Door de bomen het bos niet meer zien: Corsa C problemen

Forumindex Forums Modellen Corsa Door de bomen het bos niet meer zien: Corsa C problemen

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren geleden door .
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

Al eerder een ander topic aangemaakt over de problemen die ik ondervind met mijn Opel Z12Xe, oftewel Corsa C 1.2
    Ik heb in de tussentijd de auto laten uitlezen met dank aan Corsaracer hier op het forum.
    De auto gaf de meldingen P0300 en P0301 (weet niet meer zeker) maar het had met de 1e cilinder te maken.

Nou kwam ik uit op een aantal zaken die ik zelf kon doen, voordat ik hem zou wegbrengen mocht de auto nog steeds moeilijk doen. Maar aangezien ik een vrij weinig van auto’s (en sleutelen) af weet wendt ik me even tot jullie hier op het forum.

EGR klep schoonmaken: is dit voor een leek te doen, waar moet ik opletten, hoe maak ik hem het beste schoon of moet ik hem helemaal -afdoppen-??? of een cheat klepje monteren (zo, ja waar vind ik die).

Gasklephuis schoonmaken: loshalen? waar moet ik opletten? hoe maak ik hem schoon?

Of is een additief van Forte of iets dergelijks voldoende om de boel te reinigen??

Ik hoor het weer graag!

Dat is een misfire foutcode….met andere woorden een ontstekingsprobleem.

De 300 code is een algemene ontstekingsfoutcode.
    de 301 is cilinder 1 ;)

Vaak is het een slechte bobinebrug.
    Deze dan vervangen inclusief bougies :thumbup

Ja, klopt! Bobine brug zat ik ook al aan te denken. Ik hoopte meer dat het de EGR klep was die ik dan alleen maar schoon hoefde te maken (zou me weer wat centen schelen)
    Al heeft de auto net een week geleden een grote beurt gehad waarbij alle bougies vervangen zijn. Het zijn wel Bosch bougies, ik weet niet of dat er iets te maken mee heeft??

De nieuwe bougies moet niks uitmaken.
    Maar normaal vervang je een bobinebrug dus met bougies. Vaak zal een defecte bobine ook een bougie om zeep helpen.
    Nu zou ik het eerst proberen met alleen een nieuwe bobine.

Als je nou een egr probleem had, kreeg je wel een egr foutcode.
    Die 301 geeft specifiek een verbrandingsprobleem aan op cilinder 1….Dus die egr hoef je niets aan te doen.

Vandaag een nieuwe bobine erin gezet en de auto rijdt weer als een tiet!!

Lekker

Nu die goed rijdt kun je ook die andere dingen eens gaan bekijken:

EGR klep schoonmaken
    Gasklep schoonmaken
    Goed kijken of je het doorvoergat van gasklep naar slang naar kleppen niet volgesmeert hebt met rotzooi (gaatje doorprikken!)

Beter nu doen dan wachten tot er problemen komen!

Rinus, bedankt voor de tip!
    Zijn deze werkzaamheden ZELF makkelijk uit te voeren?? Ik heb vrij weinig sleutelervaring…
    en zijn er zaken waar ik op moet letten (zaken afkoppelen o.i.d)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.