Distributieset X16Xe, Edit: Multiriem/spanrol-arm?

Forumindex Forums Modellen Corsa Distributieset X16Xe, Edit: Multiriem/spanrol-arm?

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272304

    Ik ben voor de Corsa (1998 X16Xe GSi) op zoek naar een koppakkingset en distributieset.
    Distributieset zit inmiddels op ’n 4 jaar, en de koppakking schijnt er (als ik het mag geloven) bij de X16e rond de 150K KM uit te gaan, daar zit ik bijna op.
    Dus deels uit voorzorg, en deels onderhoud.

    Heb al het een en andere geresearched, maar zit toch nog met enkele vragen;

    Welke merken zijn er af-fabriek gemonteerd (aan riemen, spanrollen etc.)?
    Mijn doel is om dit dan zelf online zo scherp mogelijk te kopen (lees, uiteraard enkel degelijke merken, liefst “origineel”).
    Ik zie veel SKF voorbijkomen, is dit het go to-merk?

    Zijn er ook merken voor wat betreft de koppakkingset die ik moet mijden?

    Kleprubbers wil ik ook meteen meepakken, elders nog iets wat mijn aandacht zou moeten krijgen?
    Ga er uiteraard nieuwe (rek-)bouten voor halen, alle benodigde pakkingen/ringen, multiriem etc.
    (en wil ook meteen de kabelboom uit het zicht laten lopen, zit nu voor de Mantzelbox)


    Edit: Multiriem?

    Heb inmiddels deze distributieset gekocht (klik).

    Maar wil ook de multiriem met spanrol vervangen hebben, en zag daarvoor dit setje (klik).

    Heb ik hiermee alles? Ik zie namelijk ook spanrollen voor de multiriem mét arm, zoals hier;

    Wat raden jullie mij aan voor wat betreft de multiriem met spanrol, of met armconstructie?

    #18287288

    Ken er zat die meer dan die 150k rijden op 1 koppakking. Zou hem lekker laten zitten. Doe je het toch neem dan gelijk de zuigerveren mee.
    Distrubutie set, monteer zelf altijd contitech. Gaat prima, gelijk een set met waterpomp nemen.

    #18287289

    Toevallig, binnenkort ga ik ook mijn koppakking vervangen, aangezien ik de zuigerveren wil vervangen, Monteer ook altijd Contitech maar SKF is ook een prima merk.
    heb zelf een koppakking set van ebay van een duitse groot handel. Materiaal ziet er prima uit en is zelfs goedkoper dan de netto inkoop prijs in de garage. ( werk er zelf )

    ik heb nu 160.000 gereden met de koppakking nog geen last van koelvloeistof gebruik of iets dergelijks.

    ik zou dit zeker ook bestellen,
    Inlaatspruitstuk pakking
    Uitlaatspruitstuk pakking
    Krukas keering
    2xNokkenaskeering
    kleppendeksel pakking
    klepseals
    koppakking (met nieuwe kopbouten )
    pakking voor thermostaat huis.
    Nieuwe olie en filter

    Je kan het beste alles maar hebben wat je zal net zien dat je een pakking niet heb kan je weer niet doorgaan.

    #18287290

    @joop1970 wrote:

    Ken er zat die meer dan die 150k rijden op 1 koppakking. Zou hem lekker laten zitten. Doe je het toch neem dan gelijk de zuigerveren mee.
    Distrubutie set, monteer zelf altijd contitech. Gaat prima, gelijk een set met waterpomp nemen.

    ???
    Waarom je hele blok uit elkaar halen als niet nodig is?

    #18287291

    heb met me oude GSI ook een corsa b x16xe tot 250.000 gereden en daarbij is nooit de pakking vervangen geweest :vertag en daar werd ook goed mee getrapt , als je gewoon je olie rustig op temp. laat komen en dan pas gaat hoeken , kan het (bijna) niet verkeerd gaan

    #18287292

    Ik had zelf Contitech als dis set. Elring en Reinz zijn OEM leveranciers voor koppakking. Houd er wel rekening mee dat bij het vervangen van de pakking de kans zeer groot is dat ie ineens veel olie gaat gebruiken.

    Neem ook kopbouten mee en houd rekening met andere pakkingen zoals inlaat en gasklep pakkingen.

    Ik zou ook zeggen:lekker laten gaan man, als ie niet lek is gewoon laten zitten.

