Drift Omega (Project)

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Drift Omega (Project)

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 110)
  • Auteur
    Berichten
  • #17811101

    Interessant project!! Ga ik zeker volgen en veel succes ermee :thumb

    #17811107

    update?

    #17811108

    (quote)
    Het word een Volvo motor 2.3 20v uit een 850 T5R.
    Met chiptuning zou hij goed moeten zijn voor 300 pk en 400+ Nm koppel.
    Ruim voldoende voor mij.



    Fantastisch project dit! Ben zelf in het bezit van 2 850 T-5’s en dat blok is inderdaad zéér de moeite waard! :thumb
    Ik kon zo snel niet opmaken of je dat blok al in bezit had,maar ik heb hier nog een complete 850 T-5 Estate die ik zou opbouwen voor het circuit…..,maar u misschien wel bekend…,teveel projecten/te weinig tijd! :(
    Is dus eventueel compleet over te nemen voor €500,-. …krijg je er nog voor €70,- aan matzwarte verf bij ook! king:
    Mocht je wat betreft 850-parts ergens niet uitkomen of nodig hebben,let me know!
    Ben zéér benieuwd hoe dit allemaal gaat uitpakken,leukleukleuk!

    Mzzl L!

    #17811109

    die v10 blokken zijn niet echt populair hier zit een gast in de buurt heeft er verschillende liggen maar komt er niet vanaf.vraagt dacht ik rond de 2000 euro.
    weet ook niet of dat voor zo,n blok veel is
    ;)

    #17811110

    ik enk dat hij 20.000 vraagt voor een viper v10

    #17811111

    Voor 20.000 euro koop ik 3 Audi RS6 Biturbo v10 blokken… :hmmz

    Maar voor 2000 euro weet ik wel iemand die er een wil kopen. :D Die jongen wil een Corvette motor en bak in zijn W108 mercedes maaken maar een v10 is ook wel goed denk ik. ;)

    #17811112

    Toevallig ruud ;)

    #17811113

    Ik weet niet hoor maar gaat het hier over een Viper motor of een Volvo motor.

    Beetje -offtopic geloof ik

    #17811114

    @Koekie wrote:

    Ik weet niet hoor maar gaat het hier over een Viper motor of een Volvo motor.

    Beetje -offtopic geloof ik

    die ik bedoelde was een srt10 :angel

    #17811115

    dat zeg ik -offtopic

    #17811116

    Dan gaan we verder met de Volvo… ;)

    850 T5 met aangepast carter van een 960 24v en een 960 24v handbak worden het dan zeker? :D

    Ga je zelf een in en uitlaatspruitstuk maken of het originele gebruiken?

    #17811117

    Carter van een 960 past ook niet echt ivm de ligging van de vooras dus dat moet ik eerst bekijken of ik misschien de 850 pan aan moet passen,of de vooras van de omega vebouwen en een vast stuurhuis erop.
    De bult zou eigenlijk aan de voorkant moeten zitten ipv de achterkant,dat word een beetje pas en meetwerk denk ik.
    Hoe de rest uitkomt bekijk ik wel als de motor erin hangt,misschien de turbo draaien of zoiets.
    Het word mijn eerste turbo ever dus het word een beetje proberen voor mij.
    Het idee is om voor zo min mogelijk geld zoveel mogelijk pk’s te krijgen dus alles wat standaard kan blijven laat ik zo en de rest zelf maken zover dat kan,de hobby moet wel betaalbaar blijven natuurlijk :vertag

    #17811118

    Inmiddels de draad weer een beetje opgepakt met de Omega.
    Donorauto aangeschaft, een 850 T5 die inmiddels zover gesloopt dat alleen de motorruimte nog over is.

    Omdat er in steek 5×110 niet zoveel mooie velgen te vinden zijn voor normaal geld heb ik adapters laten maken van 5×110 naar 5×120.
    dan word het aanbod gelijk een stuk groter en voordeliger en de velgen van de Manta passen nu ook.

