dpf meriva

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila dpf meriva

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276661

    hallo

    Ik ben net nieuw op het forum. Ik denk dat er problemen zijn met mijn dpf filter. Soms heb ik last van een blauwachtige rookpluim als de wagen warm is. Ook zie ik dan dat de olie boven het max. streepje staat. Nu heb ik mij een op-com gekocht en de wagen uitgelezen terwijl hij draait. Is er iemand bekend met de meetwaardes en die mij kan vertellen of deze correct zijn?

    Ik zelf denk dat de dpf vol zit.
    Verzadiging dieseldeeltjesfilter,129 %

    Meriva 1.3 cdti bj 2008 75pk motorcode Z13DTJ

    Dit zijn de meetwaardes:

    Informatie meetwaadeblokken:

    Accuspanning,14.4 V
    Ontstekingsstatus,Aan 12 V
    Hoodrelais,Actief
    Brandstofpomprelais,Actief
    APP-sensor 1 (gaspedaalpositie),0.96 V
    APP-sensor 2 (gaspedaalpositie),0.47 V
    Berekende gaspedaalpositie,0 %
    Gaspedaalpositie (APP) bij stationair draaien,Actief
    Gewenst stationair toerental,887 omw/min
    Motorsnelheid,889 omw/min
    Normale bedrijfstemperatuur motor,Niet actief
    Koelvloeistoftemperatuur,24 °C
    Koelvloeistoftemperatuur,2.59 V
    Brandstoftemperatuur,19 °C
    Inlaatluchttemperatuur,22 °C
    Omgevingstemperatuur,4 °C
    MAF-sensor,28 kg/h
    Omgevingsdruk,100 kPa
    Omgevingsdruk,3.76 V
    Laadluchtdruk,99 kPa
    Laadluchtdruk,1.86 V
    EGR-solenoïde (uitlaatgasrecirculatie),Niet actief
    EGR-pulsverhouding (uitlaatgasre- circulatie),2 %
    Gewenste brandstofdruk common rail,26.60 MPa
    Brandstofdruk common rail,26.60 MPa
    Brandstofdrukregelklep afscheiden,15 %
    Drukverschil dieseldeeltjesfilter,0.37 V
    Drukverschil dieseldeeltjesfilter,0 kPa
    B1S1 Uitlaatgastemperatuur (rij 1 sensor 1),5.00 V
    B1S1 Uitlaatgastemperatuur (rij 1 sensor 1),40 °C
    B1S2 Uitlaatgastemperatuur (rij 1 sensor 2),0.94 V
    B1S2 Uitlaatgastemperatuur (rij 1 sensor 2),40 °C
    Verzadiging dieseldeeltjesfilter,129 %
    Regeneratie dieseldeeltjesfilter,0 %
    Geforceerde regeneratie DPF (dieseldeeltjesfilter),Niet actief
    Info-schakelaar airconditioning,Niet actief
    Aircodruk (airconditioning),112 kPa
    Aircodruk (airconditioning),0.25 V
    Airco-relais,Niet actief
    Airco-deactiveringsmodus (airconditioning),Onderdruk
    Relais 1 ventilator,Niet actief
    Relais 2 ventilator,Niet actief
    Stand ventilator 3,Niet actief
    Voorgloeirelais,Actief O V
    Diagnose voorgloeirelais,Actief
    Remschakelaar 1,Niet actief
    Remschakelaar 2,Niet actief
    Koppelingsschakelaar,Niet actief
    Voertuigsnelheid,0 km/h
    Snelheid wagen in bereik cruise control,Niet actief
    Tiptoets cruise control,Niet geprogramm.
    Storingsindicator (MI),Uit
    SVS-lampje (auto dringend aan onderhoudsbeurt toe),Uit
    Indicatielampje voorgloeirelais,Uit 12 V
    Oliepeil,Normaal
    Motoroliepeilstatus,OK
    Resterende levensduur olie,128 %
    Waarschuwing motorolie verversen,Actief
    Afst. sinds laatste vervangen DPF (afstand),163 300 km
    Afst. sinds laatste regenereren DPF (afstand),1 600 km
    DPF-stromingsweerstand (dieseldeeltjesfilter),2 Pa/m3/h
    Startblokkeringsfunctie geprogrammeerd,Ja
    Wachttijd veiligheidssysteem,Niet actief
    BCM: VIN geprogrammeerd (carrosseriemodule),Ja
    Instrument: VIN geprogrammeerd,Ja
    BCM: VIN-status (carrosseriemodule),OK
    Instrument: VIN-status,OK

    Alvast bedankt

    #18319034

    :wtf 129% lijkt wel dicht te zitten

    Geforceerd regenereren.

    Het lijkt mij of jij korte stukjes rijd? Zodat het regeneratie proces niet kan worden afgemaakt

    #18319036

    Er worden tegenwoordig idd korte ritten gereden ivm ander werk :(
    kan je de roetfilter nog goed krijgen?
    of kan ik het best deze beter laten weghalen?

    #18319037

    Is vast wel goed te krijgen.

    Geforceerd regenereren weet zo niet of dat stilstaand of onder het rijden moet.

