Drie keer niet door APK heen door rempercentage achter

Forumindex Forums Modellen Corsa Drie keer niet door APK heen door rempercentage achter

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277051

    Ja jullie lezen het goed, drie keer niet door de APK heen…
    Remt soms 45% soms 30%, remcilinders vervangen, afgesteld…
    Wat een gelazer met die badkuip…..

    Wat kan er nog meer afgesteld worden?

    #18321313

    Rude,
    Het kan zijn dat de remschoenen glazuurt zijn , je remdruk verdeler niet goed werkt , zit er verschil tussen links en rechts?

    #18321314

    Nu je het over druk verdeling hebt:

    In mijn zafira drukt de zuiger aan een kant, en wordt via glijstangen de tegen-kracht omgeleid. Als die glijstangen niet glijden wordt er eigenlijk maar 1 van de 2 schoenen gebruikt. Het glijden hoort heel soepel te gaan.

    Door gebruik van een verkeerd vet kunnen de rubbers die om de stang zitten gaan zwellen en klemt de glijstang vast. (Bij mijn zafira A zitten die rubbers er alleen om bij de achterremmen) .De enige oplossing is dan een nieuw setje rubbertjes. Let op! want sommige setjes hebben niet de in de lengte richting gegroefde rubber hoesjes die om die glijstangen zitten. Bij de setjes die het wel hebben zit ook altijd een klein “mayonaise” zakje met het juiste vet. Als je vet over hebt moet je dat goed bewaren! Dan kun je na een aantal jaren nog eens bij-vetten. Gebruik geen ander vet! Sommige vet soorten laten dat rubbertje zwellen, en andere niet.

    #18321315

    Vreselijk irritant, remverschil op de achterwielen. Heb mij mij destijds de hele remtrommels uit zitten schuren nadat her vervangen van remcilinders niet bleek te helpen.

    #18321316

    En bij nieuwe schijf altijd nieuwe schoenen gebruiken.

    Nieuwe schoenen op een gegroefde oude schijf bereiken hun maximum rem vermogen pas na een tijdje, en je hebt het risico dat in de “inslijtperiode” gebieden met glazuur op de schoenen ontstaat waar JacobJan het over had.

    Verder alles na montage goed ontvetten met rem-ontvetter!

    En nieuwe schoenen goed schoon houden, want als er vet op zit zorgt remontvetter dat het in de schoenen trekt!

    Ze hebben het spotlicht op je gericht dus ik zou aan alle details aandacht besteden, dan heb je gelijk maximale remkracht, en geen half werk.

    #18321317

    @.B4R7. wrote:

    Vreselijk irritant, remverschil op de achterwielen. Heb mij mij destijds de hele remtrommels uit zitten schuren nadat her vervangen van remcilinders niet bleek te helpen.

    Klopt dat is het die achterwielen, voor remt tie prima 1-5 procent.
    Ik ga zowiezo naar een andere garage toe voor een APK zonder dit achterliggende verhaal
    Kijken wat daar uitkomt

    #18321318

    @JacobJan wrote:

    Rude,
    Het kan zijn dat de remschoenen glazuurt zijn , je remdruk verdeler niet goed werkt , zit er verschil tussen links en rechts?

    Ja!

    #18321319

    Bekend euvel….soms heeft het nut om een rondje te rijden met de handrem er lichtelijk op.

    #18321320

    En anders apk station zoeken zonder rembank. Zijn er nog genoeg.

    Greetz Emiel

    #18321321

    @TWA wrote:

    En anders apk station zoeken zonder rembank. Zijn er nog genoeg.

    Greetz Emiel

    Is eigenlijk geen oplossing natuurlijk. Bij mij werd hij toen afgekeurd op remverschil. Meegenomen. Dacht dat 1 remcilinder stuk was. Nieuwe gehaald en gemonteerd. Ik ben toen gewoon naar de garage gereden en ze maakten de deur open zodat ik zelf de rembank op kon rijden. Nog steeds remverschil, meer zelfs..

