Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › digidash inbouwen
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 11 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
4 december 2011 om 18:05 #17243925
heren kennis van mij heeft in mijn dett e(1.6s origineel)een digidash gebouwd.
ik had vroeger gewoon alles analoog ook een oliedruk meter dit werkte allemaal naar behoren.
nu het digidash er in zit blijft mijn oliedruk vol open staan.
ergens toch iets verkeerd aangesloten dus.
heeft iemand misschien een schema voor mij verder werkt wel alles naar behoren in het dash alleen de oliedruk niet.
hoor het graag van jullie4 december 2011 om 22:27 #17954616van analoog naar digitaal blijft de oliedruk inderdaad altijd op max staan.
was ook altijd als ik hem inbouwde in de 1.3tjes en zo bij mij.de oliedrukmeter zit net boven de oliefilter, waarschijnlijk heb jij dit niet op de blok. dacht alleen de gsi’tjes. zowel: ff de kabel volgen in de kabelboom dus. wellicht komt hij dan ergens anders uit.
ff foto geleend van freekcorsa:

de sensor links waar de 2 draden op aangesloten zitten is de originele druksensor, die heb je waarschijnlijk niet. alleen een sensor voor algemeen oliedruk (rode lampje zeg maar).
de aansluiting op het blok zit er wellicht wel, dat weet ik niet. dan kan je er een opel sensor opschroeven.aftermarket sensors geven 9/10 keer een andere waarde aan dus onbruikbaar.
5 december 2011 om 05:37 #17954617Die sensor met de twee draden heb ik wel er zit een 1.8 gte blok in die ene sensor niet dus eigenlijk moet hij het gewoon doen van te voren had ik een losse oliedrukmeter en die deed het toen perfect
6 december 2011 om 17:07 #17954618niemand die raad weet :(
6 december 2011 om 17:35 #17954619Die sensor met de twee draden heb ik wel er zit een 1.8 gte blok in die ene sensor niet dus eigenlijk moet hij het gewoon doen
Deze zin is onbegrijpelijk. Wat bedoel je nou? Hoe kan dat 1.8gte blok nou in die ene sensor zitten?
Heb je de digitale drukmeter niet aan de aansluiting voor het rode lampje van geen druk gehangen? Of is dat het zelfde?6 december 2011 om 21:49 #17954620bij mij blijft ie ook altijd op vol staan
zo ook bij
me oude sedan
me corsa
me oude 16v
me cabrio
en me kadett V6V6, cabrio , en me oude 16v was de bedrading en digi orgeneel
6 december 2011 om 22:45 #17954621sensor kapot.
7 december 2011 om 05:27 #17954622Of de sensor stuk is denk het niet
voor de ombouw naar digitaal werkte hij analoog perfect7 december 2011 om 12:17 #17954623heb je een analoge oliedrukmeter in je auto? of bedoel je het lampje?
welke oliedruksensor heb je?
7 december 2011 om 15:46 #17954624nou origineel is mijn dett een 1.6s
een maat van mij had toen de pech dat ze zijn dett d gte van achter totaal los gereden hebben.
ik heb toen zijn motorblok gekocht en bij mij er in gehangen.
op dit blok zat standaard zo een oliedruk sensor
ik had toen gewoon een analoge snelheidsmeter met een extra analoge oliedruk meter en ampere meter.
er is na een jaar of zo een digidash ingebouwd en vanaf dat moment staat de oliedruk voluit in het dash
dat rode olielampje gaat gewoon netjes uit als je hem start8 december 2011 om 00:30 #17954625dan zou ik de bedrading eens nalopen? komt toch veel prut op te zitten. of had je dat al gedaan?
8 december 2011 om 15:35 #17954626heb zelfs nieuwe stekkers op de bekabeling gezet maar vergeet het maar.
heb voor de lol eens een oude oliedrukmeter analoog gepakt en die doet het.
ben bang dat ik achter het dash iets verkeerd heb aangesloten .
daarom wou ik graag weten of iemand mij kan vertellen welke kleur kabels van origineel naar de kleuren van de digitale dash moeten8 december 2011 om 16:46 #17954627de blauw gele draad vanaf de sensor op pinnr 12 van de witte kadett stekker maken
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.