Diverse modellen herkennen

Forumindex Forums Overige Auto algemeen Diverse modellen herkennen

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 74)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248629

    Zoals sommigen van jullie wel weten, doe ik veel aan autospotten, op circuits, parkeerplaatsen, onderweg of waar dan ook.

    En in de loop der tijd leer je wel verschillende modellen herkennen, maar soms weet je ook gewoon niet waar je op moet letten. Dus ik dacht: laat ik hier mijn kennis eens delen en wie weet komen er dan vanzelf toevoegingen. Die zou ik dan graag opnemen in de beginpost, zodat het overzichtelijk blijft.

    Een uitlaatsysteem, velgen of een grill is natuurlijk vrij gemakkelijk te vervangen, dus die plaats ik zo min mogelijk. Op iedere Audi kun je bijv. af fabriek al de S-line velgen en grill krijgen, vandaar. Ik plaats ook alleen uiterlijke verschillen, een kenmerk als: een toerenteller is standaard, komt er dus niet in te staan, net als zaken onder de motorkap, want dat zijn allemaal zaken die je niet kunt zien als er een auto voorbij gereden komt.

    Alfa Romeo 164 QV, te onderscheiden van de Alfa Romeo 164 V6 door: een lippenset rondom de auto, meestal in zwart kunststof.

    BMW
    – E36 M3, te onderscheiden van de E36 325i door: luchtuitlaat achter de voorste wielkasten met het M-logo
    – E46 M3, te onderscheiden van de E46 330i door: luchtuitlaat achter de voorste wielkasten met het M-logo
    – E82 1M, te onderscheiden van de E82 135i door: brede wielkasten, grotere spoorbreedte, vouw achter de voorste wielkast met daarop het M-logo
    – E92 M3, te onderscheiden van de E92 335i door: luchtuitlaat achter de voorste wielkasten met het M-logo, koolstofvezel dak
    – E60 M5, te onderscheiden van de E60 550i door: luchtuitlaat achter de voorste wielkasten met het M-logo, twee dubbele eindpijpen
    – E63 M6, te onderscheiden van de E63 650i door: luchtuitlaat achter de voorste wielkast met het M-logo, koolstofvezel dak (bij de Coupé)

    Audi
    – S-modellen: uitgeklopte wielkasten, standaard chrome spiegels
    – RS-modellen, te onderscheiden van de S-modellen: twee vuistdikke eindpijpen
    Deze splits ik later nog verder uit

    Bentley Continental GT Diamond Series, te onderscheiden van de Bentley Continental door Crewe 60 Years logo en afwijkende velgen.

    Chevrolet
    ’55er Bel Air: te herkennen aan de bijna vierkante grill
    ’56er Bel Air: te herkennen aan de vogel als motorkapornament
    ’57er Bel Air: te herkennen aan de ’torpedo’s’ in de grill
    ’59er Bel Air: te herkennen aan de grill-delen boven de koplampen en de horizontale vleugels

    Ferrari 348 GTB/GTS, te onderscheiden van de 348 TB/TS door: voor- en achterbumper en sideskirts in carrosseriekleur ipv zwart, verchroomde Cavallino Rampante ipv zwart.
    Ferrari 550, te onderscheiden van de 575: smalle handgreep onder het kofferdeksel, bij de 575 is deze onder de gehele kofferbak
    Ferrari 456GT, te onderscheiden van de 456M GT: 456 GT heeft rechthoekige mistlampen (456M GT heeft ronde mistlampen), luchtroosters op de motorkap (456M GT niet, maar vouwen op de motorkap aan de zijkant, uitlopend vanaf de koplampen)

    Ford
    ’73er Mustang, te onderscheiden van de ’72er Mustang door de verticale knipperlichten in de grill ipv horizontale

    Maybach 62, te onderscheiden van de Maybach 57 door de reflector onder de deur.