    Gevraagd aan de monteur, hij vertelde me dat bij trommelremmen, vooral bij corsa’tjes, redelijk gevoelig zijn hiervoor.
    Oplossing: Zorgen dat de remtrommels vanbinnen allebei even glad zijn. Dus flink op zitten schuren met schuurpapier zodat ze weer gelijk waren.
    Daarna was de remafwijking minimaal en ver binnen de marges. Kost wat schuurpapier en in het ergste geval wat blaren op je handen. Dan heb je wel een oplossing ;)

    #18321322

    Tuurlijk, dat is ook zo. Maar kan ook wel begrijpen dat na 4x afkeur je er een beetje klaar mee bent. Keur em dan zonder rembank en neem de tijd op het euvel op te lossen, zonder de druk binnen 2 weken de auto goedgekeurd te moeten hebben.

    Greetz Emiel

    #18321323

    Zelfde gekloot gehad
    Met n b corsa
    Gellukig kon ik destijds bij bevriende garage zelf auto
    Nakijken op de zaterdag dus zo vaak op remmenbank als nodig…
    Als.die dan.goed was de maandag afmelden….

    Maar kreeg het ook maar niet goed
    Tot iemand met de gouden tip kwam
    Om.de.trommels links en.rechts te verwisselen

    Zal niet beweren dat dit truckje altijd zal.werken
    Maar was voor mij wel.de.oplossing

    #18321324

    @TWA wrote:

    En anders apk station zoeken zonder rembank. Zijn er nog genoeg.

    Greetz Emiel

    Niet dus…zonder remmenbank mag je geen apk meer uitvoeren ;)

    #18321325

    Hard achteruit rijden en de rem vloeren, dat schud ze wel wakker. Wel stuur goed vasthouden.

    #18321326

    Als je goed contact hebt met de garage wil die je vast af en toe de kans geven om de testbank op te rijden. Verbaasde me erover dat mijn auto er eergisteren met de apk geen last van had, na ruim een jaar schorsing.

    Ik regel de apk altijd zo vroeg mogelijk, zodat alles nog gemaakt kan worden voor de apk verloopt. Ik snap dat dat niet altijd lukt ;)

    #18321327

    @Fearless wrote:

    @TWA wrote:

    En anders apk station zoeken zonder rembank. Zijn er nog genoeg.

    Greetz Emiel

    Niet dus…zonder remmenbank mag je geen apk meer uitvoeren ;)

    Nu toch verplicht geworden? Tja… Moet ook wel voor de veiligheid. Kan het er trouwens niet mee te maken hebben dat remvloeistof specifiek bij de Corsa 2 jaarlijks vervangen moet worden? Aldus gebruiksaanwijzing en werkplaatshandboek :vertag

    #18321328

    Apk zonder remmenbank wordt gedaan bij voertuigen die meer constant aangedreven assen hebben.. Zoals mobiele hijskranen en offroad voertuigen waar de AWD niet uitgeschakeld kan worden.. Omdat je op een remmen testbank anders de tussenbak/aandrijving kapot draait…
    Dus met een corsa zou dat niet kunnen al mag het wel… Dan wordt een remmentest op een rustige weg uitgevoerd..

