmmz

    Welke metalen slang bedoel je gijsbed-opc? en welke problemen?

    #17749915

    Foto zal ik even maken. Die klep hoort er overigens wel bij. Kon je erbij kiezen of weglaten. Nja, heb em er maar bij besteld. Peter bedoeld denk ik die complete inlaatbuis waar standaard aansluiting aanzit voor de DV.

    #17749916

    Inderdaad de powerpipe was in het begin geheel van staal en men monteerde deze rechtstreeks aan de intercooler.
    Hierdoor traden er spanningen op waardoor de aansluiting ging scheuren.
    Nu zet men er eerst een rubber gedeelte tussen.
    Overigens zuigt deze rubberen buis niet plat maar eerder zie je hem opzwellen bij gas geven.
    Vandaar dat ik deze dus standaard heb gehouden.Groter volume van lucht naar de motor.

    #17749917

    Dit is die terugslagklep. Komt deze dan in die stndaard valve? Zodat de open DV harder afblaasd?

    #17749918

    Ik denk dat hij zo dicht mogelijk bij de originele DV op zijn vacuum slang moet.
    dus vacuum slang van de orig.DV afhalen dan deze klep op die slang schuiven,
    dan een extra stukje slang tussen deze klep en de orig.DV.

    weet niet 100% zeker maar dat zou het meest logische zijn..

    #17749919

    Heb EDS ook al ff gemaild. Wacht in spanning af.

    #17749920

    Trouwens raar dat hun handleiding die online staat niet meer terug te vinden is…….. Misschien hier iemand die nog die pdf heeft?

    #17749884

    Hier hebben ze het ook over die klep, kan alleen niet vinden hoe die gemonteerd dient te worden

    @Corsa_GSi wrote:

    Ik praat even over de C20LET, omdat ik niet weet of het ook geld voor een Z20LET!

    Bij M-Tech moet je de originele aflsuiten dmv een bout oid .

    – Montage set (T-stuk, Blauwe Samco slangen, slangklemmen, onderdrukleiding en speciale onderdelen om het bestaande afblaasventiel stil te leggen.)

    Forge werkt met een afdekplaat.

    EDS werkt met een klepje (wat gewoon een GM partnummer heeft) wat maar naar 1 kant lucht doorlaat.

    · 1 GM Rückschlagventil

    EDS C20LET Dumpvalve inbouwbeschrijving

    EDS Z20LET Dumpvalve inbouwbeschrijving

    EDS Sluit dus niets af bij Z20LET motoren !!!!

    Ein Ladedruck im Saugrohr kann zum EDS-POWER-VALVE und gleichzeitig zum originalen Umluftventil gelangen , beide Ventile sind geschlossen !

    Dus ik zou niets afsluiten maar goed!!

    #17749883

    wat voorn verschil zou het moeten maken of die nou bij je turbo of bij je gasklep ze druk kwijt kan.
    lijkt mij dat het op het zelfde neerkomt, zolang die maar ze druk kwijt kan.

    #17749921

    Niemand enig idee waar die klep in het traject moet?

    #17749922

    Net die omlaag met DV geïnstalleerd. Nu die terugslagklep nog ff erbij installeren. Het klinkt wel redelijk nu maar nog niet je van het. Monteren was een rotklus, past niet supermooi maar rus gelukt. Zo ff testritje maken.

    #17749923

    Foutmelding, 1 slang losgegaan dus die weer vast gezet. Alleen nu blijft de motorstoring branden. Turbo werkt ook niet mee :S.

    [Edit]

    Is inmiddels allemaal opgelost en werkt nu perfect.
    Nu alleen nog dat andere ding zien te plaatsen…. maar waar….

    #17749924

    Antwoord op de te plaatsen terugslagventiel is ook gevonden (wel van een C20let maar inprincipe zelfde manier)

    http://www.eds3.eds-motorsport.de/media/pdf/Anleitung_Einbau-Popoff-C20LET-Deutsch.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Auto gaat voor dat ie maar 170PK heeft als een kogel, spoolt sneller op en de gasreactie door die hardere inlaatbuis is behoorlijk verbeterd.

    #17749925

    dus dat terugslag ventiel komt op die andere slang die op je brandstofdrukregelaar komt???
    me duits is nogal belabbert

    #17749926

    Die komt inderdaad op dat gedeelte maar dan aan de turbozijde van het T stuk.

    #17749905

    en wat is het praktisch nut?
    ik rij nu zonder zon terugslagklep, maar wel met dumpvalve. maar dat doet het prima zonder storingen enzo, dus ben wel benieuwd

    #17749906

    Dumpvalve blaast dan nog harder af en ook zonder storingen. Zonder blaast hij ook nog VIA de originele af. Dat doet hij met die terugslagklep niet.

    #17749907

    oke dat is duidelijk dan, dankje.
    dat lijkt me ook wel gemakkelijker dan het volledig weghalen van die originele, of een boutje erin stoppen.

    #17749927

    Ja maar las ergens dat je dan beter een spacer kan doen of zo’n terugslagklep.

    #17749928

    ik las op vrxonline dat hij ongeveer 10% harder afblaast!

    hij komt dus idd gewoon op de vacuum van de originele DV…

    #17749929

    Of het exact 10% is weet ik niet. Zal een filmpje met en zonder maken.

    #17749930

    @frank de jonge wrote:

    Ja maar las ergens dat je dan beter een spacer kan doen of zo’n terugslagklep.

    dus dit blijft het beste?

    #17749931

    Filmpie zonder die klep.

    [youtube:tah35ao6]http://www.youtube.com/watch?v=YE7Pbk2s6vs[/youtube:tah35ao6]

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 68)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.