Directflow inlaat kit voor z20let

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Directflow inlaat kit voor z20let

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211837

    Ben heel nieuwsgierig wie hier op het forum er een directflow kit heeft op een z20let. En of je er iets van merkt.

    Het zou leuk zijn om een how-to te maken hiervoor.

    Ikzelf heb al een paar onderdelen kunnen vinden die zo en zo in de kit mogen.

    – 1 luchtfilterhuis van een Astra 1.9 CDTI of 2.2 model
    – filter element voor nieuwe behuizing
    – 2 bochten van 63 > 70mm en 1x 70mm inwendig en een hoek van 90 graden. turbo aansluiting is eigenlijk 60mm. Maar de 3mm wordt geknepen door de slangenklem.
    – karterventilatie slang diameter is 8 mm
    – 5 slangenklemmen RVS voor het inlaat traject
    – 1 maal koppelstuk 70mm

    aanvullingen welkom!!:D

    Website waar ik 1 en ander heb kunnen vinden is: (deze heeft ok 60 > 70 ipv de 63 > 70 mm.)

    http://www.qspraceware.nl/rubriek.php?topic=Siliconealles

    #17518353

    Dat is toch zoiets:

    #17518354

    Ik ben er ook benieuwd naar, echter heb ik op een engelse site ook gelezen dat je alleen een luchtfilterkast met filter nodig hebt en een slangetje voor je carterventilatie + filtertje en dat je voor de rest je originele slangen kan gebruiken.

    LINK

    http://www.astraownersclub.com/documents/technical/z22airbox.pdf

    kan zijn dat je ff moet doorklikken!

    #17518355

    maar euh, je motorkap hoeft er niet af hoor.. LOL

    Zo kan het ook natuurlijk. Scheelt wel weer een hoop geld want die silicone slangen zijn nou niet bepaald goedkoop te noemen. Luchtfilterbehuizing bij de dealer kost 121 ex btw…

    Dat laat weer geld te over voor een oilcatchtank….:angel

    http://shop.ebay.co.uk/i.html?_nkw=oil+catch+tank+vauxhall&_sacat=0&_trksid=p3286.m270.l1313&_dmpt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&_odkw=oil+catch+tank&_osacat=0


    #17518356

    De optie om de Derestrict uit te voeren zal ook wel werken op onze zafira’s of Astra’s.

    #17518357

    @Bjorn: jouw foto is van een CDTI luchtfilterkast.

    Foto astraownersforum: is van een z22se.

    nadeel z22se: LMM zit boven turbo. cdti filter moet je slangen gaan kopen en dat loopt zo maar eens richting de 150 euro..

    voordeel: je kan alle originele slangen hergebruiken. Bij CDTI filter niet.

    Ik kan er eentje cdti kopen voor 65 euro…. Maar ik twijfel straks is het weg 65 euries…..

    #17518358

    origineel gepost door tijgetje57
    De optie om de Derestrict uit te voeren zal ook wel werken op onze zafira’s of Astra’s.


    Dit is bij mij ook al weggehaald :thumbup

    #17518359

    Ik had een originele Z22se box bij dealer voor 90 euro ofzo?

    Voor de 2 slangen betaal je ongeveer 60 euro.

    Voor 150 ben je klaar, bij mtech betaal je voor hetzelfde set 350… tel uit je winst :)

    #17518360

    @Jerk: toen dit stukje pijp weg was merkte je daar iets van

    @Baaasj waar had jij je slangen vandaan dan

    z22se box bij de dealer kost 121 euro ex btw…

    maar na even verder lezen kun je beter een CDTI box nemen. Dit vanwege het feit dat dan je lmm niet boven je turbo zweeft. Tenminste dat zeggen ze bij Mtech ook. want hun verkopen in de set ook een CDTI box vanwege dit probleem.

    Dus CDTI box met slangen da’s 65 euro + 76,30 slangen = 141,30 + koppelstuk € 30,23 = 171,53 dan nog de slangenklemmen + carterventilatie of oilcatchtank.

    #17518361

    Merken???

    Tja……..:hmmz

    Ik weet het niet,
    het zal vast wel ietsje uitmaken maar ik kan niet zeggen dat ik nu veel sneller ben….

    Maar alle winst is welkom ;)

    #17518362

    Van het weekend gemonteerd!

    #17518363

    ziet er netjes uit hoor!!

    #17518364

    nu nog een BOV monteren denk?

    Voorste stuk slang bij de powerpipe schijn je beter te kunnen vervangen voor een stuk silicone slang met balg omdat het anders te statisch schijnt te zijn. De grote rubberen standaard slang schijnt iets te dempen wat silicone recht niet doet.

    #17518365

    Zo, na middagje sleutelen met John zit de HKS BOV er op!

    #17518366

    netjes, maar waarom de bumper eraf??

    #17518367

    Konden we er beter onder komen.

    #17518368

    Zo heb ik het.

    #17518369

    inlaatbuis van een 3.0cdti


    #17518370

    Ziet er netjes uit :thumbup

    Maar een inlaatbuis van een 3.0cdti???
    Welk type is dat dan?
    Is dat wel plug and play of moet je het nog pas maken???

    #17518371

    Bv een signum v6 diesel,hoef je niets pas te maken en de bevestiging kun je mooi weg werken onder het type plaatje.

    #17518372

    Dat is nog eens een goede tip :thumbup

    #17518373

    Dat ziet er goed uit. :thumbup

    #17518374

    nou het mooie weer is begonnen.

    Maar eens gaan kijken of we de boel kunnen gaan opmeten en bestellen.

    Luchtfilterhuis heb ik al. Nu nog 2 slangen in een hoek van 90 graden. Eentje van 63 > 70 en eent 70mm.

    Dan nog de carterventilatie aansluiten onderop luchtfilterhuis, kwam er net achter dat er een mooie opening voor zit aan de onderzijde van het luchtfilterhuis van de cdti. Dus ik hoef geen T-stuk te kopen om de ventilatie aan te sluiten.

    #17518375

    Zodat heel je luchtfilter onder de olie komt te zitten?

    #17518376

    origineel gepost door Baas J.
    Zodat heel je luchtfilter onder de olie komt te zitten?

    Idd , zou of een klein (breathertje) filter eropzetten of een
    catchtankje plaatsen.
    Oliedampen verbranden in je motor slecht dit en
    trouwens ook het orginele systeem is uiteraard een milieuverhaaltje.

    groet Marcel.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.