    Iets de schermen uitrollen en de 9J’s passen er ook onder :D

    Hij moet alleen nog wel een cm of 15 zakken geloof ik :hmmz

    #17811100

    kiek dat dan

    #17811119

    Is mie mooi :wors

    #17811120

    goed bezig koekie :wors

    en al n knappe pickup op de kop getikt ook zie ik :thumb :thumb

    #17811121

    Mooi project, en mooi blokje!
    Met een 850 blok heb je het ook net wat makkelijker als met een v70 s70 blok
    al ben ik benieuwd of je de 960 motorsteunen zo kwijt kan, die zijn erg breed.

    Jammer dat een aangepast 960 carter niet past, had je heel stuk werk gescheeld.

    Zal met interesse volgen

    (mocht je uitlaatflens willen laten snijden of andere onderdelen laten maken kunnen we misschien samen wat doen)

    #17811122

    hmm, komen die adapters van harry schippan?

    #17811123

    @Asko wrote:

    Mooi project, en mooi blokje!
    Met een 850 blok heb je het ook net wat makkelijker als met een v70 s70 blok
    al ben ik benieuwd of je de 960 motorsteunen zo kwijt kan, die zijn erg breed.

    Jammer dat een aangepast 960 carter niet past, had je heel stuk werk gescheeld.

    Zal met interesse volgen

    (mocht je uitlaatflens willen laten snijden of andere onderdelen laten maken kunnen we misschien samen wat doen)

    Motorsteunen maak ik denk ik zelf ook dit ivm de vooras maar daar kom ik wel uit,ik moet eerst even het blok van alle onzin ontdoen en dan de bak er eens aan zetten dan kan ik zien hoe het allemaal uit komt.
    Weet jij misschien of en een betaalbare dis ontsteking voor zo’n ding te krijgen is.’
    Bij mij zit er nog gewoon een verdelerkap op en die zit straks achterop,moet wel iets zijn wat simpel en op zich zelf werkt.

    #17811124

    Niet dat ik weet, is ook de reden dat ik voor een nieuwer type blok heb gekozen, in de manta zit totaal geen ruimte daar.

    Maar als je voor een andere computer gaat zou ik de bobines van een 960 of van een later type t5 gebruiken (97-2000).
    Dan heb je voor elke cilinder één en ze passen als het goed is gewoon in de kop van de 850,
    schroefgaatjes zitter er al in als het goed is.

    #17811125

    Hoe word zoiets dan aangestuurd je mist er dan wel 1 natuurlijk en wat voor computer bedoel je dan?

    #17811126

    Je computer heeft dan 5 verbindingen met 5 bobines die direct op de bougies zijn bevestigd, elke bobine wordt gewoon met een eigen puls aangestuurd. Ik zelf zat de denken dit met een kdfi (megasquirt kloon) computer te gaan doen in plaats van de originele.

    #17811127

    Omdat de Ascona nog steeds dood is en ik in januari toch wil rijden heb ik maar even een ander bakkie aangeschaft.
    Voor de wintercup noeft er niet zoveel aan te gebeuren dus geen kooi ed.
    wel even een stoeltje en een gordeltje erin natuurlijk en helemaal leeg gemaakt(was al gedaan door vorige eigenaar)

    Zo was hij.

    Rottigheid en grote deuken zaten er niet echt aan dus ontdaan van alle driftspec stikkers, schuren en spuiten dan maar.

    Kadootje weer uitpakken en opbouwen :biggrin:

    en een paar stikkertjes erop

    paar luchtroosters van de gamma in de kap

    afgeslepen veren met oem dempers leek me toch niet zo’n strak plan dus maar ff andere pootjes eronder met hulp van m’n 1ste monteur.

    Met goedkeuring van de meester

    En nog een paar foto’s buiten

    #17811128

    gaaf hoor

    #17811129

    Ik vind m stoer, vooral je motorkap met gammahappers! king: :thumbup

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 110)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.