Distributie vervangen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Distributie vervangen

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur

Beste medeweggebruikers,

Ik heb zojuist m’n distri vervangen van de 1.8, en ter controle moet je ‘m dan altijd 2 keer ronddraaien aan de krukas. Helaas is dit bij mij geen succes en gaat het draaien steeds zwaarder. Is dit een dood punt, of doe ik iets verkeerd?

Hallo Klopper,

Dit klopt als je de krukas rond gaat draaien gaat hij op een gegeven moment zwaarder.
    Ben je daar overheen dan gaat hij weer lichter.
    Dit is normaal.

Ik ben nou niet bepaald zwakjes gebouwd, maar ik krijg hem niet rond…

Dat is niet best. Zelfs al zitten de bougies er nog in moet je hem wel rond kunnen krijgen.
    Als je hem niet rond krijgt niet forceren!!!!

Hoe heb je hem optijd gezet?

Zo, mijn sleutelblunder voor vandaag is ook voorbij gekomen…
    Mijn automatisme is om m’n auto te parkeren in z’n eerste versnelling… En ja, je raad het al, daar stond hij ook in tijdens het ronddraaien… Tot aan het verspringen van de riem toe…

In z’n vrij gaat het al een stuk makkelijker :D

Ondertussen is het gelukt en draait hij naar behoren :)

ach kan gebeuren, nu heb je weer wat geleert :thumb

Haha, zo heeft iedereen wel eens een sleutelblunder. Top dat je het zelf doet en zelf uiteindelijk oplost. :thumb Mij geeft het altijd een goed gevoel als ik zoiets dan tot een goed einde breng. :D

Haha! :thumb
    Toch respect dat je hem zelf hebt vervangen. Zeker wel eng om hem dan te starten?

Blijf er dan altijd abnormaal nuchter onder :P
    M’n pa had zoiets van ‘WTF!’ toen ik zei; zo, zal hem eens starten… En mocht ik het niet goed hebben gedaan, dan is de motor naar de klote :P

Hoe kan de riem verspringen als je m rond draait, je moet m ALTIJD ronddraaien aan de krukas, en die zit direct aan de bak.

als ie over de tanden geschoten is met de riem onder spanning zou ik m vervangen ivm mogenlijke beschadiging..

Willem

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.