druklager vervangen moet dan ook het vliegwiel vervangen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum druklager vervangen moet dan ook het vliegwiel vervangen

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur

hallo

mijn druklager is stuk en moet vervangen worden

dus de koppeling ook meteen vervangen

moet je het vliegwiel dan ook vervangen

alvast bedankt

is een opel signum 19cdti 150 pk

het beste van wel ja…

Als ie straks alsnog kapot gaat, Ben je nat…

Willem

Neem die idd meteen mee! Als ie later als nog stuk gaat , kan alles opnieuw los !

duidelijk heb al even op ebay gekeken dat scheeld nog al wat kwa materiaal

Hoezo het vliegwiel vervangen? Waarom zou je dat dan doen? Die breekt echt niet af hoor?

de meesten die het druklager stuk hebben vervangen het wel ook al even op andere forums gevraagt problemcar enzo zeggen ze het ook allemaal

@Haasje17 wrote:

Hoezo het vliegwiel vervangen? Waarom zou je dat dan doen? Die breekt echt niet af hoor?

Het is niet zo maar een vliegwiel maar een Dual massa vliegwiel.

Het afbreken is niet het probleem. Deze vliegwielen krijgen na een x-aantal kilometers speling. Doe je hier niks aan dan draaien ze op een gegeven moment stuk !
    Dus… bij deze motor geld: Koppeling vervangen , dan ook meteen het vliegwiel !

@Dietrich Concept wrote:

duidelijk heb al even op ebay gekeken dat scheeld nog al wat kwa materiaal

Op ebay.co.uk betaal je +/- 500 euro voor een Sachs/Luk setje.
    Bij de dealer zo’n 1600 euro ! ( zonder montage ! )
    Dus het kan geen kwaad om te shoppen !

heb je daar een link van peter want in duitsland zit ik nu op 750 kompleet vliegwiel en koppeling met druklager

@speaker wrote:

Het is niet zo maar een vliegwiel maar een Dual massa vliegwiel.

Het afbreken is niet het probleem. Deze vliegwielen krijgen na een x-aantal kilometers speling. Doe je hier niks aan dan draaien ze op een gegeven moment stuk !
    Dus… bij deze motor geld: Koppeling vervangen , dan ook meteen het vliegwiel !

Waarvoor zo’n high-tech vliegwiel ? Heeft het dezelfde functie (beperken van trillingen) als balans-assen bij motorfietsen ?

@speaker wrote:

Bijvoorbeeld: http://www.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-Vectra-C-Clutch-Flywheel-Kit-1-9-Cdti-16v-Z19-DTH-Luk-Brand-/300645631267?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item45ffe04523″ onclick=”window.open(this.href);return false;

ik heb de 150 pk versie die staat hier niet tussen en kan hem zo ook niet vinden
    heb je nog een linkie peter

en er zit toch ook verschil in luk en sachs toch
    heb ik tenminsten ergens gelezen

alvast weer bedankt

@Dietrich Concept wrote:

@speaker wrote:

Bijvoorbeeld: http://www.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-Vectra-C-Clutch-Flywheel-Kit-1-9-Cdti-16v-Z19-DTH-Luk-Brand-/300645631267?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item45ffe04523″ onclick=”window.open(this.href);return false;

ik heb de 150 pk versie die staat hier niet tussen en kan hem zo ook niet vinden

alvast weer bedankt

Daar is hij speciaal voor. Er staat Z19DTH , dat is de 150pk versie.

Het vliegwiel is altijd van Sachs. En er wordt steeds verteld dat er een Sachs of een Luk koppeling in kan zitten , maar ik ben nog niet eerder tegen gekomen dat er een Sachs in zat. Tot nu toe alleen maar Luk gezien . En dat is deze set !!

@ZafirArt wrote:

Waarvoor zo’n high-tech vliegwiel ? Heeft het dezelfde functie (beperken van trillingen) als balans-assen bij motorfietsen ?

Klopt idd. Hij vangt de grootste trillingen op !

@speaker wrote:

@Dietrich Concept wrote:

@speaker wrote:

alvast weer bedankt

Daar is hij speciaal voor. Er staat Z19DTH , dat is de 150pk versie.

Het vliegwiel is altijd van Sachs. En er wordt steeds verteld dat er een Sachs of een Luk koppeling in kan zitten , maar ik ben nog niet eerder tegen gekomen dat er een Sachs in zat. Tot nu toe alleen maar Luk gezien . En dat is deze set !!

ok omdat er onder stond kwa gegevens dat deze voor de 100 en de 120 pk zijn
    stond geen 150 bij vandaar
    maar dat is dus allemaal gelijk neem ik aan

jij hebt ook de 150 pk toch

ja,klopt

heb al even gemaild hij moest het motornummer weten

dus heb ik dat ook even doorgegeven dan zal het wel goedkomen
    alle andere links zijn ook welkom

zoek ook nog een set voor een astra z19dt namelijk

http://www.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-Vectra-C-Clutch-Flywheel-Kit-1-9-Cdti-8v-M32-Gearbox-Z19-DT-Luk-Brand-/290653912539?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item43ac52bddb” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Staat in de ad dat het voor de vec is , maar is geschikt voor elk model met deze motor !

thanks peter :D :D :D :D :D :D :D

:thumbup

is besteld

@Dietrich Concept wrote:

is besteld

Hoi,
    hoe is het afgelopen? Vliegwiel al gemonteerd?
    Ik sta ook op het punt om via ebay, – parts2clear setje met vliegwiel+koppeling te bestellen voor mijn Zafira Z19DTH !

laat ff horen, gegroet!

ik heb het van de week binnen gekregen maar er zat schade aan het druklager

foto gestuurd van de schade en ze sturen morgen weer een complete nieuwe koppelingset
    en die andere wordt door hun retour gehaald

dus de service is heel goed

en het gewoon luk en sachs dus gewoon orgineel

@Dietrich Concept wrote:

ik heb het van de week binnen gekregen maar er zat schade aan het druklager

foto gestuurd van de schade en ze sturen morgen weer een complete nieuwe koppelingset
    en die andere wordt door hun retour gehaald

dus de service is heel goed

en het is geen luk en sachs dus gewoon orgineel

Oh ok. Ik ga binnenkort ook bestellen via parts2clear. Ze zeiden dat de onderdelen 100% gelijk waren wat er vanuit fabriek gemonteerd wordt.

:thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb het is vandaag geplaats en het is allemaal orgineel spul

en de service is perfect bij sean

wel even vragen naar hem want dan heb je het beste contact

super adres

scheeld je al 1000 euro op het materiaal das snel verdient

:thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.