distributieriem corsa a c20XE

Forumindex Forums Modellen Corsa distributieriem corsa a c20XE

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231217

    Hallo,
    Ik ben sinds kort in het bezit van een corsa A TR met C20XE motor. Trekt super, alleen ik had een vraagje over de distributieriem. Het is mij en de vorige eigenaar onbekend wanneer deze vervangen is (motor komt oorspronkelijk uit een kadett GSI). Is de ditributieriem een vrijloper, met andere woorden, als ie knapt, rijd ik dan niet meteen mijn hele motor in de soep, of is het toch verstandig te wisselen?
    grtz.
    wouter

    #17799645

    Voorkomen is altijd beter als genezen natuurlijk,

    maar in autodata staat dat deze motor een interference motor is dus dat ie stuk loopt.

    ps: stel je ff voor in het daarvoor bestemde topic.

    Erwin

    #17799646

    ja dat ids verstandig. :)

    #17799647

    je motor loot zeker weten stuk!!!

    bij twijfel gewoon wisselen en vergeet dan niet meteen de waterpomp te wisselen. anders heb je kans dat die gaat lekken en dan moet je weer alles los halen…

    LET OP er zijn 2 verschillende soorten distributie riemen en waterpompen 1 met ronde tanden en 1 met trapezium tanden let er goed op dat je de goeie hebt van beide!!!!!

    #17799648

    idd,

    is geen vrijloopmotor, minimaal 8 kleppen kapot bij breken van de riem

    vervang:
    waterpomp
    spanrol
    looprol
    distributieriem

    owja, het is trouwens geen pretje om een riem in een corsa te vervangen, je krijgt de waterpomp er niet uit zonder de motorsteun Rechts voor los te halen, en de motor zover mogelijk te laten zakken…

    #17799649

    Idd geen pretje, alles valt goed te doen behalve die #$@$@# waterpomp :D maar valt allemaal reuze te doen verder.

    en c20xe is idd geen vrijloper.

    maar we zijn dol op :kewlpics

    #17799650

    Wat veel reacties in zo’n kort tijdsbestek!
    Ik ben er erg blij mee, ik wilde eigenlijk altijd al zo’n corsa TR, stoere auto’s zijn het zeker met zo’n C20XE erin.
    Hij weegt nog steeds maar zo’n 830 kg, dus het is een echt racemonster (als je wilt dan).
    Weet iemand ook of het mogelijk is LPG in te bouwen? En zo ja, waar zouden ze dit goed kunnen doen? Ik snap dat ik dan wat vermogen verlies, maar lijkt me dat je met LPG-injectie nog wel wat pk’s uit dit blokje kan krijgen? Iemand ervaring met een C20xe blok op LPG?

    Ik zal deze week nog even wat fototje plaatsen. Hieronder de gegevens van de auto, misschien kent iemand hem?
    een compleet gereviseerde C20XE met o.a.:

    DDV chip

    MTech SFI vervanger

    82 graden thermostaat

    F20 5 bak

    3,5 Bar Brandstofdrukregelaar

    92 graden koelvin schakelaar

    Aluminium poelie

    Lichter vliegwiel

    K&N 57i kit

    MTech ombouwset

    verstevigde draagarmen met PU rubbers

    GSI trekstangen en stabilisatiestang (achteras ook voorzien van Stabi)

    GSI tank

    zgan GSI radiator met spal fan

    2 liter externe brandstofpomp

    Dikke, uit een stuk bestaande, 2 liter assen (speciaal laten maken exclusief de homokineten) met 2 liter homokineten en naven.

    Calibra Turbo Remmen met gereviseerde klauwen, stalen remslangen en nieuwe blokken

    Antracite 15 inch OZ velgen

    Tussendempervervanger en nieuwe Orginele einddemper voor de keuring. los mee geleverd supersprint!

