Drift Manta foto en film update 05-08-2014

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Drift Manta foto en film update 05-08-2014

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 108)
  • Auteur
    Berichten
  • #17385007

    gister ben ik druk bezig geweest ik had alleen nog storing 19 op de krukas sensor deze heb ik vervangen maar helaas doet hij nog steeds hetzelfde :argue

    ik denk dat ik de computer maar eens uit moet wisselen.

    het rare is dat hij wel stationair loopt maar na 30 sec. afslaat ????

    iemand een idee wat ik nog kan controleren ????

    #17385008

    achteraf bleek de computer dus kapot te zijn, die heb ik vervangen en nu loopt hij goed i.c.m. de nieuwe universele brandstofdruk regelaar.

    de auto is op de nieuwe banden na klaar voor de eerste drift meters dit jaar aanstaande donderdag en op 8 Augustus is de 1e wedstrijd voor mij weer op de paddock van circuit Zolder

    vandaag ff gewassen nu de binnenkant nog.

    hier wat foto’s het fluor groene is in deze zon zo fel dat de foto verkleurd !

    #17385009

    ziet er goed uit maat. morgen eens kijken hoe hij het doet king:

    #17385010

    :kewlpics ziet er goed uit. :thumb

    #17385011

    foto’s van de laatste driftschool 25-07 zijn helaas beveiligd en kan ze hier niet posten .

    bij deze link kun je foto’s bekijken vanaf pagina 3 staan er foto’s van de manta bij !

    http://skylimitphotos.be/gallery/albumnewer/9092_1374924084/Driftschool-25-07-2013-2013-07-25.html

    #17385012

    zo met printscreen en paint kom je een heel eind

    #17385013

    Ik weet er niet veel van, maar zijn de (geschatte) 170/180 pk’s niet erg weinig om te driften? (en dan bedoel ik op een droge baan?)

    #17385014

    weinig…??

    reed ook met een manta B 180pk op de openbare weg,
    en om deze aan het roken te krijgen, hoefde je zowat niks te doen :D

    die manta`s zijn zo heerlijk licht op de kont :D

    #17385015

    @Ghanz wrote:

    weinig…??

    reed ook met een manta B 180pk op de openbare weg,
    en om deze aan het roken te krijgen, hoefde je zowat niks te doen :D

    die manta`s zijn zo heerlijk licht op de kont :D

    Roken is iets anders dan een bocht met aardig wat snelheid dwars nemen. Ook ik zit rond de 160/170 pk, mijn kadett is nog lichter, maar ik zie mezelf niet bijv. de tarzanbocht driftend nemen.

    #17385016

    zoveel vermogen heb ik niet eens max. 160 pk denk ik , hij is niet eens gechipt.

    maar op de paddock van zolder wordt goed gesproeid met water en er ligt mooi asfalt dus de baan is continu nat.
    daarnaast zijn de drift baantjes vaak met veel bochten en is de snelheid dus wat lager als andere driftbanen.
    en met de oude 2.2 cih met 120 pk ging dat al goed , daarmee kon ik de skyline’s en bmw’s met 300 pk bijhouden.(op een sneller baantje zoals zandvoort natuurlijk niet)

    ligt er ook aan wat voor bandenmaat je rijd. ik heb nu 195-50r15 en eerst reed ik met 175…r14

    voor de tarzanbocht heb je aardig wat snelheid nodig en ook wel wat vermogen waarschijnlijk.
    ik kan met de manta op droog driften in zijn 1e en 2e versnelling daarna houd het op ja maar ook dat ligt aan wat voor banden maat je achter gebruikt. maar als je eenmaal drift gaat het op zich wel goed veel rem je niet af als je de toeren maar hoog kan houden.

    maar het is goed te doen hoor, met de 120 pk heb ik op de paddock van Zandvoort gedrift dat is ruw asfalt en nauwelijks nat maar dat ging op zich goed als je de motor maar in hoge toeren kan houden. alleen daardoor lagen de drijfstang lagers eruit aan het einde van de dag. :???:

    op de paddock van Zandvoort heb je een lange bocht na een recht stuk daar kon ik met 90 a 100 kmh de handrem een keer aanrukken en lekker dwars gaan met 120 pk (in zijn 2 tegen de toeren begrenzer) dat is gaaf hoor :wub .

