Ditributie gebroken x16szr,nu motorschade?

Forumindex Forums Modellen Astra Ditributie gebroken x16szr,nu motorschade?

18 berichten aan het bekijken - 26 tot 43 (van in totaal 43)
  • Auteur
    Berichten
  • #18325386

    Ik zou eerst gewoon een nieuwe d.reim set er op gooien.
    Met de hand ronddraaien, loopt alles soepel? Klaar…
    Loopt het niet lekker dan pas kop er af en verder kijken. Maak je geen onnodige kosten.

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk

    #18325387

    @KRSA2000 wrote:

    Ik zou eerst gewoon een nieuwe d.reim set er op gooien.
    Met de hand ronddraaien, loopt alles soepel? Klaar…
    Loopt het niet lekker dan pas kop er af en verder kijken. Maak je geen onnodige kosten.

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk

    dat klopt met de hand ronddraaien..
    maar qua kosten een setje zuigers en kleppen is duurder dan een set rekbouten voor de kop…

    #18325388

    @KRSA2000 wrote:

    @b07 wrote:

    ja en jij heb ook een keer een x16szr gehad waar de kleppen wel bij verbogen waren bij een gebroken riem, jammer dat je dat er dan niet bij zet.

    Maar wim heeft ook niet gezegd dat het altijd goed ging…
    Jij leest wat je zelf wilt lezen…

    @b07 wrote:

    ik heb ook niet gezegd dat het altijd goed of fout gaat, dus wie leest er nou wat die wil lezen :thumbdown

    Ff off-topic: met jouw reactie suggereer jij dat wel…

    Wim geeft alleen aan dat het vaak goed kan gaan en dat eerst een nieuwe riem kan proberen voordat je allerlei extra kosten gaat maken.

    Verder zeg ik er niks meer over… heeft de TS toch niks aan.

    #18325389

    @bart-gsi, vergeet de koppakking en evt kosten voor het vlakken niet.
    Alles wat bespaard kan worden tijdens de huidige economie ;)

    En met de hand draaien maak je echt niks kapot

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk

    #18325390

    @KRSA2000 wrote:

    @bart-gsi, vergeet de koppakking en evt kosten het vlakken niet.
    Alles wat bespaard kan worden tijdens de huidige economie ;)

    En met de hand draaien maak je echt niks kapot

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk

    dat klopt… maargoed.. onderschat de skillz van een forum lid niet.. met de hand draaien kan ook 3 kwart rond gaan en die ene slag die hij.zij overslaat schade toebrengen… en de beste controlle is met de ogen… maar ik snap je punt..

    #18325391

    Kinderen…

    Feitje, de kleppen komen niet voorbij de kop en de zuigers niet boven het onderblok. Dus je hebt een koppakking aan speling. Mocht ie een keer gevlakt zijn e.d.. word ’t verhaal weer anders :)

    #18325392

    @KRSA2000 wrote:

    Ff off-topic: met jouw reactie suggereer jij dat wel…

    Wim geeft alleen aan dat het vaak goed kan gaan en dat eerst een nieuwe riem kan proberen voordat je allerlei extra kosten gaat maken.

    Verder zeg ik er niks meer over… heeft de TS toch niks aan.

    deze reactie heeft TS ook niks aan maar je vind het toch nodig em te plaatsen.

    ik suggereer dat helemaal niet, leg me even uit hoe je daar bij komt.

    wie a zegt moet ook b zeggen als je me ergens op aan wil spreken zorg dan ten 1e dat het klopt en, ten 2e moet je niet zeggen ik zeg er niks meer over want dan had je net zo goed in het begin al niks kunnen zeggen, jij wil de confrontatie met mij aan gaan doe dat dan ook en, niet zwijgen als het je even te moeilijk word

    #18325393

    Zoals mijn oma zou zeggen :hmmz :hmmz

    #18325394

    Ik hoef niks meer te zeggen of uit te leggen.