    Mercedes-Benz
    De R230 SL65 AMG, te onderscheiden van de R230 SL63 AMG door geheel meegespoten bumper (de 63 heeft een zwarte bumperlip), twee dubbele uitlaten aan elkaar (de 63 heeft twee dubbele, losse uitlaten), V12 logo tegenover V8 logo

    Opel
    Astra F2, te onderscheiden van de F1 door: rondere spiegels, witte knipperlichten voor, donkere achterlichten, zwarte achterplaat met daarin het slot
    Kadett C2, te onderscheiden van de C1 door: knippers naast de koplamp i.p.v. eronder, Opelembleem in de grill ipv op de motorkap, grill met 5 rijen ipv 3
    Manta B2, te onderscheiden van de B1 door: doorlopende voorbumper ipv gescheiden door een zwarte of chrome bumperbalk
    Vectra A2, te onderscheiden van de A1 door: logo in de grill ipv op de motorkap, zwarte rand bovenop de achterlichten, achterlichten gedeeltelijk in de kofferklep, knipperlicht in spatbord bij A2 standaard, andere vorm van de stootstrips en de koplamp en zijknippers hebben een knik in het glas.
    Vectra B2, te onderscheiden van de B1 door: koplampen en knipperlichten in 1 unit, chrome grill, grotere buitenspiegels, knik in de kofferbak (sedan/hatch), standaard sideskirts
    Vectra C2, te onderscheiden van de C1 door: ruitvormige, grote koplampen

    Volkswagen Polo 2, te onderscheiden van de 2F: ronde of kleine vierkante koplampen (tegenover grote vierkante koplampen, smalle achterlichten, grill rondom de koplampen ipv ertussen

    Dit zijn er slechts een paar, ik zal het later langzaam aan gaan uitbreiden. Aanvullingen zijn natuurlijk welkom, van ieder merk. Hieronder staat meer informatie over diverse kenmerken.

    #18018778

    De BMW e36 en e46 M3 zijn te herkennen aan de luchtroosters met M logo in de voorschermen, en de 4 uitlaten die verder naar het midden zitten dan normaal.

    Vectra A2 tegen de A1:
    Bovenop de achterlichten zitten een zwarte rand, achterlichten voor een gedeelte in de kofferklep.
    Logo in de grill ipv op de motorkap (dit geld ook voor de Calibra tot 1994 of vanaf 1994).

    Astra F1 tegen de F2:
    Spiegels van de F1 zijn hoekiger, F2 heeft wat rondere spiegels.
    Grill is anders
    Knop voor de achterklep te openen is anders

    #18018779

    Leuk initatief RISL! Misschien is het ook leuk om er foto’s bij te zetten van de verschillen? :)

    #18018780

    # hardcore hell, kun je uitleggen hoe de grill en achterklepknop van de F1 en F2 van elkaar verschillen? Een grill is natuurlijk zo te verwisselen.

    @ jeroenk, met foto’s wordt het wel heel erg druk en onoverzichtelijk, denk ik?

    Meer info over meer modellen is zeker welkom. Ik zal steeds na een aantal reacties de beginpost aanvullen.

    #18018781

    Dat is niet alles waardoor je de Kadett c1 en c2 uit elkaar kan halen.

    Wat is het verschil tussen een Kadett C1 en een Kadett C2? Uiteindelijk is een Kadett C natuurlijk een Kadett C en is er weinig verschil. De Opel Kadett C is toch geleverd in twee ietwat verschillende versies, namelijk de C1 en C2 uitvoering.

    Bij de C1 uitvoering kunnen we de volgende verschillen ontdekken met de C2 uitvoering:

    Richtingaanwijzers bij C1 onder de bumper en bij C2 naast de koplampen
    Opel-embleem bij C1 op de motorkap en bij C2 op de grille
    Front van de motorkap bij de C1 is langer dan bij de C2
    Grille van de C1 bestaat uit 3 rijen – grille van de C2 bestaat uit 5 rijen

    Bovenstaande veranderingen maken het verschil uit tussen een Kadett in C1 of C2 uitvoering. De wijzigingen hadden tot gevolg dat de voorste schermen, frontplaat en motorkap gewijzigd werden toen de C2 werd geïntroduceerd. De C2 had voor die tijd een modernere uitstraling.

    http://www.opelkadettc.net/nl/kadett-c-technisch/c1–c2.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18018782

    Top uitleg :thumb

    Ik zal ‘m iets verkort overnemen en dan erbij vermelden dat onder de beginpost meer informatie te krijgen is.
    Ik hoop op meer bijdragen :thumbup

    #18018783

    @RISL wrote:

    # hardcore hell, kun je uitleggen hoe de grill en achterklepknop van de F1 en F2 van elkaar verschillen? Een grill is natuurlijk zo te verwisselen.

    lamellen van de gril zijn anders, f2 loopt langs de koplampen schuiner omhoog

    achterklep zit een zwarte plaat tussen de achterlichen en een zwarte opvul ring om het slot heen

    #18018784

    :thumb
    Ik zal ‘m binnenkort verwerken.

