Dringende vraag ivm batterij!

Forumindex Forums Modellen Astra Dringende vraag ivm batterij!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245712

    Hallo iedereen!

    ik heb net ontdekt dat het bolletje in mijn batterij niet meer groen ziet maar zwart.
    In de legende staat bij groen: goed wit: slecht zwart: uitroepteken

    wat wil dit zeggen? :(

    #17982330

    Dat je accu aan vervanging toe is, maar dan zou tevens je auto ook niet moeten starten vermoed ik want dan is die ook echt leeg.

    #17982331

    Maak is een uitstapje en doe wat km’s snelweg… Kijk dan of het verandert…
    Heb de mijne bij de wintercheck vervangen, zelfde probleem als jij.

    #17982332

    Dat hij vervangen dient te worden. Hij kan het zo nog een paar weken doen maar de kou die er nu is zal niet meehelpen aan de levensduur.

    #17982333

    @Haasje: hij start nog wel, ik merk niets aan mijn wagen bij het starten ofzo..


    @jefkere
    &Engee: Dat is echt heel erg raar, vorige week stond hij nog op groen en de batterij is bij aankoop nog nieuw ingezet begin oktober 2011.. :???:
    Heb trouwens net een half uurtje autostrade gedaan en er is niks veranderd .

    #17982334

    Wil je ’s een foto maken van dat bolletje?
    Ik krijg mijn wagen de laatste paar dagen ook wat moeilijker gestart, startmotor gaat steeds vaker rond. Maar dat bolletje heb ik op de accu nog nooit gezien.

    #17982335

    geef eens een tikje tegen de accu. Kan zijn dat dat ding een beetje vast zit.
    Ik had ook een nieuwe gekocht omdat de mijne op rood stond (originele opel accu) en toen ik ‘m eruit haalde en neer zette sprong het bolletje van rood naar groen.
    De accu zit nu bij mijn schoonvader in de auto en hij werkt nog perfect! Hahahaha

    #17982336

    Hier de foto’s:


    Misschien eens proberen om de minpool los te halen?

    #17982337

    Zal bij die van mij ook maar eens kijken dan…

    #17982338

    @Dano1.6_8V wrote:

    geef eens een tikje tegen de accu. Kan zijn dat dat ding een beetje vast zit.
    Ik had ook een nieuwe gekocht omdat de mijne op rood stond (originele opel accu) en toen ik ‘m eruit haalde en neer zette sprong het bolletje van rood naar groen.
    De accu zit nu bij mijn schoonvader in de auto en hij werkt nog perfect! Hahahaha

    Dit is echt gek.. hoe meer ik er tegen tik langs de zijkant, hoe groener het bolletje terug wordt.
    Maar als ik stop met tikken vervaagt het groen en wordt het terug zwart :(


    @RISL
    : laat maar weten hoe het bij jouw ervoor staat! :thumb

    #17982339

    Zwart betekend dat hij ontladen is.
    Ook wil zo een oog nog wel eens stuk gaan.
    Heb vroeger ook wel is zo een accu gehad die op zwart bleef staan, en vervolgens nog jaren mee gereden, en nergens last van. :agent

    #17982340

    Dat bolletje is niet alleszeggend! Het is een indicator… en die kan ook wel eens kapot gaan hoor!

    #17982341

    En als hij ontladen is, hoelang raad je dan aan om bv autostrade km’s te rijden om hem terug op te laden?

    En ik denk dat het oog niet stuk is omdat het terug wat groener word als ik ertegen tik :???:

    #17982342

    Een uurtje rijden zou wel genoeg moeten zijn.
    Als je het zeker wil weten moet je hem even laten doormeten. :hmmz

    #17982343

    Dan zal ik eens een langer stukje moeten rijden, doormeten gaat weer geld kosten :jerry

    Vervangen ga ik in ieder geval nog niet doen, ik merk verder helemaal niets aan mijn wagen.
    Hij start perfect normaal, als ik hem in 1ste zet en ambriage zachtjes loslaat zonder gas geven trilt hij zelfs niet oid…

    Plus het feit dat de batterij nog maar van oktober 2011 is… king:

    #17982344

    Doormeten kan je gewoon zelf doen met een (wat ik gebruik) multimeter.
    Of iemand even vragen! Maar gaat je ZEER zeker geen geld kosten! Hahahaha

    #17982329

    Ik heb zelf geen multimeter, en in mijn omgeving ken ik ook niemand die dat misschien wel heeft liggen king:
    Dus dan zou ik al naar een garage in de buurt moeten :jerry

    Ik zal eerst al eens bekijken wat een langer toertje doet :D

    #17982345

    een multimeter kost je een 10-20 euro bij de bouwmarkt als gamma praxis etc! ;)
    Zou iedereen in huis moeten hebben eigenlijk. :)
    Ik heb ook een accu met zo’n bolletje en die is al 4 jaar zwart.. Zegt niet altijd iets. Is ene noodaccu en die laad ik af en toe op en zelfs vol geeft ie niks aan in het bolletje.

