draagarm bevestiging schroefdraad kapot!

Forumindex Forums Modellen Astra draagarm bevestiging schroefdraad kapot!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235397
    #17853018

    beste mensen,helaas vandaag met demonteren vd draagarm de schroefdraad naar de mallemoer gedraaid van mijn astra f gsi.
    ben zelf aan t denken om er een helicoil in te zetten alleen weet ik niet of dit gaat!
    iemand ervaring hiermee of miss een betere oplossing?
    gaat om de achterste linkse bout
    de bout wat er in hoort is m12 1.5 en heb er zolang een m 12 ingezet met 1.75 schroefdraad.
    deze pakt wel maar heeft een treksterkte van 8.8 terwijl de originele 10.9 is….!
    hoor t graag van jullie !!

    #17853019

    Je kan een ander Subframe zoeken op de sloop of iets in die richting.

    anders inderdaad iets van een Helicoil erin.

    Willem

    #17853020

    hey willem,aan subframe is niks kapot gaat om de schroefdraad in de vloer…weet alleen niet hoe “hoog” die lasmoer is wat erin zit ivm het plaatsen van een helicoil!
    hoor dingen als vloer openmaken om erbij te komen!
    dit is eigenlijk het laatste wat ik wil doen omdat ik daar al mijn kadettjes ook voor weg heb gedaan
    slijp liever niet in de vloer als t niet nodig is!
    mvg

    #17853021

    begrijpelijk, dan zou je nog kunnen overwegen iets uit te boren en een grotere bout passend te maken in dit gat, en de draagarm, of een helicoil inderdaad.

    willem

    #17853022

    Maar ik denk dat je 8.8 bout het wel gaat redden hoor als het nu gewoon goed vast zit kan je er gewoon me rijden. Maar als je het niet vertrouwd kan je altijd nog doen wat wim zegt. Of je maakt een gat in de vloer om een langere bout met een moer te gebruiken

    #17853023

    vertrouw t niet helemaal met zoeen 8.8 bout….!
    ga vandaag eens informeren wat eventueel een helicoil zou moeten kunnen helpen!
    als dit geen optie is zal ik eerst even een gat boren in de vloer om te kijken hoe t allemaal vanbinnen uitziet.
    een bout en moer zal dan een mogelijkheid zijn alleen denk ik er dan aan om de moer wel degelijk vast te lassen zodat ik niet iedere x mn vloer moet openmaken om de draagarm te wisselen of iig als t subframe moet zakken.
    houd jullie op de hoogte van de vorderingen maar ideeen zijn altijd welkom
    alvast bedankt!

    #17853024

    is het niet mogelijk om er nieuw draad op te tappen?

    #17853025

    Jah maar als hij kapot is dan moet ie er sowieso een grotere bout gebruikt worden.

    #17853026

    8.8 bout is sterk zat hoor als het maar goed vast zit complete chassis zijn ermee vast gemaakt. En ik monteer ook schotels van vrachtwagens met 8.8 bouten bij mij is er nog nooit 1 kapot gegaan en daar staan iets meer krachten op als een draagarmpje

    #17853027

    hoezo een langere bout?
    heb t idee bij hard optrekken dat de auto naar links trekt
    dus ik denk dat de bout niet goed ast blijft zitten in zn draad
    morgen eens even kijken of de bout losser is gaan zitten
    bedankt iig

    #17853028

    hey mannen,voor de mensen die denken dat een 8.8bout houd!
    helaas ,gisteren merkte ik dat de auto begon te trekken en jawel hoor bout afgebroken.
    heb de draagarm er onder vandaan gehaald en gelukkig nog genoeg vlees om er weer een zeskant kop aan te lassen,dus die is er netjes uit!
    heb even gekeken en t word dus toch een gat maken in de binnen vloer van ong 10cm
    vervolgens komt hier dan de bout van onder in om via t gat er een moer op te draaien.
    natuurlijk zal er dan gekozen worden voor metrische fijne draad met 10,9 treksterkte.
    was een beetje bang om in de vloer te boren maar zoals ik kan zien is dit goed te doen!
    de reden is dat ik met mijne kadett gsi ook ophangingsproblemen heb gehad ivm met rottigheid
    dit is ook bij meerdere kadettjes van mij het geval geweest!
    heb dit ook altijd gemaakt netjes maar toch toch vind ik voor mijn gevoel dit een belangrijk zwak punt blijven
    ikmerkte altijd wel iets in mijn stuur in de vorm van zoeken of trekken bij flink optrekken.
    maar bij mijn astra f is dit makkelijker te maken heb ik gezien!
    ookhed gat zalopen blijven zodat ie altijd gangbaar blijft,wel is er een nette rubber dop besteld voor het afdekken vh gat in de vloer!
    houd jullie op de hoogte van de resultaten
    wesley

    #17853029

    even een update….vandaag alsnog een keer goed gekeken en blijkt dat de lasmoer wat functioneerd als schroefdraad bevestiging voor de draag arm toch iets langer is namelijk 2 cm .
    heb dit op geboord tot m 14 en vervolgens een helicoil geplaatst.
    vervolgens een stevigere bout gezet m12…….en jawel hoor vast!!
    gelukkig is er in dit geval geen slijpwerk nodig geweest in de vloer,toch wil ik mensen er voor waarschuwen om voorzichtig te zijn met deze bout te de/monteren!
    mvg wesley

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.