    #18321329

    Ik ben diegene die er aan heeft gewerkt !!! Ging vanaf keuring 1 al fout let op niks aan gedaan eerst maar keuring .
    Afkeur lv draag armrubber,lager
    La remcilinder
    Dus 2 gelijke nieuwe remcilinders en nieuwe lv draag arm besteld en gemonteerd
    2e keuring door geen erkende monteur hulp monteur daar,, maar hij keurt ,, en ze bellen iemand voor afmelden wel zelfde APK service
    Rv draag arm afkeur en onrust onder elkaar dat van de rem cilinder had rem kracht verschil moeten zijn maar wel schuurtje er door gehad ,en waarom heb je die rechter draag arm niet gezien ???? Zat tussen de keuringen 2 weken in ,,,, ik doe dit ook al 40 jaar ben 66 lente,s jong en snap van deze werk methode voor geen ene moer
    Dus trommels super goed uitgedraaid voering is nagenoeg nieuw niet hard en vet dus schuurtje over afgesteld de trommel draaide net an vrij hand rem had nog 1 klikje .
    Dus te keuren
    Afkeur remverschil achter hoe je over de bank heen gaat ene keer verschil 30% de volgende keer 15% het laatste had gekunt ,,dus de afmeld gup bellen en Imael durft het met zijn licentie niet aan om hem goed te keuren
    Vraag aan hun er kwam vrijdag half 5 inmiddels bier binnen wat nu te doen wat is de oplossing
    Helaas het antwoord zoeken we nu hier .
    Trommels kosten 135€ met het ingeperste lager haal je ook niet ff 2 van op als je niet zeker weet wat te doen
    Vraag aan ze kan je wederzijds de rem druk niet meten ???? is een onwerkelijke vraag kan toch niet doel loos maar vernieuwen .
    Dus eigenlijk daar zeker het spoor helemaal bijster

    #18321330

    Even voor all duidelijkheid mensen, sorry voor mijn onduidelijkheid hehe
    Het gaat dus om de achterremmen, niet voorkant wat gewoon tussen de 1 a 5 procent zit bij de remtest.

    #18321331

    Flink hard achteruit rijden en de rem vloeren… al gedaan?

    #18321332

    Mogenlijk leiding verstopt, remdruk verdeler of regelaar niet goed.

    Al remolie doorgepompt??

    Cikinders waren nieuw dacht ik gelezen te hebben.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18321333

    Inmiddels zijn er inderdaad al behoorlijk wat tips binnen. Begin met wat warhamstr zegt. Dus (ergens waar je de mogelijkheid hebt, bijv. een industrieterrein) hard achteruit en vol op de rem. Even naar de garage rijden en vragen om de testbank op te rijden.

    Mocht je dan nog steeds veel verschil hebben, remtrommels links en rechts verwisselen, zoals louwe 16 klepper zegt. Hierna weet je meteen of het aan de trommels ligt. Er zijn namelijk 3 opties:
    1. Geen verandering, dus probleem zit hem niet in de remtrommels.
    2. Remverschil is omgekeerd. De kant die eerst minder hard remde, remt nu juist het hardst, en andersom. Probleem zit hem dan in de remtrommels. Dan kun je de trommels gaan schuren van binnen, of overwegen nieuwe trommels aan te schaffen.
    3. Je hebt mazzel en beide remmen werken nu even hard. Dan zat het verschil ook in de remtrommels, maar omdat ze de andere kant op draaien, worden ze samen opnieuw “ingewerkt”.

    Mocht dat dus allemaal niet baten, kun je doen wat al in punt 2 hierboven stond, dus schuren of nieuwe trommels overwegen. Maar voordat je hieraan begint eerst bovenstaande proberen.

    Succes :thumb

    #18321334

    @warhamstr wrote:

    Flink hard achteruit rijden en de rem vloeren… al gedaan?

    Net fftjes maar ik vraag mij af of dat de oplossing is
    Morgen een APK bij een garage die een kennis van mij adviseerde, ik ben benieuwd!

    #18321335

    4de APK bij een garage in Haarlem
    Geen woord gerept en zo is ie ook probleemloos door de keuring gedaan.
    Ik kon er niet bij blijven, dus heb de keuring niet gezien….
    Tja, wat is er bij die derde keuring gebeurd???

    #18321336

    Het probleem met remtrommels achter is vaak dat ze te weinig mee remmen, of dat ze niet goed afgesteld zijn.
    En op een platenbank zal de voorkant induiken waardoor de kracht achter ook weer afneemt. Heel lastig met kleine autotjes…

    Ook zul je altijd zien dat als je de trommels los gehad hebt, en de boel schoongemaakt hebt en opgeschuurt en gedaan hebt….je altijd MINDER remkracht hebt als voorheen.

    Daarom ga ik daarna altijd een rondje rijden, even wat met de handrem afremmen (niet slippen of iets…gewoon normaal)
    Dat de boel gewoon even kan zetten. Meestal is het dan goed.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.