Dubbel DIN radio inbouwen

Forumindex Forums Modellen Astra Dubbel DIN radio inbouwen

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur

Goedenavond mensen, mijn eerste post op dit forum sinds ik mijn eerste Opel (Astra H 2004) heb aangeschaft.
    Nu wil ik de originele radio cd mp30 (wat een onding) vervangen voor een dubbel din radio. De Kenwood DPX-3000U. Tot zover gaat alles goed.

Hoe krijg ik de ”case” er uit, ik heb wel wat dingen gelezen op dit forum over een schroef, maar die lijkt er bij mij niet te zijn.

Uiteraard heb ik alles al even getest om te kijken of de radio contact kon maken, maar dit gebeurde niet. De ISO kabels zijn aangesloten, maar toch krijgt de radio geen stroom. Nu heb ik nog 1 kabel over die ik volgens mij nog dien in te pluggen, maar deze kleine originele past niet in de grote aansluiting van de Kenwood radio. Ik ben jammer genoeg niet zo ”technisch” om de juiste benamingen te achterhalen, misschien dat iemand mij hier bij kan helpen? Ik denk zelf een cinch adapter?

Wie o wie kan mij uit de brand helpen :D

Hoi Robbin

Aller eerst van harte welkom op dit forum en gefeliciteerd met je Astra!

Wellicht heb je iets aan mijn topic. Ik heb ook al het een en het ander aan mijn auto gedaan, onder andere het vervangen van de ‘standaard’ radio.

Wat bedoel je precies met “case”? Bedoel je de oude radiokooi?

Ik kan het me niet goed herinnneren of er bij mij schroefjes in zaten. Enige plek waar ze zouden kunnen zitten volgens mij is links en rechts aan de zijkant.

Welke kabel heb je over? Kun je daar een foto van maken? Het lijkt alsof je het over de Fakra antenne aansluiting hebt. Voor mijn radio moest ik een verloop kopen van Fakra naar din aansluiting.
    Als de iso kabels zijn aangesloten met een verloop op de grote vierkante stekker dan moet op zijn minst de radio aan gaan lijkt mij. Misschien kun je je probleem wat beter uitleggen met behulp van foto’s.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.