    #18018785

    Astra F1 tov Astra F2

    De Astra F1 heeft Kadett E spiegels, de Astra F2 heeft andere.
    De grille is anders. De achterklep heeft een zwarte achterplaat waar het slot in verwerkt zit.
    Ook de kleine achterspoiler is van een F2 anders.

    #18018786

    @HardcoreHell wrote:

    De BMW e36 en e46 M3 zijn te herkennen aan de luchtroosters met M logo in de voorschermen, en de 4 uitlaten die verder naar het midden zitten dan normaal.

    Vectra A2 tegen de A1:
    Bovenop de achterlichten zitten een zwarte rand, achterlichten voor een gedeelte in de kofferklep.
    Logo in de grill ipv op de motorkap (dit geld ook voor de Calibra tot 1994 of vanaf 1994).

    Astra F1 tegen de F2:
    Spiegels van de F1 zijn hoekiger, F2 heeft wat rondere spiegels.
    Grill is anders
    Knop voor de achterklep te openen is anders

    F1 oranje knipperlichten voor
    F2 witten knipperlichten voor
    F2 ietjes donkere achterlichten
    F2 standaard stuurairbag
    F2 andere deurstrips

    #18018787

    Audi S/RS modellen. hebben uitgeklopte wiel kasten.
    En standaard chrome spiegels.
    Audi s heeft twee ovale uitlaten
    Audi RS 4 ronde uitlaat pijpjes.

    Vectra B1 tegen B2
    B1 heeft gescheiden kinperlichten en koplampen
    B2 heeft 1 licht unit voor.
    B1 gril in carrosserie kleur
    B2 chrome gril
    B2 heeft grotere buiten spiegels
    B1 “ronde”achterklep (sedan/ hatch)
    B2 heeft een knik in de achterklep (sedan/hatch)
    De station moet iemand ff aan vullen
    B1 geen skirts standaard
    B2 standaard skirts
    B1 bij de lichtere motoren 4 steek
    B2 altijd 5 steek.

    Zo kan ik nog ff door gaan

    #18018788

    :thumb
    Goed bezig jongens

    #18018789

    er zijn ook nog C kadetts met ronde koplampen, net als bij de B.
    mijn vader, en ik nu meestal ook, noemde dat de C1, de vierkante koplampen met richtingaanwijzers onder de bumper de C2, en die met de richtingaanwijzers naast de koplampen C3

    #18018790

    Maar is dat ook daadwerkelijk de C1 en is deze gefacelift naar vierkante koplampen voor de C2, waarna deze nogmaals is gefacelift tot de C3? Of was dat een bepaalde optie?

    #18018792

    Alfa Romeo 164 QV tegen de 164 v6:
    -Lippenset rondomd de auto (meestal in zwart kunstof, niet gespoten)

    164 Q4 tegen de 164 QV:
    -4 wiel aandrijving
    -Altijd 3.0 v6 24v met 220pk

    Volkswagen Polo 2 tegen de 2F:
    -Ronde of kleine vierkante koplampen, 2f heeft grotere vierkante lampen
    -Bij de hatchback/coupe heeft de polo 2 smalle achterlichten, de 2f lampen zijn wat breder
    -Grill van de polo 2 loopt om de koplampen, bij de 2f blijft het tussen de koplampen
    -Tellerbak van een polo 2 heeft 2 grote tellers (zoals golf 1), de 2f heeft een grote snelheidsmeter en een kleine toerenteller/klokje.

    Vectra B1 tegen B2:
    -Achterbumper van een B2 loopt strakker en verder naar beneden, en is dus wat dikker.

    Vectra C1 tegen C2:
    -Koplampen van de C2 zijn een stuk groter en vormen meer mee met de auto

    #18018791

    Hardcore Hell,

    Hier vergelijk je twee dezelfde modellen?

    164 Q4 tegen de 164 QV:
    -4 wiel aandrijving
    -Altijd 3.0 v6 24v met 220pk

    #18018794

    @RISL wrote:

    Hardcore Hell,

    Hier vergelijk je twee dezelfde modellen?

    164 Q4 tegen de 164 QV:
    -4 wiel aandrijving
    -Altijd 3.0 v6 24v met 220pk

    Zijn idd dezelfde modellen….
    Alleen andere uitvoering..
    Was een beetje te snel met typen :)

    #18018793

    Ik was zelf te snel, ik dacht dat er twee keer QV stond.
    En shit, nou verwijder ik net per ongeluk alle aanvullingen die ik op de beginpost had toegevoegd :S

    #18018795

    Er is nooit een kadett c3 gemaakt wat johnsmit bedoelt is de c1 of de coupe die heeft nog een langere tijd ronde koplampen gehad.

