Diverter valve

Forumindex Forums Modellen Astra Diverter valve

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267497

    Beste leden, ik heb een flutter geluid als ik me gas los laat en ook bij het schakelen. Bij een maat
    van mij had precies hetzelfde geluid. Hij heeft de standaard diverter valve vervangen en weg was het.
    Dus is bij mijn Opel astra GTC 2.0 147 kw (LEH turbo) ook de diverter valve gescheurd. Maar waar onder de motorkap zit
    deze precies? Kan iemand mij dat vertellen want ik zie het echt niet zitten. En bij motorhuis hadden ze nog nooit van een diverter valve gehoord..
    En is het een idee om misschien een dv bij eds erop te zetten? Ga volgende week daar de auto software aanpassen met fase 1 :D

    #18248054

    Heb ook nog nooit gehoord van een diverter valve. Je zal wel een Recirculatie valve of dumpvalve bedoelen….

    hij zit links van je turbo, vlak bij de airco pomp als je die hebt.

    wat voor geluid maakt het dan ? bij mijn oude LET turbo 176.000 km oud was de klep nog als nieuw, lijkt me sterk dat ie gescheurd is !

    #18248055

    Hij maakt echt een flutterend geluid. Bij een recirculatie/diverter valve regelt de turboluchtdruk die hij kwijt moet
    bij bijvb het schakelen en gas loslaten. Dit gaat bij een fabrieks af dv terug door de inlaat. Kan ook naar de openlucht dan krijg je
    zo’n blow of geluid.(ben geen expert, dus zal zeker anders kunnen zijn) Bij die vriend zijn seat cupra was het simpelweg het zelfde geluidje, en
    zat er een scheur in ze dv. Na vervangen was het direct weg. Maar ja nu zit het bij opel dus weer heel anders, en ook ergens anders.

    #18248056

    Flutter hoeft nog niet te betekenen dat je Dumpvalve kapot is. Kan wel !

    Flutter/Chatteren kan ook komen als je klep dicht blijft zitten, als je je gas los laat remt de lucht die geladen is door de turbo de turbo weer af dat veroorzaakt ook zo,n chatter./ flutter geluid.

    Heb nog zo,n klep liggen van een LEH turbo zal je even een pm sturen.

    #18248057

    http://youtu.be/bMEA57SzUI0″ onclick=”window.open(this.href);return false; je bedoeld dit geluid. Aant eind

    #18248058

    Wat betreft t geluid….niks mis mee.

    #18248059

    Ja het is beetje zo’n flutter. Maar het is niet zo’n intake flutter wat wel leuk is. Moet dat allemaal nog upgraden.
    Maar lees namelijk ook dat zo flutter van dv niet goed is voor me turbo.. als het de dv is

    #18248060

    Chatter is pas slecht als je dikke drukjes draait en t komt op bij volle druk. Die is dodelijk.

    #18248053

    Noemen ze ook wel compressor surge.

    #18248061

    Maar wat denken jullie? Ik vermoed toch de dv vervangen? Het is gekomen na nieuwe LEH turbo

    #18248062

    hebben ze die vacuum leiding wel op die klep aangesloten ? dan heb je toch kans dat dat klepje dicht blijft

    #18248063

    Idd ff slangetjes checken

    #18248064

    Diverter valve is voor een seat/volkswagen VAG meuk. Niet voor Opel.

    #18248065

    Oke hoe heet dan het onderdeel bij opel, om turbolucht
    Afteblazen?

    #18248066

    Recirculation valve

    #18248067

    controleer ook een de leidingen op je vacuumbox onder inlaatspruitstuk.

    #18248068

    Wat z20leh zegt. Was bij mij ook. Als je voor je auto staat, kijk over je motor diep naar beneden en check of er nergens een slangetje loshangt, wat bij mij dus het geval was.

    #18248069

    Even de ecu uitgelezen in de auto. Ik krijg de foutcode p1243 58

    P1243 turbo bypass magneetklep spanning te groot C-033
    P1243 turbo bypass magneetklep spanning te klein C-033
    P1243 turbo bypass magneetklep open circuit C-033
    P1243 turbo bypass ventiel niet in het doelgebied C-033

    Weet iemand dan meer?

    #18248070

    Stekkertje los van je solenoid valve op je turbo?

    #18248071

    vannos heb je jouw recirculatie valve nog te koop staan?

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.