    #18319035

    Opcom/tech2 en in het test menu activeren..
    Of gewoon eens in de week een eindje gaan rijden als je een week korte stukken gereden hebt

    #18319038

    Zal ik om te beginnen al eens doen ;)
    Mag ik ook rijden met de op-com aangesloten om te kijken wat hij doet?

    #18319039

    Ja.. Alleen kun je dat beter met z’n 2en doen.. De een houdt de ogen op de weg de ander op de laptop..

    #18319040

    Gezien de blauwe walm. Is het dan wel verstandig om stevig te gaan rijden met een verstopte dpf??

    #18319041

    Laagvliegen worddat denk ik ipv rijden in combinatie mat heforceerd regenereren.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18319042

    Oké ik hou jullie op de hoogt.
    Ik zie op youtube ook filmpjes van het dpf reinigen met de hogedrukspuit is dit verstandig? En krijg je hem zo weer als nieuw?

    #18319043

    Zo net een stukje gaan rijden met de op-com aangesloten.
    Leuk dat je kan zien hoeveel de wagen nog moet regenereren. :D

    Dpf is van 129% naar 27% :shock:

    nieuwe meetwaardes

    Informatie meetwaadeblokken:

    Accuspanning,14.2 V
    Ontstekingsstatus,Aan 12 V
    Hoodrelais,Actief
    Brandstofpomprelais,Actief
    APP-sensor 1 (gaspedaalpositie),0.96 V
    APP-sensor 2 (gaspedaalpositie),0.47 V
    Berekende gaspedaalpositie,0 %
    Gaspedaalpositie (APP) bij stationair draaien,Actief
    Gewenst stationair toerental,800 omw/min
    Motorsnelheid,810 omw/min
    Normale bedrijfstemperatuur motor,Niet actief
    Koelvloeistoftemperatuur,96 °C
    Koelvloeistoftemperatuur,0.45 V
    Brandstoftemperatuur,42 °C
    Inlaatluchttemperatuur,24 °C
    Omgevingstemperatuur,10 °C
    MAF-sensor,22 kg/h
    Omgevingsdruk,100 kPa
    Omgevingsdruk,3.78 V
    Laadluchtdruk,102 kPa
    Laadluchtdruk,1.92 V
    EGR-solenoïde (uitlaatgasrecirculatie),Niet actief
    EGR-pulsverhouding (uitlaatgasre- circulatie),2 %
    Gewenste brandstofdruk common rail,28.40 MPa
    Brandstofdruk common rail,29.00 MPa
    Brandstofdrukregelklep afscheiden,17 %
    Drukverschil dieseldeeltjesfilter,0.45 V
    Drukverschil dieseldeeltjesfilter,0 kPa
    B1S1 Uitlaatgastemperatuur (rij 1 sensor 1),5.00 V
    B1S1 Uitlaatgastemperatuur (rij 1 sensor 1),175 °C
    B1S2 Uitlaatgastemperatuur (rij 1 sensor 2),1.27 V
    B1S2 Uitlaatgastemperatuur (rij 1 sensor 2),190 °C
    Verzadiging dieseldeeltjesfilter,27 %
    Regeneratie dieseldeeltjesfilter,0 %
    Geforceerde regeneratie DPF (dieseldeeltjesfilter),Niet actief
    Info-schakelaar airconditioning,Niet actief
    Aircodruk (airconditioning),112 kPa
    Aircodruk (airconditioning),0.27 V
    Airco-relais,Niet actief
    Airco-deactiveringsmodus (airconditioning),Onderdruk
    Relais 1 ventilator,Niet actief
    Relais 2 ventilator,Niet actief
    Stand ventilator 3,Niet actief
    Voorgloeirelais,Niet actief 12 V
    Diagnose voorgloeirelais,Niet actief
    Remschakelaar 1,Niet actief
    Remschakelaar 2,Niet actief
    Koppelingsschakelaar,Niet actief
    Voertuigsnelheid,0 km/h
    Snelheid wagen in bereik cruise control,Niet actief
    Tiptoets cruise control,Niet geprogramm.
    Storingsindicator (MI),Uit
    SVS-lampje (auto dringend aan onderhoudsbeurt toe),Uit
    Indicatielampje voorgloeirelais,Uit 12 V
    Oliepeil,Normaal
    Motoroliepeilstatus,OK
    Resterende levensduur olie,128 %
    Waarschuwing motorolie verversen,Actief
    Afst. sinds laatste vervangen DPF (afstand),163 325 km
    Afst. sinds laatste regenereren DPF (afstand),0 km
    DPF-stromingsweerstand (dieseldeeltjesfilter),5 Pa/m3/h
    Startblokkeringsfunctie geprogrammeerd,Ja
    Wachttijd veiligheidssysteem,Niet actief
    BCM: VIN geprogrammeerd (carrosseriemodule),Ja
    Instrument: VIN geprogrammeerd,Ja
    BCM: VIN-status (carrosseriemodule),OK
    Instrument: VIN-status,OK

    De turbo hield ook in tot 2000 t/min en dit was na het regenereren ook ineens weg. :thumbup

    bedankt allemaal

    #18319044

    :thumb Was echt de verstopte dpf.
    Waar het Opel-forum al niet goed voor is

    #18319045

    idd :D

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.