    ZGAN Kw Variant 3 schroefset

    GSI teller met oranje wijzers, klokje met oranje wijzers, kofferbak- en dashbordkastverlichting

    GSI stuur

    Electrische ramen

    witte knipperlichten

    achterlichten half donker (maar geven goed licht)

    De motor is bij vorige eigenaar op een MAHA bank geweest en levert 164,5 pk en 206 Nm

    Het motorblok is compleet gereviseerd. het blok is compleet gereinigd. Het onderblok is gehoond en voorzien van nieuwe z uigers, zuigerveren en lagerschalen. De kop is gevlakt, de kleppen zijn opnieuw ingeslepen, nieuwe klepzittingen. Het blok heeft na revisie ongeveer 15000km gelopen. En inmiddels de motorblok op kenteken als 115KW

    #17799651

    115 kw is onmogelijk… de rdw zal dit ook nooit invullen als t n c20xe betreft

    c20xe levert 110kw

    of t moet een 20xe of een 20xej ( zeldzaam ) zijn…

    ikzelf rij een 83er TR, weegt 820kg en is voorzien van 260pk/420nm ( oftwel een c20let, turbo dus ) en staat als 150kw op kenteken

    #17799652

    [rquote=1844430&tid=140715&author=otdh]115 kw is onmogelijk… de rdw zal dit ook nooit invullen als t n c20xe betreft

    c20xe levert 110kw

    of t moet een 20xe of een 20xej ( zeldzaam ) zijn…

    ikzelf rij een 83er TR, weegt 820kg en is voorzien van 260pk/420nm ( oftwel een c20let, turbo dus ) en staat als 150kw op kenteken[/rquote]

    Niks is onmogelijk!
    Check maar eens kenteken op RDW site: RF-62-BH: 115kw!:o:wors

    #17799653

    Bij sommige RDW stations kan je vermogen zelf aangeven, ik probeer binnenkort de mijne ook 300pk op papier te krijgen ipv 204pk :D

    mareh, bekende corsa heb je dan gekocht, uit gorredijk toch?

    waar kom je zelf vandaan?

    LPG is vaak no-no hier, maar ik ben er zeker voorstander van!
    als je het goed doet kan je er ook nog vermogen mee winnen!!

    (maar vaak compenseert dat het gewicht weer wat je meer mee neemt :P)

    #17799654

    hmm

    ik gaf bij mijn corsa gewoon 150kw aan, en dat vond die al vreemd…

    vroeg ook waar de motor uit kwam, ik zeg een calibra

    toen zag die idd een 2l turbo met 150kw, toen werd het pas ingevuld

    dus sjoerd…denk niet dat je 200kw op kenteken kan krijgen :p

    want als dat zo is wil ik t ook ^^

    maar ze gaan uit van de motorcode, dus misschien als je er c20leTT van maakt, dat ze t wel geloven ;)

    #17799655

    @SW16V
    Ik woon in Noordhorn, Groningen, redelijk in de buurt dus. Inderdaad komt hij uit Gorredijk, wat weet je nog van mijn corsa? Ken je de oude eigenaar?

    LPG is vaak een nono ja, ik heb nog een vw kever (mag ik dat hier zeggen op het forum, of is dat schelden? ;-)) en op het keverforum is dat ook nono. Ik kan me er iets bij voorstellen, voor de puristen, maar ik maak mijn corsa zoals ik hem zelf mooi en leuk vind.
    Weet je ook wie dat zou kunnen doen? Tips? Ik hoef niet per se meer vermogen, het moet ook een daily auto worden (15km heen en weer naar groningen elke dag). De kever gaat eruit, is ook op LPG, staat nu in de verkoop…

    #17799656

    Heb je bij een B corsa meer ruimte voor de riem en waterpomp, dan bij een a corsa?

    Lijkt mij dat ik nog redelijk wegkom, ik moet binnenkort de kop er af hebben en de zuigers er uit. Wil alleen de riem lossen, want die zit er nog maar net 5000km op met een nieuwe pomp.