    :thumb

    #18287293

    Thnx voor de reacties allen :thumbup .
    Als ik het zo hoor kan de koppakkingset worden uitgesteld, en kan ik op zoek naar een distributieset van Contitech (met allebijbehorende onderdelen).

    #18287294

    Lekker goed flushen, kvs meenemen en weer gaan. Je rijdt em altijd eerst warm en ook de vorige eigenaar was er netjes mee :jerry

    Mocht je wel doorzetten:kleppentang heb ik liggen voor je :thumb

    #18287295

    ???
    Waarom je hele blok uit elkaar halen als niet nodig is?

    Omdat na het vervangen van een koppakking een x16xe vaak olie gaat zuipen, cilinders schijnen licht ovaal te trekken. Nieuwe zuigerveren vangen dat op.

    #18287296

    Rij altijd inderdaad netjes warm, dus laat de koppakking voor nu dan maar.

    Heb een distributieset in Duitsland gevonden;
    http://www.ebay.de/itm/ORIGINAL-CONTI-CONTITECH-ZAHNRIEMENSATZ-OPEL-ASTRA-F-CORSA-B-/361024566291?pt=LH_DefaultDomain_77&fits=Model%3ACorsa+B&hash=item540ebdb413″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    €82,85 inclusief verzending.

    Edit:

    is ex. waterpomp, nog even verder kijken.

    Edit²:
    dit moet ‘m zijn;
    http://www.ebay.de/itm/CONTI-ZAHNRIEMEN-SATZ-CT873K1-WASSERPUMPE-ASTRA-F-TIGRA-CORSA-B-VECTRA-B-16V-/201233557410?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item2eda7467a2″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    €104,90 inc. verzenden, valt nog mee.

    #18287297

    Dichter bij huis?

    http://www.fsrs-opelwebshop.nl/distributieset-opel-astra-corsa-tigra-vectra-c14s.html” onclick=”window.open(this.href);return false; of http://www.fsrs-opelwebshop.nl/distributieset-opel-astra-corsa-meriva-signum-tig.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Ff kijken welke je nodig hebt qua tanden king:

    #18287298

    de eerste zo te zien, origineel alleen geen waterpomp dabei dus wat duurder ;)

    #18287299

    Thnx, ik had die ook al gezien, maar is inderdaad zonder waterpomp. Daarbij, heb het ook binnen 2 a 3 dagen wel vanuit Duitsland. En een stuk goedkoper :D .

    #18287300

    @joop1970 wrote:

    ???
    Waarom je hele blok uit elkaar halen als niet nodig is?

    Omdat na het vervangen van een koppakking een x16xe vaak olie gaat zuipen, cilinders schijnen licht ovaal te trekken. Nieuwe zuigerveren vangen dat op.

    Nooit van gehoord… en nog nooit meegemaakt!
    “Ovaal trekken” van de cilinders is eerder ovaal slijtage. Dat vang je niet op met nieuwe zuigerveren maar met honen en overmaatste zuigers.

    Ontopic: ik neem altijd sets van Gates, maar is natuurlijk ook een persoonlijk voorkeur.

    #18287301

    Heb inmiddels deze distributieset gekocht (klik).

    Maar wil ook de multiriem met spanrol vervangen hebben, en zag daarvoor dit setje (klik).

    Heb ik hiermee alles? Ik zie namelijk ook spanrollen voor de multiriem mét arm, zoals hier;

    Wat raden jullie mij aan voor wat betreft de multiriem met spanrol, of met armconstructie?

    #18287302

    Heb zelden een spanner vervangen voor de multieriem bij opel, Die rolletjes gaan vaker stuk,

    #18287303

    Goed om te horen :thumbup , hoopte al op op zo’n antwoord, scheelt weer in de €’s.
    Kom op eBay ook meer rollen met riemen tegen dan spanner + rol + riem.

    #18287304

    Idd geen noodzaak, tenzij ie herrie maakt of speling geeft. Merc moet t bv wel:lagers zijn vaak op na een ton. Die van mij hoor je ook zingen :jerry

    #18287305

    Hahaha I see, en, klinkt het je als muziek in de oren? Of van plan het z.s.m. te fixen?

    #18287306

    Nha t zit me wel dwars jah, zal dus niet lang duren :angel

    Klinkt de roffel van de V6 veeeel beter :afro

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.