Distributie riem astra g x18xe1

Forumindex Forums Modellen Astra Distributie riem astra g x18xe1

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236763

    hallo,

    ik wil binnenkort me distributieriem gaan vervangen en wil aan jullie even vragen of iemand nog handige tips,
    of aandachtspunten heeft, ben zelf monteur maar geen opel monteur daarom deze vraag.

    alvast bedankt

    #17869311

    niet veel.
    waterpomp goed monteren. evt aftekenen.
    en riem er met 2 man om leggen of de nokkenassen vast zetten.
    De inlaat verspringt namelijk.
    Verder goed te doen.

    #17869312

    Let even op de streepjes van de nokkenassen, deze moeten naar elkaar toewijzen, ipv naar boven zoals in de meeste gevallen:

    Willem

    #17869313

    bedankt voor de reactie,
    zijn bij deze motoren de nokkenas tandwielen niet conisch gemonteerd,
    zodat je de tandwielen los kunt draaien en dan spannen en dan weer vastzet?
    alvast bedankt
    tjerk

    #17869314

    Nee, deze zijn niet conisch gemonteerd.

    #17869315

    nope, spannen met de spanner, enige optie..

    Willem

    #17869316

    vandaag eindelijk de tijd gevonden om het hele zootje te vervangen,
    is zeer goed te doen. alleen schijnt dus een kwaaltje bij deze motoren te zijn dat de
    bekabeling van de nokkenas sensor afbrokkelt en zo sluiting maakt (kabel bij de sensor zelf) en
    toevallig was dus dit mij ook het geval weer 100 euro extra lichter, maarja motor loopt weer als een zonnetje

    #17869317

    ow, lekken of zweten de nokkenaskeerringen niet dan??

    Ik heb bij mijn oude gare X16XE motor (zelfde sensor), welke overigens Keurig droog is, een in perfecte staat verkerende bekabeling, ben er niet eens voorzichtig mee, met dat kabeltje bij het vervangen van de riem.

    1e sensor > 1998 > 145.000km)

    zo ook bij een Z18XE (zelfde sensor) op LPG-G3 die ik in onderhoud heb en nu 200.000km weg heeft is deze sensor ook nog in nieuwstaat, net als de rest van deze motor. (volgens historie (lease tot wij m kochten)) 1e sensor

    Willem

    #17869318

    je bedoelt dat door de olie de bekabeling pereus is geworden?, alles was netjes droog gelt trouwens voor het
    hele motorblok, maar dit was echt door ouderdom (of slechte kwaliteit ) dat de bekabeling kapot is, en volgens
    de opel dealer was dit echt een kwaaltje wat vaker voorkwam

    #17869319

    ja zou kunnen hoor, heb ze echter nooit kapot gehad.

    Willem

    #17869320

    hmm de mijne was (in 2008 althans) ook nog goed. En niks te zien.
    Zal er in februari wel goed naar kijken.
    Dan moet er bij mij weer een nieuwe riem op.

    *Edit* 2012

    Even hier op terug komen.

    Bij mij was dus ook de bekabeling kapot.
    En vervang hem door een originele!!!!!!!

    #17869321

    Om de hoeveel kilometer moet deze distributieriem eigenlijk vervangen worden?
    60.000 toch? Of was dit nu 90.000?

    Door het verschuiven van de termijnen is het mij niet meer duidelijk. Echter wil ik ‘m ook niet 30.000 km eerder dan nodig vervangen….

    #17869322

    60.000 km

    #17869323

    @Willem, ik herken het programma Autodata. Welke versie heb je als ik vragen mag.

    @wim-v6 wrote:

    Let even op de streepjes van de nokkenassen, deze moeten naar elkaar toewijzen, ipv naar boven zoals in de meeste gevallen:

    Willem

    #17869324

    @RISL wrote:

    Om de hoeveel kilometer moet deze distributieriem eigenlijk vervangen worden?
    60.000 toch? Of was dit nu 90.000?

    Door het verschuiven van de termijnen is het mij niet meer duidelijk. Echter wil ik ‘m ook niet 30.000 km eerder dan nodig vervangen….

    als je een eco tec hebt vervang hem dan maar gerust om de 40.000 km anders loopt hij van zelf kapot al
    2 riemen gehad van mij klanten

    #17869325

    Gewoon 60.000km of 4jaar….

    en Andy, een ECOTEC???

    De Z18XER motor ja een Ecotec, mag iedere 150.000km / 10 jaar vervangen worden
    een Y26SE Y32SE Z32SE Ecotec iedere 90.000km of 6jaar

    De 2.0 en 2.2 Ecotec diesels hebben een ketting, net als de 1.3 ecotecdiesels

    de 1.012V en 1.2 16V ecotec, hebben samen met de 1.2 16V Twinport en 1.4 16V twinport Ecotec motoren een ketting

    Ook de 2.2 16V van de Vectra en Astra hebben een ketting

    zo kan ik nog wel even doorgaan..

    Ecotec is een naampje voor het beestje….

    Er zijn zoveel verschillende (ecotec) motoren, dat wil jij niet weten..

    Willem

    #17869326

    Ik dacht precies hetzelfde, Wim, toen ik de post van Andy las, over die kettingen…

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.