Distributieriem erg snel stuk (?)

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Distributieriem erg snel stuk (?)

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 25 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 73)
  • Auteur
    Berichten
  • #17718056

    Ik heb 2x mijn distrubie vervangen, zat niet eens een veer bij?

    #17718057

    origineel gepost door Rik Ophuis
    De veer had ik niet meer gemonteerd zitten hoor.

    Wat me opvalt nu ik de riem goed bekijk is dat er ter plaatse van de krukaspoelie de meeste tanden weg zijn, dan ter plaatse van de waterpomp en maar een paar ter plaatse van de nokkenaspoelies. Ertussen zie je aan de tanden op de riem eigenlijk niets (geen beschadiging of overmatige slijtage). Afgezien van het feit dat ik kennelijk de verkeerde waterpomp had ben ik nog niet overtuigd dat dit DE oorzaak was. Het heeft veel meer van een plotselinge overbelasting; het vast/zwaar lopen van (?)

    Zie:

    dat de meeste tanden weg zijn bij de krukas poelie komt omdat daar het meeste kracht opstaat en dus ook eerder daar eraf gescheurd zullen worden

    #17718058

    Ja, en als er eenmaal tanden af gaan kunnen die wel ergens de boel blokkeren en dan gaan er nog veel meer tanden af…

    #17718059

    origineel gepost door testdrive
    zeker omdat ze op een geven moment kunnen breken en dan lekker tussen je snaar en poelie kunnen gaan zitten?

    onder andere. het veertje kan ook uitpikken aan 1 kant, en dan gaat ie op je snaar lopen dansen. heb je op een gegeven moment een snaar in die in de lengte richting open ligt.

    #17718060

    ik monteerd m niet eens haha..

    maar je moet inderdaad goed kijken naar ronde en 4kanten tanden.

    Willem

    #17718061

    zou dus lekker alles vernieuwen en een versterkte riem monteren

    #17718062

    origineel gepost door jermir
    zou dus lekker alles vernieuwen en een versterkte riem monteren

    hoe zo versterkt je gaat toch niet met 300+ pk’s rijden

    #17718063

    Gewoon de juiste waterpomp, Gates snaar en gaan met die banaan!:agent

    Oh ja, en natuurlijk nog goed controleren of je kop/klep schade hebt en dat repareren….:angel

    #17718064

    Het ligt gewoon aan de waterpomp, versterkte riem is echt overbodig. Als je ronde tanden hebt en de tanden van je waterpomp vierkant je zet hem op spanning en gaat er mee rijden dan maakt hij de riem gewoon kapot.

    En overbelasting en vastgelopen waterpomp is het echt niet in dit geval.

    Gewoon goede waterpomp, kijk maar hoe de riem in de oude tanden van de waterpomp valt in vergelijking met de nieuwe, dan snap je wel waarom hij zo toegetakeld is.

    #17718065

    Idd die waterpomp loopt als een maloot te wrikken en hakken op die tanden van de riem.

    oplaatst zijn ze moe, en dan heb je dit. en dan heb je nog de extra warmte ontwikkeling en materiaal stress.

    als je riem té oud is, en de tanden gaan er af, en zien ze er ook zo uit!!

    #17718066

    origineel gepost door 2000
    Ik heb 2x mijn distrubie vervangen, zat niet eens een veer bij?

    dan heb je een C20XE M2.8:jerry

    #17718067

    origineel gepost door GSI Racer

    origineel gepost door 2000
    Ik heb 2x mijn distrubie vervangen, zat niet eens een veer bij?

    dan heb je een C20XE M2.8:jerry

    ik had in mijn vorige corsa een c20xe M2.5 (geen veertje)
    heb hier 2 complete c20xe’s staan M2.5 zonder veertje!!

    de mogelijkheid om een veertje te plaatsen zit er wel op maar zit er niet meer op…..

    #17718068

    origineel gepost door sw16v
    Idd die waterpomp loopt als een maloot te wrikken en hakken op die tanden van de riem.

    oplaatst zijn ze moe, en dan heb je dit. en dan heb je nog de extra warmte ontwikkeling en materiaal stress.

    als je riem té oud is, en de tanden gaan er af, en zien ze er ook zo uit!!

    OK, dan ga ik er maar eens vanuit dat het toch de verkeerde waterpomp was die de veroorzaker is geweest.
    Binnenkort eerst maar eens de schade opnemen. Zal wel niet zo best zijn:(

    #17718069

    kan je zo zien of er een verkeerde waterpomp op zit.

    je hebt ronde en 4kante tanden, als je waterpomp 4kanten tanden heeft en de rest ronde dan gaat het fout, maar andersom ook.

