Draagarmen Monza

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 50)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209078

    Hallo,

    Ik ben nieuw op dit forum dus aangenaam allemaal.
    Om met de deur in huis te vallen had ik een vraag over mijn zojuist gekochte opel monza 3.0 E uit 1984.
    Ik heb deze op kenteken gezet en wil hier nu APK op aanvragen. Probleem is alleen dat mijn draagarmen achter zijn afgekeurd. De veerschotels zijn enigzins doorgerot. Nou verteld die APK boer mij dat ik hier niet aan mag lassen. Nu heb ik al heel uitbundig zitten zoeken op internet (ebay/google) en heb advertenties rond gestuurd op onderdelenzoeker. Maar dit levert voorlopig nog niets op voor nieuwe draagarmen. Mijn vraag is heeft een van jullie ervaring hiermee?

    #17468991

    Ja,ken het verhaal en die draagarmen is gewoon een ramp bij die dingen door een K*T constructie en veels te licht gemaakt.

    Die veerschotels waar de achter veren op rusten zijn maar plaatjes van een mm of 2 dik die zitten op 3 plaatsen vast gelast met als gevolg dat er niks als vocht onder kruipt en doorrot.

    Ik zou ze ff los halen er een fatsoenlijke dikke plaat/of schijf oplassen en er een dikke bout op vast lassen wel 100% aflassen,dan flink in de tectyl zetten,dan rot het nooit meer en is veel sterk als origineel.

    Bij mijn dagelijkse Monza waren ze ook weg gerot en ook een flink stuk uit 1 draagarm,ik heb dit allemaal 100% laten lassen en ipv een plaatje van 2mm zit er nu een plaat op van 5mm massief en er is een massief torentje gedraait en erop gelast waar de veer opkomt.
    Dit zal nooit meer rotten.

    Die keurmeester moet niet zeiken wat ik heb mijn keurmeester zelf vertelt wat ik allemaal heb gedaan en die zei dat het prima gedaan was en keurde um goed.
    (Nadat er eerst een hele lijst andere dingen niet goed waren en gemaakt moesten worden)

    #17468992

    je moet even kontakt opnemen met http://www.Opel4ever.nl
    die kan ze denk ik nog wel leveren.

    #17468993

    Zal wel en dan rond de 150 euro per kant betalen zeker…

    Kunt beter een middag lassen en zelf nieuwe schotels maken,die kant en klare dingen die je zo kunt kopen zijn na mijn idee ook maar weg werp dingen van niks….

    #17468994

    origineel gepost door GSE
    Zal wel en dan rond de 150 euro per kant betalen zeker…

    Kunt beter een middag lassen en zelf nieuwe schotels maken,die kant en klare dingen die je zo kunt kopen zijn na mijn idee ook maar weg werp dingen van niks….

    tjah maar blijft n feit dat je er volgens het boekje niet aan mag lassen

    dus dan kan jou keurmeester t wel mooi vinden
    maar als n (strenge) steekproefcontroleur dat wel opvalt
    kan hij je auto er nog steeds op afkeuren:o:o:o:o

    en das toch ook niet echt fijn;)

    #17468995

    Als ik het nietgezegd had was het ook niet opgevallen.

    Der komt nog een rubber op die schotel te liggen en zodoende zie je de lassen ook niet,en al zeker niet als je met tectyl hebt liggen kliederen.

    Ik weet niet waarom je niet mag lassen aan de veerophanging,der zijn toch ook van die weg werp veerschoteltjes te koop….

    #17468996

    zijn inderdaad overzet schotels te koop

    maar ja pistolen kun je ook kopen maar mag je zonder vergunning ook niet hebben;)

    waarom de regel er is weet ik ook niet
    wel dat die er is
    dus als ze erg goed kijken en zien zien het laswerk dan mogen ze hem afkeuren ook al is het 10 x sterker als origineel

    t heeft mij trouwen nooit weerhouden om aan een as of draagarm te lassen;);)

    #17468997

    Is niet alleen bij de Monza / Senator een probleem, hoor. Bij mijn Monza zijn ze ook 4 jaar geleden vervangen (door de vorige eigenaar). Daar heb ik de rekening nog van, en volgens mij waren ze rond de 60 Euro stuk.

    Het probleem komt ook voor bij Vectra’s, Calibra’s, en het zou me niks verbazen als het bij de Commo en Rekord dit ook zo is.

    #17468998

    origineel gepost door rinus de boer
    Is niet alleen bij de Monza / Senator een probleem, hoor. Bij mijn Monza zijn ze ook 4 jaar geleden vervangen (door de vorige eigenaar). Daar heb ik de rekening nog van, en volgens mij waren ze rond de 60 Euro stuk.

    Het probleem komt ook voor bij Vectra’s, Calibra’s, en het zou me niks verbazen als het bij de Commo en Rekord dit ook zo is.

    commo en rekord vallen erg mee
    heb zo,n as onder m,n ascona

    en nog wel n aantal draagarmen op voorraad
    maar die zijn volgens mij dikker van materiaal
    ;)

    #17468999

    Ik heb nu bij M&M parts in dronten veerschotels weten te bestellen. hiermee kan ik het wel repareren naar mijn inziens. Inderdaad schotel eraf slijpen gedeelte eronder opnieuw inlassen en veerschotel erop lassen. Moet te doen zijn.