    #17982346

    En als je bij een beetje accuboer langs gaat is dat doormeten kosteloos hoor.
    Is ook maar 1 minuut werk, en inderdaad met een multimeter kom je ook een eind weg.
    Maar het mooiste is toch zo een echte tester omdat die de accu kan belasten tijdens het meten, wat dan een goede indicatie geeft. :thumbup

    #17982347

    Als hij niet reageert op een uurtje autostrade dezeweek ga ik eens langs de accuboer!

    Maar eerlijk gezegd maak ik me al niet meer zoveel zorgen, hij start nog altijd perfect enzo.
    Maar het is mijn eerste auto en dan zie je zo een uitroepteken hahaha :jerry

    In ieder geval bedankt voor jullie snelle hulp!

    #17982348

    Misschien is er een buurman vriend of familielid in de buurt met een multimeter.
    eerst even de accu meten met alles uit, is de accu 12v of meer, dan is dat al een heel goed teken.
    Daarna de auto starten, even wat verbruikers aan zetten (licht achteruitverwarming blower vol enz.) toerental op 1500 a 2000 toeren zetten, als je dan op de accu 14,nog wat meet niet meer als 14,4 dan zou ik me nergens zorgen over maken. :thumbup

    #17982349

    @kwuyts wrote:

    Dan zal ik eens een langer stukje moeten rijden, doormeten gaat weer geld kosten :jerry

    Vervangen ga ik in ieder geval nog niet doen, ik merk verder helemaal niets aan mijn wagen.
    Hij start perfect normaal, als ik hem in 1ste zet en ambriage zachtjes loslaat zonder gas geven trilt hij zelfs niet oid…

    Plus het feit dat de batterij nog maar van oktober 2011 is… king:

    een nieuwe accu zegt weinig. wij hebben op de zaak een ford transit van nog geen half jaar oud, en met een paar graden vriezen niet meer aan de loop te krijgen, accu telkens leeg. bleek de accu toch stuk te zijn, trouwens wel erg snel voor een vrijwel nieuwe accu

    #17982350

    @Dano1.6_8V wrote:

    Doormeten kan je gewoon zelf doen met een (wat ik gebruik) multimeter.

    en wat meet je dan met een multimeter ?
    Idd : de klemspanning waar je dus 0,0 aan hebt omdat je wil weten wat een accu nog aan capaciteit heeft, immers is dat van belang om de auto te kunnen starten.
    Je kan een accu alleen maar belast meten en met een universeel meter meet je onbelast.

    Ter verduidelijking : Al zou je een accu hebben met een spanning van 12 Volt maar met een capaciteit van 5Ah dan zal je auto daar nooit op starten.
    Heb je daarin tegen een accu met een spanning van 10 Volt maar met een capaciteit van 50Ah dan zul je zien dat een auto daar echt wel op start.

    #17982351

    even geduld, zelf onlangs alternator laten vervangen wegens defect (onder G2 waarborg :thumb ) bij coupe 2.2, meer dan twee weken bleef (zelfde als op de afbeelding)batterij geen groen aan, derde week half groen, 4e week weer volledig groen, het hangt vooral aan je stroomverbruik, met verlichting en kachel (ventilator) zal de batterij zeer traag of niet laden, regelmatig een rit met minimaal stroomgebruik laadt beter (vlugger), misschien werkt je alternator niet meer, de eerste dagen merk je dit niet, zelf ben ik
    erachter gekomen na een ritje met verlichting en airco aan, licht wordt zwakker, elektr servostuur valt uit, motormanagementlampje brandt, wijzers vallen uit, meer lampjes enz. succes, op je batterij is normaal waarborg, grtz

    #17982352

    Oeps, vergeten, met een multimeter kan je inderdaad enkel Volt meten, de Ampere meten geeft pas duidelijkheid, ben al even op zoek om een Voltmeter en indien mogelijk een Amperemeter bij te plaatsen, zo zie je problemen aankomen, grtz

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.