    #18018796

    Okay, dus de C1 had je eerst met ronde, daarna met vierkante lampen?
    Of is alleen de C1 Coupé met ronde koplampen geleverd?

    #18018797

    Het lijkt me verstanding om dit lijstje aan te houden van de jongens van de Kadett C club.
    Over ronde en vierkante koplampen wordt eigenlijk nooit gesproken

    Bij de C1 uitvoering kunnen we de volgende verschillen ontdekken met de C2 uitvoering:

    Richtingaanwijzers bij C1 onder de bumper en bij C2 naast de koplampen
    Opel-embleem bij C1 op de motorkap en bij C2 op de grille
    Front van de motorkap bij de C1 is langer dan bij de C2
    Grille van de C1 bestaat uit 3 rijen – grille van de C2 bestaat uit 5 rijen

    #18018798

    > Vectra-B1 B2:

    B1:
    – Bumperstrips en Zijstrips in Zwart
    – Spiegels kleiner, met scherpe hoek
    – Km teller in 4kantje tussen het rijtje controle lampjes (km en dagkm boven elkaar)
    – Grillijst in Kleur van Carroserie
    – rondere vormen Bumpers
    – Rondere vormen achterklep Sedan en Hatchback
    – Kentekenlampje in de achterbumper bij Sedan en Hatchback
    – geen aanzet zijkanten achterbumper Caravan
    – Grote Mistvoorlampen
    – Koplampen van GLAS en los van knipperlicht
    – 4gaats onderstel voor de kleinere motoren (1.6 1.6-16V 1.8-16V 1.7TD 2,0Di)
    – 3e remlicht Sedan en Hatch (indien aanwezig) onderaan de achterruit.

    B2:
    – bumperstrips en zijstrips in kleur
    – Spiegels rondere vormen en hoger
    – Km teller langwerpig (km en dagkm naast elkaar)
    – Chromen Grillijst
    – Hoekige kofferklep en achterlichten Sedan en Hatchback
    – Kentekenlampjes in kofferklep op alle carroserie varianten
    – Aanzet zijkanten achterbumper Caravan
    – Mistvoorlampen Klein rondje in zwarte omlijsting
    – Koplampen van Kunstof en een geheel met knipperlicht
    – Alle B2’s standaards 5gaats onderstel
    – 3e remlicht bovenaan de ruit, bij alle Carroserie varianten (ook gelijk allen LED)

    Astra-F1 F2:

    F1:
    – Gril met Horizontale lijnen
    – Vierkante, grotere spiegels
    – Koplampen meer 4kant, binnenste lijn loopt verticaler
    – Achterlampen niet smoke gekleurd
    – Dashboard in Diversen kleuren leverbaar
    – Tussenplaat tussen achterlichten Alleen op de GSi (niet caravan)
    – Drukknop achterklep (uitgezonderd GSi) met kleine greep op de klep (niet caravan)

    F2:
    – Gril met ovale vorm
    – Rondere iets lagere spiegels
    – Koplampen met Schuinere lijn binnezijde (grilzijde)
    – Achterlampen Standaard smoke gekleurd
    – Dashboard in Zwart
    – Tussenplaat tussen de achterlichten Standaard (niet caravan)
    – Drukknop achterklep met Greep verwerkt in tussenplaat (niet caravan)

    Willem

    #18018799

    Top :thumb

    Weet iemand of er uiterlijke verschillen zijn tussen de SL65 AMG en de SL63 AMG van Mercedes-Benz?

    #18018800

    een sl65 is een v12, een sl63 een v8.. kdenk dat er wel een v12 of v8 badge achter de voorste wielkasten zit..

    #18018801

    @Mad Max wrote:

    een sl65 is een v12, een sl63 een v8.. kdenk dat er wel een v12 of v8 badge achter de voorste wielkasten zit..

    De SL63AMG tegen over de SL65 AMG
    63 zwarte bumper lip voor
    63 4 losse uitlaat pijpen, 2 per kant
    63 V8 logo op het zij scherm

    65 geheel mee gespoten bumper voor
    65 4 uitlaat pijpen waarbij twee per kant, en aan elkaar vast zit.
    65 V12 Bi turbo logo op het zij scherm

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 74)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.