    #17385017

    Dat geloof ik meteen :thumbup Lijkt me zelf ook erg leuk om te doen, maar er zijn 2 problemen: Ik heb al een dure hobby, en mijn collega drift ook en we kunnen bijna nooit tegelijk vrij nemen.
    Maar ik woon een kwartier van zandvoort af, dus kan vaak genoeg kijken ;)

    #17385018

    :???: met spoed gezocht motorrubber rechts voor :???:

    hij is helaas kapot gescheurd omdat de motorsteun links afgebroken was.

    volgende week donderdag is de 1e wedstrijd dus heb er haast bij :thumb

    #17385019

    vandaag begonnen om de manta weer in orde te maken voor donderdag de 8e dan heb ik eindelijk mijn 1e drift wedstrijd weer in de amateur klasse van de Belgische competitie.

    als eerste naar M-tech geweest voor een nieuwe siliconen koelslang achter de waterpomp die was kapot gescheurd.

    daarna de motorsteunen en rubbers gedemonteerd die waren kapot.

    gelukkig zat er op mijn andere manta nog een omega motorrubber welke ik kan gebruiken.

    nu nog wachten op mijn pakketje uit Ierland met stalen 1.8s motorsteunen

    #17385020

    goed bezig kerel :thumb

    #17385021

    :wub de motorsteunen zijn vandaag bezorgd !

    morgen nog wat sleutelen en dan kunnen we donderdag weer gummen op Paddock Zero at Zolder !

    #17385022

    nieuw foto’s van de nieuwe zwarte hammerite laag en andere kleurtjes en stickers.

    cilinderkop moet er helaas af oliekanaaltje lekt , na ik net het koelsysteem had gereinigd en met long life vloeistof had afgevuld :fy1

    maar ja verder doet het blok het goed, op een kvl. lekkage na waarschijnlijk weer de gegoten siliconen slang achter op de waterpomp , wat een k :swear t dingen zijn dat ! de siliconenslang wordt er gewoon afgeperst als je de slangklem aandraait !

    #17385023

    hij ziet er goed uit maat :thumb

    #17385024

    Goed bezig vriend! :thumb

    #17385025

    en de cilinderkop eraf voor het laten persen van een nieuw olie kanaal :???:

    #17385026

    ik zal het hier maar eens updaten,

    helaas was de dis kop niet meer te maken, dus heb ik mijn ks700 kop laten modificeren en die ligt er nu op met de dis nokkenassen en doet het goed !

    verder had ik het koelsysteem geupgrade naar een bmw 325tds radiateurmet siliconen koelslangen, helaas tijdens de 1e wedstrijd knalde er een bmw op mijn manta neus waardoor de nieuwe radiateur van €180 weer kapot was dus weer een nieuwe gekocht.

    tevens nieuw plaatwerk gehaald bij Romijn :thumbup die staat nu in de 1e laag hammerite

    ook spacers gemonteerd op de vooras om dadelijk meer stuur uitslag mogelijk te maken!

    volgende wedstrijd is Zondag 4 mei tijdens Race Wars op circuit Zolder :agent

    en wat een heerlijk geluid maakt die :wub !

    http://s18.photobucket.com/user/rabbitgsi/media/Mantaproefrit_zps41b26f0a.mp4.html

    #17385027

    als er nog mensen zijn die willen sponsoren laat het aub weten. :jerry

    – Plaatwerk, bumpers enz.
    – 195-50R15 t/m 195-60R15 banden

    #17385028

    Skylimit Driftcup ronde 2 tijdens Race Wars te Zolder

    nieuw speelgoed gekocht

    en begonnen met het vergroten van de stuur uitslag

    hier ging het mis ! :argue :cry

    https://www.facebook.com/photo.php?v=651136644957649

    natuurlijk ging het daarna weer allemaal vlekkeloos :fy1

    https://www.facebook.com/photo.php?v=651136811624299

    https://www.facebook.com/photo.php?v=651136751624305

    https://www.facebook.com/photo.php?v=651136221624358

    ff gummen met de pro’s :jerry op afstand uiteraard

    https://www.facebook.com/photo.php?v=651135958291051

    https://www.facebook.com/photo.php?v=651135898291057

    https://www.facebook.com/photo.php?v=651135704957743

    #17385029

    en weer verder met de stuur uitslag vergroten.

    het bestelde staal is binnen gekomen.

    heb de stuurstangen verlengd en verstevigd.

    en met succes het gewenste resultaat is er :wub heb nu veel meer stuur uitslag .

    heb alles weer gedemonteerd nu verstevigen en afwerken en dan de andere kant nog :thumbup

    #17385030

    Nu heb je toch maar meer stuuruitslag per 1 kant?

    #17385031

    @voederbiet wrote:

    Nu heb je toch maar meer stuuruitslag per 1 kant?

    ? rechts is alles aangepast nu links nog

    onderste draagarm is 4 cm verlengd
    bovenste draagarm is 4 cm verlengd en verstelbaar voor een negatief camber
    Stuur /spoor stang is 4 cm verlengd en verstevigd
    fusee is aangepast ( hefboom van de stuurkogel in gekort, hierdoor krijg je meer hoek met dezelfde stuur uitslag van je stuurhuis)

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 108)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.