    Corsaracer heb jij wel dit systeem of heb je al met een automatische spanner.

    heb namelijk ook al M2.5’s gehad met automatische spanner.

    willem

    #17718070

    hey julllie hebben het over het veertje ik had er een veertje op zitten tot die brak en tussen de krukas en de riem kwam toen was het feest over voor de motor helaas ik monteer hem nooit meer

    #17718071

    origineel gepost door GSI Racer

    origineel gepost door 2000
    Ik heb 2x mijn distrubie vervangen, zat niet eens een veer bij?

    dan heb je een C20XE M2.8:jerry

    2.8 is toch met dis? Want ik had geen dis, en ook geen veer;)

    #17718072

    :angel Misschien tegen beter weten in, maar voordat ik de kop eraf haal wil ik met een nieuwe riem en JUISTE waterpomp nog even de compressie van alle 4 cilinders meten (stel nou toch eens…;))

    Ik heb nu ook het kleppendeksel eraf en de kleppen bewegen allemaal nog wel (ook terug omhoog). Kan zo niets afwijkends ontdekken. Dus comprssie testen zou ik denken…of zien jullie dit anders?

    #17718073

    c20xe is zeker geen vrijloper, en met een riem die zo toegetakeld is vrees ik het ergste.

    dan zou ik eerder de in/uitlaat er af pakken en door de kanalen heen kijken om te zien hoe de klep er in ligt….

    als een klep met warmte motor krom geslagen is, kan het nu zo zijn dat die afbreekt, dan kan je je onderblok ook afschrijven :(

    maargoed koppakking 30euro, setje bouten ook zoiets…… dan ben je zeker! kopje ligt er zo naast

    #17718074

    het kan goedgaan, heb het 1 keer gezien.. nokkenas tandwiel wat eraf liep met 80km/h, en het gekke ding had gewoon geen klep schade.

    maar met deze schade, verwacht ik niet dat ie schadevrij is gebleven.

    #17718075

    Rik, proberen kan altijd he.

    STEL dat hij nou geen schade heeft, heb je geluk.

    #17718076

    origineel gepost door wim-v6
    Corsaracer heb jij wel dit systeem of heb je al met een automatische spanner.

    heb namelijk ook al M2.5’s gehad met automatische spanner.

    willem

    ik had dit systeem zeker weten

    hoop dat het te zien is….

    daarvoor heb ik deze tang aangeschaft
    speciaal voor c20xe met dit soort spanrol.

    #17718077

    origineel gepost door mayhem

    maar met deze schade, verwacht ik niet dat ie schadevrij is gebleven.

    :P Dat verwacht ik ook niet echt hoor, maar soms weet je het niet. Kwaad kan het volgens mij ook niet. De schrootbak kan het altijd nog in.

    Morgenochtend probeer ik het gewoon. Alles staat al klaar, heb alleen nog geen riem en pomp.

    Waarvan bericht……

    Misschien kunnen we een poll houden (0 – 16 kleppen krom) haha :D

    #17718078

    dat is zo, ik verklaarde me maat ook voor gek toen hij er een nieuwe riem op wou leggen, gewoon om te proberen. (hij had al 2x proberen te starten toen ie uit was gevallen namelijk)

    en hij deed het perfect..

    #17718079

    origineel gepost door sw16v
    c20xe is zeker geen vrijloper, en met een riem die zo toegetakeld is vrees ik het ergste.

    dan zou ik eerder de in/uitlaat er af pakken en door de kanalen heen kijken om te zien hoe de klep er in ligt….

    als een klep met warmte motor krom geslagen is, kan het nu zo zijn dat die afbreekt, dan kan je je onderblok ook afschrijven :(

    maargoed koppakking 30euro, setje bouten ook zoiets…… dan ben je zeker! kopje ligt er zo naast

    Uitlaatspruitstuk heb je er zo af, dus da’s best even de moeite om te doen en er even in te kijken…

    #17718080

    origineel gepost door Rik Ophuis

    origineel gepost door mayhem

    maar met deze schade, verwacht ik niet dat ie schadevrij is gebleven.

    :P Dat verwacht ik ook niet echt hoor, maar soms weet je het niet. Kwaad kan het volgens mij ook niet. De schrootbak kan het altijd nog in.

    Morgenochtend probeer ik het gewoon. Alles staat al klaar, heb alleen nog geen riem en pomp.

    Waarvan bericht……

    Misschien kunnen we een poll houden (0 – 16 kleppen krom) haha :D

    ik zeg alle uitlaatkleppen en een stuk of 4 inlaatkleppen:jerry

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 73)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.