    #17469000

    zorg dat het er beter dan origineel uit ziet,

    en ff ter informatie aan draagarmen en veerpoten mag je wel lassen alleen te versteviging en niet ter reparatie, maar als je ze zo repareert dat het lijkt op een versteviging dan zit je ook goed ;)

    #17469001

    draagarmen zijn bij opel4ever nog te koop. Moet je wel euro 300,- p/stuk neerleggen.

    #17469002

    Tja voor 600 euro las ik liever een middag,die over zet dingen zijn ook na mijn idee erg dun,pak liever een plaat van 3/4/5mm en snij daar een cirkel uit en las er in het midden toch een moer/bout op,klaar is kees.
    Dit is veel sterker als die dunne schijfjes en kost niks als wat tijd.

    http://www.opel-hecktriebler-forum.de/include.php?path=forum/showthread.php&threadid=65153

    Op de 2 de foto met de verzonken as kun je zie wat een zwakke klote constructie het is.

    Gewoon een dikke plaat met een moer en klaar is kees.

    #17469003

    Zo, die gozer heeft er iets moois van gemaakt zeg !!

    #17469004

    zo heb ik het gedaan

    #17469005

    Die van M&M zijn voor een Vectra. Pasvorm is matig. Voor Monza en Senator zijn geen veerschotels leverbaar.

    #17469006

    nog niet!!
    maar zeer binnekort wel:D:thumbup

    #17469007

    Ik zie het nut echt niet in van nieuw kopen en weer van die dunne schijfje kopen,maakt toch zelf wat van fatsoenlijk dik staal en las er een pijpje/bout op hoe Flusk heeft gedaan…

    Kost niks en die imitatie dingen zijn in mijn ogen nog minder waard dan een rot ei.

    #17469008

    Ja zal eerst wel even kijken wat ik krijg. hopen dat ik er wat aan heb idd. Vanmiddag kleppen gesteld. Is wel leuk klusje. Deed dit omdat ik getikker hoorde rind me 4/5 cilnder vanaf voren gezien. Hoor het alleen nogsteeds nu. Ik vrees voor me injectors inene :(

    #17469009

    30E kleppen stellen…Als je dat lukt ben je goed bezig…

    Zijn nl hydro,s en die hoef je niet te stellen deze zijn onderhouds vriendelijk en hebben alleen een basis instelling vanuit daar hebben ze hun stel bereik.
    (zoek aub ff op op het forum hoe juist in te stellen want 0,3mm zal je nl niet lukken en te strak is ook niet alles)

    De injectors zijn niet kapot,dont worry deze maken geen lawaai/geklakker,je hebt een hydro stoter kapot kan ik met bijna zekerheid zeggen die beginnen nl te tikken/klapperen als ze naar de klote zijn injectoren niet,die tikken zo zachtjes dat je met de motorklap dicht ze amper tot niet kunt horen,en als het getik achter uit het blok komt dan heb je meestal gezeik met de hydro,s.
    En dat is heel gemakkelijk te verhelpen door er goede in te zetten.

    #17469010

    Ja hydraulische stoters klopt. Maar je stelt de tuimelaars die erop zitten. Je draait ze los met draaiende motor tot ze gaan tikken. Dan draai je ze weer vast tot het tikken stopt. hierna draai je ze 3 keer een kwart slag vast en dan moet het goed zijn. Dit heb ik uit m’n werkplaatshandboek. Het tikkeren komt niet daar vandaan dat weet ik nu. Het lijkt mij eerder te komen uit die drukvanger van het injectiesysteem of de injectors maja ga eerst maar is even wat doen aan die draagarmen dat heeft proiriteit voor me APK. Heb nu bij opel4ever draagarmen besteld. Kan ik rustigaan me oude goed maken. Dan kan ik deze weer verkopen op internet. Kost het uiteindelijk een stukje minder joop ik,

    #17469011

    Bij Opel classic parts in Trier heb je ze voor 190 per kant nieuw,en ik heb zo,n gevoel dat die van Opel4ever daar ook vanaf komen.

    Je bent gek dat je ze daar heb gekocht voor 600 koop je met geluk in DE een complete Monza,en daar zit met geluk nog goede draagarmen op en een 265 getrag met geluk.

    Maar goed je moet het zelf weten…Ik zou het zo nooit gedaan hebben.

    #17469012

    Bij Opel Classicparts kosten ze € 597,- per stuk en rechts is niet leverbaar………..

    #17469013

    Opel classic parts in Trier DE bedoel ik daar hebben ze een tijdje terug te koop gestaan voor 190 maar de aanbieding is nou uit de webshop maar ze zullen er binnnen kort wel weer een keertje op staan gok ik.

    #17469014

    Die bedoel ik ook…

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 50)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.