Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Drukopbouw koelsysteem Corsa B
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 7 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
22 april 2015 om 14:07 #17271597
Middag,
Heb al diverse topics doorgelopen maar ik kom er niet helemaal uit, probleem is als volgt:
Vorige week liep de temperatuur in mn corsa opeens flink op, koelvloeistof gecheckt en die bleek bijna leeg te staan..
Bijgevuld en gecheckt op lekkage’s maar alle slangen etc. waren droog. Echter na een paar dagen weer hetzelfde probleem, KVS reservoir weer bijna leeg.
Ook kwam ik er achter dat er heel veel druk op mn slangen stond, na rustig opendraaien van de dop van het expansievat wordt er kvs terug “gespuugd” in het vat en verdwijnt de druk van mn slangen.Na het lezen van diverse topics hier op het forum dacht ik aan een lekke koppakking maar alle gerelateerde problemen van de lekke koppakking heb ik eigenlijk niet. (geen witte rook, geen geknetter als ik een vlammetje bij mn peilstok hou, kvs is gewoon helder en geen geborrel als ik de motor laat lopen zonder dop)
Nu draai ik de dop na elke rit even los om de druk er af te gooien en ben er achter dat ik op deze manier eigenlijk geen kvs meer verlies maar ik vraag me dan wel af wat er nou aan de hand is.
Ter info; slangen worden allemaal goed warm, fan slaat ook aan bij +/- 96 graden.Wel heb ik de befaamde sludge / mayo onder de dop van mn olie, maar rij daarentegen ook alleen woon/werk verkeer (22km heen, 22km terug)
Iemand enig idee wat dit kan zijn en wat ik er aan moet doen?
Alvast dank voor de reacties!
22 april 2015 om 14:50 #18282157Koelsysteem hoort altijd druk op te bouwen geen druk wordt het kookpunt lager.
Toevallig natte matten bij de bijrijder? Lekke kachel in dat geval .23 april 2015 om 05:29 #18282158Wat voor een motor heb je als ik vragen mag?
23 april 2015 om 07:04 #18282159@Haasje17 wrote:
Koelsysteem hoort altijd druk op te bouwen geen druk wordt het kookpunt lager.
Toevallig natte matten bij de bijrijder? Lekke kachel in dat geval .Nee geen natte matten, alles is kurkdroog.
Misschien niet helemaal duidelijk, maar als ik dus niet de druk er af gooi naa een ritje gaat ie kvs gebruiken, niet veel maar ik verlies het wel ergens. Daarnaast begrijp ik dat er drukopbouw moet zijn maar mn slangen zijn echt keihard en niet meer in te knijpen, dacht dat je dat altijd nog wel een beetje moet kunnen doen?@joop1970 wrote:
Wat voor een motor heb je als ik vragen mag?
Corsa sport 1.4 uit ’96 dus X1.4SZ
23 april 2015 om 20:49 #18282160Ik zou eens een bedrijf opzoeken die een tester heeft die uitlaat gassen detecteert in jouw koelreservoir.
Bij mijn corsa komt er nauwelijks druk op de slangen te staan, wel iets maar niet veel, In tegenstelling tot mijn vorige wagen astra opc die slangen stonden altijd vrij hard
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.