Diverse onderhoudszaken

Forumindex Forums Modellen Astra Diverse onderhoudszaken

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Anoniem
    Inactief

Hallo,

Zojuist even het onderhoudsboekje doorgenomen, en daarin staan een aantal zaken die volgens mij moeten gebeuren en nog niet gedaan zijn.

Poly v riem vervangen, is dat hetzelfde als de tandriem? Deze is volgens het boekje nog niet vervangen. Kan ik zien of het nodig is?

Remvloeistof, moet dit echt vervangen worden? Ik ervaar geen problemen met remmen..

Brandstof filter water aflaten. Ik heb hem wel vervangen, maar hoe “laat ik water af”? Komt er uberhaupt water in het filter?

Klepspeling controleren, wat zou het kosten om de kleppen te controleren en eventueel te stellen?

Groetjes weer!

Sander

Verstuurd van mijn Gameboy Color met Tapatalk Pro

wim-v6
    Deelnemer

Poly-V riem:
    Poly-V riem is de Multiriem, Controleren op droogte scheurtjes in de ribbels.

Remvloeistof:
    Advies iedere 2 jaar minimaal, Remvloeistof neemt water op, waardoor het kan gaan komen bij een noodstop, met als gevolg, geen pedaaldruk,en dus remkracht meer.

Water aflaten dieselfilter:
    dopje onderop het filter / filterhuis

Klepspeling Controleren is een Flinke klus, stellen nog meer..

Willem

Anoniem
    Inactief

En bij dat water aflaten, dan loopt er dus ook diesel uit?

turbo.d
    Deelnemer

@wim-v6 wrote:

Poly-V riem:
    Poly-V riem is de Multiriem, Controleren op droogte scheurtjes in de ribbels.

Remvloeistof:
    Advies iedere 2 jaar minimaal, Remvloeistof neemt water op, waardoor het kan gaan komen bij een noodstop, met als gevolg, geen pedaaldruk,en dus remkracht meer.

Water aflaten dieselfilter:
    dopje onderop het filter / filterhuis

Klepspeling Controleren is een Flinke klus, stellen nog meer..

Willem

Moeten de kleppen serieus nog gesteld worden :?: ik dacht dat hydrolische klepstoters algemeen goed waren :?:

Ik kan wel kleppenstellen bij mijn oldtimer; wat is het verschil met een moderne auto dan :?:
    Zitten er ook nog klepstelboutjes op dan.
    Ik kan me niet herinneren dit ooit gecontroleerd te hebben bij mijn Astra-F.

Gr
    Marcel

Nick-GSI
    Deelnemer

de 1.7 diesels hebben geen hydro stoters, je moet ze stellen doormiddel van plaatjes tussen de nokkenas en klep

turbo.d
    Deelnemer

Je heb gelijk; had onderhoudsboekje ook ff gepakt; wordt idd opgegeven voor de diesels.
    Schrok al ff :shock:

wim-v6
    Deelnemer

Geen boutjes, maar Vulplaatjes, Weet niet of dat bij deze kan met een klem of dat de tuimelaaras eruit moet..
    Dit is een Dubbelnokker 16kleppenmotor.

Willem

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.