    Als jij de teksten anders interpreteer en verkeerde conclusies trekt vind ik verder prima.

    Als je toch verder wil discussiëren, stuur me maar een pm.

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk

    #18325395

    Idd duidelijke uitleg :thumb

    als ik het topic nu goed gelezen heb qua tips waar asconahobbyist wat aan heeft

    – als eerste de motor terug op tijd zetten
    – distributieriem erop leggen
    – en op hoop van zegen dat er niet meer kapot is ronddraaien en kijken wat het doet.

    mocht dit niet in orde zijn, en de compressie of dergelijke niet in orde zijn,
    zijn er alleen de kosten van de nieuwe distributieriem los en moet de kop alsnog gelicht worden,
    met bijbehorende kosten die nodig zijn voor reparatie

    Vat ik het zo goed samen? ;)

    #18325396

    Klopt helemaal

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk

    #18325397

    Goed,even een update. Ik ben op zeker gegaan en heb de kop eraf gehaald,ze had het er over dat ze toch al regelmatig water bij moest vullen en dat ie in de ochtend wel eens op 3 poten liep.
    Inderdaad blijkt de koppakking al wat gelekt te hebben,waterkanaaltje naast de vierde cylinder was de pakking weggerot. Ik heb de kop gecontroleerd (spiritus in de in en uitlaatpoorten gegoten) en die ziet er dicht uit,ook geen contactvlakken dus de kleppen lijken in orde. Ik heb een koppakking en pakkingen en bouten bestelden een riem natuurlijk,kop wordt morgen gevlakt en ik ga m morgenavond opbouwen,naar mijn idee moet ie het dan weer doen ,hou jullie op de hoogte! thanx voor de input!! :thumbup :thumbup Enneh jongens,geen ruzie meer maken he! :jerry

    #18325361

    hihi.. kleuterjuf was weggelopen… dus ja.. dan krijg je dat he.. whahaha
    maar goed bezig..
    ik twijfelde eraan.. omdat 9 van de 10 keer als de riem gesprongen is er (lichte) schade is… dan heb jij dus die 1 van de 10 waar het niet gebeurd is

    #18325398

    Klinkt als goede info wat dat betreft. Wat is de schade nu in totaal geworden?

    #18325399

    Ziezo,Astra is weer opgebouwd en o wonder,hij loopt als een zonnetje! Ben dr happy mee. Totale kosten bedragen 135 euro,met nwe riem en koppakking. Schoonmama zal weer blij zijn.

    #18325400

    Kan de Astra weer vele tevreden kilometers snorren king: king:

    #18325401

    @b07 wrote:

    @wim-v6 wrote:

    Meerdere gehad met gebroken riem zonder schade.

    Motor op tijd.
    Riem erop.
    En proberen maar.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    ja en jij heb ook een keer een x16szr gehad waar de kleppen wel bij verbogen waren bij een gebroken riem, jammer dat je dat er dan niet bij zet.

    Ja op toeren gebroken.

    Dat is een op de 6/7 geweest met gebroken riem geweest.

    De motoren met een S Compressiecode zijn wat krapper in de verbrandingsruimte.

    Zoals vaker hier te lezen is gaat t vaker goed dan fout.

    Ik doe altijd de boel op tijd nieuw riempje erop (evt bij kapot spannertje of waterpompje gebruikte erop en starten maar.

    Dan weet je het, zonder veel kosten te maken.

    Door Wim-V6 via Tapatalk

    #18325402

    Mooi dat ze weer loopt.
    Daarom vermeldde ik al dat het vaker goed dan fout gaat.

    @ b07: deze motor moet je normaal rond kunnen draaien met volledig geopende klep.
    Kans dus dat je kop flink gevlakt is.

    Door Wim-V6 via Tapatalk

18 berichten aan het bekijken - 26 tot 43 (van in totaal 43)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.