Dumpvalve monteren

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Dumpvalve monteren

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243934
    GSI Racer
    Deelnemer

    Aangezien er ooit een dumpvalve op mijn C20LET gezeten heeft, wil ik deze eigenlijk weer terug gaan monteren.

    moet ik hier nog iets voor aanpassen, of gewoon erop schroeven en klaar?

    aftakking vanaf de intercoolerbuis heb ik er al op zitten, dus daar kan hij zo op geschroefd worden.
    de interne klep in de turbo moet dan dicht blijven.
    dit had de vorige eigenaar opgelost door er een schroef in te draaien, dat kan ik dan nu dus weer doen neem ik aan.
    en dan de vacuumslang die daarop zit gewoon aansluiten op de DV.

    DV is van Collins.
    een van de betere dus ;)

    wie kan dit bevestigen?
    ik had al eens rondgezocht hier, maar kan zo 1 2 3 niks vinden :angel

    mijn dank is groot! :thumb

    #17954743
    RickR91
    Deelnemer

    PM eens naar Andre Botter of Niels?

    #17954744
    Corsa_GSi
    Deelnemer
    #17954745
    GSI Racer
    Deelnemer

    @Corsa_GSi
    thanks voor die handleiding :thumb

    dus als ik het goed begrepen heb: alles aangesloten laten zoals het nu is.
    T-stuk tussen vacuumslang zetten, en vervolgens vanaf dat t-stuk naar de DV toe gaan met een vacuumslang ;)
    de klep op de turbo zelf kan dus gewoon blijven functioneren dan.

    wat me wel opvalt, dat terugslagklepje. die zit er bij mij helemaal niet op :wtf

    #17954746
    GSI Racer
    Deelnemer

    ff updatje:

    ik heb hem net ff gemonteerd.
    blaast goed af, zo’n ding :jerry

    enige wat me opvalt is dat je eerst de interne klep van de turbo hoort, en dan pas de externe dumpvalve.
    is dat normaal, of doe ik iets verkeerd?

    #17954747
    dion87
    Deelnemer

    @GSI Racer wrote:

    ff updatje:

    ik heb hem net ff gemonteerd.
    blaast goed af, zo’n ding :jerry

    enige wat me opvalt is dat je eerst de interne klep van de turbo hoort, en dan pas de externe dumpvalve.
    is dat normaal, of doe ik iets verkeerd?

    heeft mijn z20let ook, en is vrij logisch lijkt me.. meeste druk gooitie uit je interne natuurlijk

    #17954748
    david verburg
    Deelnemer

    Interne dicht maken ben je er vanaf

    #17954749
    GSI Racer
    Deelnemer

    David,
    zo had de vorige eigenaar dat ook gedaan indd.
    gewoon een schroefje erin gedraait zodat de klep niet meer open gedrukt wordt.
    lijkt me voldoende dan??

    thanks!

    vind het zo raar klinken op deze manier :angel

    #17954750
    16VCalibra
    Deelnemer

    Dat is ook voldoende dat schroefje, had ik toen ook in mn k16 zitten.

    #17954751
    frank de jonge
    Deelnemer

    Of een terugslagklepje bij halfords halen. 3 euro ofzo. Waar druk je die schroef in dan Ram? In die uitstulping van die recirc valve?
    Mn terugslagklep begint nu lucht door te laten vlgs mij

    #17954752
    GSI Racer
    Deelnemer

    die schroef draai je indd in de uitstulping van je recirculatie klep ;)
    daar waar normaal de vacuumslang op komt.

    ga ik zaterdag nog ff fiksen.
    motor is me nu te warm :jerry

    thanks voor de info mannen :wors

    #17954753
    16VCalibra
    Deelnemer

    is alleen klote om dat kappie eraf te krijgen omdat het erg krap zit hehe..

    #17954754
    GSI Racer
    Deelnemer

    toen ik de motor kocht zat de bout er gewoon van buiten af in geschroefd.
    dus gewoon door het pijpje heen waar de vacuumslang op zit zeg maar.
    zo had de vorige eigenaar dat gedaan.
    dus moet wel weer lukken nu denk ik ;)

    Vandaag nog ff een :wtf momentje.
    DV blies niet meer af.
    vacuumslang gescheurd :angel

    #17954755
    frank de jonge
    Deelnemer

    Hoe lang moet die schroef zijn? Want als dat net zo goed of beter werkt als een terugslagklep of blankingplate dan doe ik dat ook.

    #17954756
    GSI Racer
    Deelnemer

    een cm of 5 schat ik.
    gewoon totdat je de schroef niet meer verder kan draaien ;)
    niet met geweld aan knallen uiteraard!

    #17954757
    frank de jonge
    Deelnemer

    Dus gewoon een passende schroef die in dat kleine tuitje kan en die wel voldoende afdicht.

    Zal is kijken of ik nog ergens zoeen heb liggen. Heb een schuur vol met die rommel king:

    #17954758
    GSI Racer
    Deelnemer

    ik heb de mijne gisteren gefikst.
    een M4 schroef past er zo in

    wel een mega gekloot om die erin te krijgen :shock:

    #17954759
    frank de jonge
    Deelnemer

    En 5cm lang ongeveer? Zal is kijken van de week. Mn terugslagklep lekt lucht vlgs mij.

    #17954760
    frank de jonge
    Deelnemer

    Hoe klinkt het nu dan? Kheb zelf net ff 2 lengtes opgezocht, 1 van 4cm en 1 van 6cm.

    #17954761
    GSI Racer
    Deelnemer

    6 cm moet wel lukken ;)

    4 is net te kort denk ik.

    blaast hard af nu.
    ook bij normaal rijden…

    zal eens een filmpje maken :thumb

    #17954762
    frank de jonge
    Deelnemer

    Ja, ben benieuwd!. Zal em deze week er ook is indraaien.

    #17954763
    dion87
    Deelnemer

    zon schroef erin draaien heeft toch gewoon het zelfde effect als een moertje in je interne dumpvalve stoppen?

    alleen wat makkelijker als de turbo al op je blok zit

    #17954764
    frank de jonge
    Deelnemer

    Ja, en als dat beter werkt fan een terugslagklep dan is de keuze gauw gemaakt.

    #17954765
    dion87
    Deelnemer

    ja dat zoiezo, maar vind het alsnog een beetje tricky.. ik zie dan liever zon forge afdopplaat erop gaan bij mezelf, ookal vind ik het niet echt erg om met 2 valves te rijden.. dan kan ik nog een beetje klieren met het afblazen :P

    #17954766
    frank de jonge
    Deelnemer

    Zo’n afdekplaat is idd misschien mooier maar het geklopt om het te monteren heb ik geen zin in. Hoezo spelen met afblazen dan?
    Wil straks nog wel met open filter gaan rijden met een afdekplaat/warmte schild.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.