drie delige velgen bouwen

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel drie delige velgen bouwen

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270588

    Ik zag onlangs dat de Ronal 400 velgen nagebouwd werden voor de ascona of manta 400 met vijf gaats montage

    Nu zie ik dat er 14″ ronal velgen zijn met vier gaten en centerdeksel.

    Heeft iemand drie delige BBS velgen of losse ringen liggen om te meten wat de binnendiameter zou zijn?

    Enkel de centers van de 14″ velgen afdraaien en de bbs ringen tegen schroeven????

    Ivan

    #18273534

    Geen idee, maar volgens mij zijn de harten van de nagemaakte ronals cnc gefreest. Is waarschijnlijk een heel ander soort aluminium dan de gegoten originele ronals. Klinkt een beetje tricky :shock:

    #18273535

    wat moet je juist weten van die binnen diameter
    ik heb er liggen losse ringen van bbs

    grtz

    #18273536

    @hillclimber16V wrote:

    Ik zag onlangs dat de Ronal 400 velgen nagebouwd werden voor de ascona of manta 400 met vijf gaats montage

    Nu zie ik dat er 14″ ronal velgen zijn met vier gaten en centerdeksel.

    Heeft iemand drie delige BBS velgen of losse ringen liggen om te meten wat de binnendiameter zou zijn?

    Enkel de centers van de 14″ velgen afdraaien en de bbs ringen tegen schroeven????

    Ivan

    is al een een discussie over geweest hiero
    was een duitser die dat al eens gedaan had
    met exact de wielen die jij bedoeld ;)

    mischien dat je dat via de zoekfunctie terug kan vinden???

    #18273537

    Ik heb het reeds gelezen ergens dat ze zijn moeten overstappen op zelf de harten laten frezen.
    Als ik het juist heb zijn de A400 Ronal velgen al 15″ en enkel in vijfgaats.

    Ik heb het op de 4 gaats velgen van de gewone manta die ongeveer het zelfde uitzicht hebben.

    Ik zoek de diameter waar de boutjes zitten om te monteren op het hart, of de diameter aan de binnenkant van de flens voor de boutjes die tegen het hart moet komen.
    Dan kan ik een originele velg meten en kijken of de flensrand op de 14″ velg rand ergens komt.

    #18273538

    http://rs-felgen.de/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Er zit in Nederland ook een verkoper ervan als het goed is.

    #18273539

    hillclimber zal kijken voor die maten nog door te geven
    mss vanavond nog

    #18273540

    @hillclimber16V wrote:

    Ik heb het reeds gelezen ergens dat ze zijn moeten overstappen op zelf de harten laten frezen.
    Als ik het juist heb zijn de A400 Ronal velgen al 15″ en enkel in vijfgaats.

    Ik heb het op de 4 gaats velgen van de gewone manta die ongeveer het zelfde uitzicht hebben.

    Ik zoek de diameter waar de boutjes zitten om te monteren op het hart, of de diameter aan de binnenkant van de flens voor de boutjes die tegen het hart moet komen.
    Dan kan ik een originele velg meten en kijken of de flensrand op de 14″ velg rand ergens komt.

    had ik wel begrepen
    dat het om de 14 inch 4 gaats velgen ging waar de boutjes achter t dekseltje zitten ;)
    maar ook daar was n duitser al eens mee bezig geweest

    topic zal nog ouder zijn als de discussie over de nagemaakte 400 velgen ;)

    #18273541

    Blijkbaar zijn de ringen 270 mm aan de binnenkant en als ik 14″ omreken 355 mm is dus een verschil van 85
    Ik vrees ook hier een te groot verschil te hebben 42 mm naar binnen van de velg rand is redelijk veel denk ik;

    Naar 16 duim ringen gaan is zat groot denk ik onder de coupe

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.