Distributie riem opel astra f 1992 C1.4CZ

Forumindex Forums Modellen Astra Distributie riem opel astra f 1992 C1.4CZ

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

helaas is mijn ditributieriem geknapt terwijl ik 30 reed.
    Mijn vraag is of ik mijn distributie nou gewoon kan vervangen ,
    of zijn al mijn kleppen en zuigers aan gort?

ik heb gehoord als het een 8 kleppen motor is dat er dan niks aan gort is en als het een 16 klepper is dat wel alles aan gort is. weet niet of dit waar is of niet ? en hoe kan ik zien of opzoeken of ik een 8 klepper heb of een 16 klepper

Gr ad

Is dit niet een vrijloop motor? Wie kan dat bevestigen. Want dan zou er in principe niks kapot verder kunnen zijn. En je kunt aan de kleppendeksel zien of het een 8v of 16v is. Een smalle deksel of een brede maar jij hebt een 8v lijkt me.

oke dus als het een vrijloop motor is dan is er niks aan de hand, en kan ik gewoon me distributie vervangen, en zal tie weer lopen.

maar als het geen vrijloop motor is dan zijn me kleppen krom en cilinders kapot. en kan ik hem opzich beter naar de sloop kunnen brenden.

C14NZ is meestal ook kaduuk, maar je kan hem natuurlijk wel proberen op tijd te zetten en dan een nieuwe riem erom leggen. Soms heb je nog wel eens geluk, vaak niet

C14NZ is ALTIJD kaduuk.
    Wordt ook gewoon een koprevisie dus.

heb net aan iemand gevraagt die in de autobranch zit en die zegt dat bij een 8 klepper meestal niet en bij 16 klepper soms wel.

gewoon riempje er om op tijd en starten !! als het stuk is pech en loopt ie goed mazzel toch ,

anders Wim v6 eff aan roepen de groot meester van Opel

BERT

Meestal loopt de 1.4 8klepper wel kapot hoor..

je kan het beste een riempje erom leggen en starten om zeker te weten.

Willem

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.