dit is mijn monza v8

12 berichten aan het bekijken - 51 tot 62 (van in totaal 62)
  • Auteur
    Berichten
  • #17473211

    Na mijn idee..Maar das mijn idee:

    Had het originele kogelkringloop stuursysteem moeten wijken voor een direct stuurhuis,het is gewoon te groot en lomp,ik heb zelf nu een Holden V8 hier liggen op de vooras en als ik 2 dikken blokken neem die de langsliggers moeten voorstellen,dan moet je toch echt vakman zijn om een uitlaat tussen stuurhuis en blok te krijgen…
    Egaal welk spruitstuk je neemt:je moet vroeg of laat toch langs het stuurhuis en het blok…
    Ik zie liever het originele stuursysteem,alleen ik zal toch een ander stuurhuis moeten nemen puur vanwege plaats gebrek.

    En het nadeel van een Chevy is dat ze de oliefilter ook nog in die hoek hebbben zitten,als deze niet te verplaatsen is,dan ben je een knappe kerel om daar 1 uitlaat tussen te krijgen.

    Ik moet in principe mijn uitlaat spruistukken in spiegelbeeld opnieuw laten maken en dan de startmotor naar de andere kant verzetten…Als ik dan een direct stuurhuis neem (wat ik al klaar heb) dan heb ik nog niet veel ruimte over maar dan is het te doen.

    Ik zou die ruimte waar de pijp moet lopen tussen blok oliefilter en stuurhuis wel eens willen zien…Der zal geen 0,5cm speling tussen zitten.
    Der zijn al meer mensen op deze problemen gestuit met inbouw van V8 in een Monza/Senator:

    http://www.opel-hecktriebler-forum.de/index.php?page=Thread&threadID=53571

    Persoonlijk vind ik deze ombouw,veel professionelere dan zo,n oude prehistorische V8 met carby in een Monza te hangen en dan als oplossing een bult op de kap lassen..het had ook anders gekunt dat weet ik zeker..Maar evengoed respect voor de inbouw,maar mijn afwerking had der anders uitgezien,of injectie blok of oplossing voor die carby,maar ik vind dit zo…Beun de beun uitzien.

    #17473212

    nou laat maar eens plaatjes zien
    van jou project dan

    er zijn natuurlijk meerdere mogelijkheden en optie,s

    heb zelfs al een een v8 in een opel zien liggen
    waarbij de pijpen vanaf t spruitstuk eerst omhoog ipv omlaag gingen

    en dan een weg zoeken naar achter
    tjah zou niet mijn keus zijn maar t kan;)

    maar als deze man wel heeft gereden met de monza
    en een rdw keuring heeft

    dan verwacht ik eigenlijk dat de uitlaat al wel redelijk voor elkaar zou moeten zijn;)

    #17473213

    jep, daarom kijken naar uitlaat spruitstukken van een diplomat B v8. deze heeft die v8 monza er ook op zitten.

    en net wat louwe zegt. ik heb ook al mensen gezien die de uitlaten zelfs door de binnenschermen heeft laten gaan.

    ik ben ook benieud naar de voortgang van het project gse. heb al een stukkie op het bigopelsforum gezien. ondanks dat ik monza geen mooi model vind, vind ik de ombouw prachtig.:thumbup

    #17473214

    hier wat foto’s bij de commodore:










    #17473215

    Dikke spaghetti slurf! Supermooi om te maken!

    #17473216

    Ik weet of dit waarheid of fantasie is:
    Ik had laaste een lasser hier die als beroep zelfstandig lasser is..Ik vertelde hem over de Holden V8 Monza plannen,en vertelde hem dat ik zelf een spruitstuk aan het lassen kwam,zijn eerste reactie was:
    Begin der niet aan omdat het vroeg of laat kapot gaat vanwege materiaal spanningen,de lassen zijn dikker als de pijpjes/bochtjes en zetten meer uit wat vroeg of laat tot scheuren gaat leiden..

    Ik kan me der wel iets bij voorstellen,maar ik heb al zoveel spruitstukken die uit bochtjes pijpjes gemaakt zijn gezien,en heb eigenlijk nooit gehoort van scheuren in de pijpen zelf.

    #17473217

    denk dat het nog wel meevalt :thumbup

    mn kennis, die monteur/plaatwerker is heeft een
    race-Daf, jaja, zo’n 55 Marathon versie, verbreedt, en ingekooid,
    met in de motorruimte een Renault 5 Turbo blokkie ,
    omdat ie ook moest klooien met z’n uitlaat,
    heeft ie daarbij maar zelf een spagettie uitlaat gemaakt/gelast,
    geen scheurtjes of lekkage tot nu toe :thumbup

    #17473218

    en als het kapot gaat, dan las je het toch weer?>

    ;)

    #17473219

    Originally posted by GSE
    Ik weet of dit waarheid of fantasie is:
    Ik had laaste een lasser hier die als beroep zelfstandig lasser is..Ik vertelde hem over de Holden V8 Monza plannen,en vertelde hem dat ik zelf een spruitstuk aan het lassen kwam,zijn eerste reactie was:
    Begin der niet aan omdat het vroeg of laat kapot gaat vanwege materiaal spanningen,de lassen zijn dikker als de pijpjes/bochtjes en zetten meer uit wat vroeg of laat tot scheuren gaat leiden..

    Ik kan me der wel iets bij voorstellen,maar ik heb al zoveel spruitstukken die uit bochtjes pijpjes gemaakt zijn gezien,en heb eigenlijk nooit gehoort van scheuren in de pijpen zelf.

    Geen RVS gebruiken voor je spruitstuk, maar gewoon koolstofstaal, bij voorkeur TIG lassen en je lascap en doorlassing niet dikker maken dan strikt noodzakelijk, en dan valt het allemaal wel mee met die scheuren.

    Bovendien lange tijd op bedrijfstemperatuur rijden gloei je de spanning er ook uit, mag je alleen nadat je stopt het spruitstuk niet te snel laten afkoelen, dus uitlaatisolatie is in deze een toppertje :thumbup

    #17473220

    Weet niet hoe ik weer bij dit topic uitgekomen ben maar:
    Die Monza staat nog steeds op marktplaats (opnieuw denk ik)

    Maar het is onmogelijk om met je originele stuurhuis een uitlaat te maken puur vanwege het feit:

    JE MOET EEN ANDER STUURHUIS NEMEN vanwege ruimte:
    Ik zal wel eens wat foto,s maken de spruitstukken zijn nu klaar en dan kan ik je laten zien dat je 1/2cm ruimte hebt tussen de chassiebalk en de spruitstukken..

    Die Monza word telkens aangeboden met de woorden iets werkt en dan duikt der ergens het woord uitlaat/uitlaten op en dan weet ik wel hoe laat het is…
    Je kunt de spruitstukken niet passen krijgen met het kogelkringloop systeem der is gewoon geen plaats….

    #18342215

    Vandaag gespot bij de Mac Donalds Hoorn.

    #18342451

    Dan stond hij er gister nog steeds.

12 berichten aan het bekijken - 51 tot 62 (van in totaal 62)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.