    #17799657

    ja bij een B heb je veel meer ruimte… denk 3x zoveel

    en, bij een A haal ik ook zo de kop eraf… alleen t spannen van de riem is dan om te huilen :p

    #17799658

    rode tr zeker? is van een forummer geweest.

    maar de riem is te doen… enkel die bout van de spanrol:P en indd de waterpomp is een drama.

    #17799659

    Weet alleen dat die daat het laatst te koop stond, de oud eigenaar die hem zo heeft gebouwd zit hier ook op het forum! komt vanzelf langswaaien.

    ik doe het niet weer met ingebouwde motor, wip liever de motor er uit.

    Noordhorn rij ik met enige regelmaat langs ;)

    #17799660

    @sw16V o.k. dan, ik probeer namelijk de oude eigenaar te achterhalen (vóór degene van wie ik hem kocht) om te weten te komen bij welke km stand hij de d.riem heeft vervangen! Is er toevallig een topic over mijn nieuwe aanwinst:D;):o? Heb al beetje gezocht maar kon niks vinden…

    Noordhorn rijd je vaak langs? Vanuit NoordFriesland naar de stad Groningen?
    Als je een kopje koffie wilt, laat het me weten…., wil zo’n LET wel eens zien in een corsa…. Ik schrok al van de C20xe qua optrekken, echt niet normaal en dan is er dus ook nog een die veel meer koppel heeft….. Zou bang van worden denk ik :angel:D

    #17799661

    @mayhem ja is een rode idd, leuk kleurtje al zeg ik het zelf, alleen wielkastrandjes achter zijn een beetje krokant…

    #17799662

    Rij er 1x in de week langs, en bij uitstek van prachtig mooi stralend weer ga ik met de corsa……:D:D

    maar om 1 of andere reden, rij ik dan vaak een stukje om en pak de a7 richting grunn.:angel

    je krijgt straks even een u2utje van mij

    #17799663

    ik heb inmiddels contact gehad met de oude eigenaar (viperdjegts) en het wordt tijd om de distributieriem te vervangen. Ik wil dit laten doen, ik heb al contact gehad met DHZ en die vragen er incl. pomp 387 euro voor. Nu is dat niet om de hoek, denken jullie dat ik het ook gewoon bij de opeldealer kan laten doen of bij “de garage om de hoek”?
    Of kent iemand een garage in groningen die veel ervaring heeft met c20xe motoren?

    #17799664

    zitten hier vast wel groningers/friezen
    (je zit toch zowat op de grens;))
    met kennis en tijd
    die dat als beun klusje aan willen nemen;)

    ik heb er geen tijd voor
    m,n eigen zooi kom ik niet eens aan toe
    ;)

    kom wel regelmatig langs /door noordhorn

    #17799665

    Louwe, o.k. we zullen zien:

    Beuners, wie wil op zijn vrije dagje de distr. riem van mijn corsa vervangen voor een leuk bedragje?!

    #17799666

    ik wil m best voor je vervangen… alleen woon ook niet echt in de buurt…

    in +- 2,5 uur is die in elk geval wel vervangen ( van de week nog van mijn let tr vervangen )

    #17799667

    Hey Trpower,
    Dank voor het aanbod, maar Leiden is idd niet om de hoek ;-)
    Idee wat de kosten zijn aan materiaal? (incl. w-pomp)?

    #17799668

    ik heb t bij duparts vandaan, zijn orriginele delen

    distributieset kost 129 euro
    waterpomp kost 99 euro

    immitatie:
    distriset 139 euro
    pomp 107 euro

    dit is via Van Heck ( hier oa rijsbergen of slager automaterialen )

    dan zijn de distributiesets van Gates of SKF en de pompen van aquaplus

    wil je t nog goedkoper??
    dan via http://www.ebay.co.uk bestellen ;)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.