Dubbele koplampen demonteren

Forumindex Forums Modellen Manta Dubbele koplampen demonteren

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17230782

    He mensen,

    ik ben een beginnend auto monteur, of eigenlijk enthousiaste eigenaar. En was vanaaf bezig aan mijn auto omdat een van de koplampen op stadslicht blijft staan.

    Effe wat getest en nu bleek een van de pootjes niet goed aangeduwd te zijn. Alleen ben niet blij met hoe de bedrading nu is, lees de mistlamp aansluitingen liggen er los in heb echter geen mistlampen en ook geen gaten in de bumper ervoor. En alles is vergeven van de ducktape.

    Maar ik kwam erachter dat het boven de lampen binnenin langzaam aan gaat roesten. Wil daarom het hele zooitje eruit halen en schuren enzo en bedrading vervangen.

    [ http://www.mantablog.nl/manta-b-elektrische-schemas ] Juiste schema?

    En hoe demonteer ik de koplampen

    p.s heeft iemand nog een rubberen dekseltje over voor het stad/dimlicht en wil het kwijt? (rechts?)

    Hier effe paar foto’s:

    #17793390

    bekende manta volgens mij

    was vroeger van een meisje als ik me niet vergis die heeft hem deze kleur laten spuiten
    die voorbumper komt bij mij vandaan dan :P

    #17793391

    Dat kan heel goed kloppen. Vroeg aan de man van wie ik hem had gekocht hoe hij er nou aan was gekomen. Hij vertelde dat er een meissie was die de hele auot had laten opknappen en spuiten door (professionele :o ) spuiter.

    Maar dat ze ontslagen was en daardoor de auto niet meer kon betalen en verkocht heeft. Weet jij misschien welke spuiter?

    #17793392

    Leuk ding, heb je nog meer foto’s?:thumbup
    Zon bumper heb ik ook nog wel liggen ergens.king:

    #17793393

    dacht dat de wagen in vriezenveen ofzo gespoten was.

    was destijds wel een knap ding.

    fea was dr wel wies met :D

    #17793394

    inderdaad die manta was van Fea,kon effe niet meer op haar naam komen

    ze heeft toen de manta laten spuiten nadat ze er een flinka aanrijding mee gehad had
    en heeft toen wat delen bij mij weg gehaald

    #17793395

    Van die botsing had ik al zo’n idee. Zat er een rare bobbel achter de bijrijders stoel en volgens mij is het niet origineel met die neus. Maar hij stuurt recht en gaat nog zeer hard :fy1.

    Vandaag afgespoten van onder en op kriksteunen gezet. Alleen aan een kant gaat hij niet zo hoog omdat de krik tegen de sideskirt komt hoe los ik dat op zonder dat ding eraf te halen?

    En moet ik nog ergens speciaal opletten tijdens het demonteren van de koplampen en het tectyleren?

    #17793396

    zorg dat er geen zout en rommel meer op het te tektyleren oppervlak zit. dat wil je niet tussen het ijzer en de tektyl hebben.
    verder goed schoonmaken met een staalborstel en een paar bussen remmenreiniger, zo doe ik dat altijd.

    #17793397

    @ manta-gsi:

    ik heb volgens mij wel zo’n kapje liggen:

    ik weet alleen niet meer of die van de rechtse lamp komt.
    Maakt volgens mij ook niet zo uit.
    Stuur maar u2u als je interesse hebt, stuur ik hem wel op.

    John

    #17793398

    De auto blijkt van onderen niet in de tectyl te staan maar te zijn ingeteerd. Met teer voor schepen, was me ook gezegt alleen was het vergeten.

    Laagje teer is extreem dun en keihard en dus echt in geen mogelijkheid eraf te steken zonder metaal te beschadigen. Heb daarom effe naar mijn opa gebeld, was 60 jaar lang schipper van beroep, hoe ik het eraf moet halen. Oplossing is plastic teer met 1/3 motorolie erop smeren en effe een week wachten en dan valt het er vanzelf af.

    Nu mijn vraag:

    Moet ik al het teer verwijderen want klopt het dat door teer geen roest is te zien?

    Wat is hierna beter weer interen of tectyleren? en waarom

    #17793399

    wat is beter….. das voor ieder zijn eigen mening.

    als het blikwerk maar beschermd is. hoe hardnekkiger het spul blijft zitten, hoe beter het is.

    roest zie je door teer niet nee, ook niet door tectyl, ook niet door lak.
    t komt er na verloop van tijd vanzelf wel door :D

    wil je het voorwezen, dan zul je het of
    A: geheel kaal halen.
    of
    B: de manta plekken kaal halen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.