digidash inbouwen

Forumindex Forums Modellen Kadett digidash inbouwen

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur

heren kennis van mij heeft in mijn dett e(1.6s origineel)een digidash gebouwd.
    ik had vroeger gewoon alles analoog ook een oliedruk meter dit werkte allemaal naar behoren.
    nu het digidash er in zit blijft mijn oliedruk vol open staan.
    ergens toch iets verkeerd aangesloten dus.
    heeft iemand misschien een schema voor mij verder werkt wel alles naar behoren in het dash alleen de oliedruk niet.
    hoor het graag van jullie

van analoog naar digitaal blijft de oliedruk inderdaad altijd op max staan.
    was ook altijd als ik hem inbouwde in de 1.3tjes en zo bij mij.

de oliedrukmeter zit net boven de oliefilter, waarschijnlijk heb jij dit niet op de blok. dacht alleen de gsi’tjes. zowel: ff de kabel volgen in de kabelboom dus. wellicht komt hij dan ergens anders uit.

ff foto geleend van freekcorsa:

de sensor links waar de 2 draden op aangesloten zitten is de originele druksensor, die heb je waarschijnlijk niet. alleen een sensor voor algemeen oliedruk (rode lampje zeg maar).
    de aansluiting op het blok zit er wellicht wel, dat weet ik niet. dan kan je er een opel sensor opschroeven.

aftermarket sensors geven 9/10 keer een andere waarde aan dus onbruikbaar.

Die sensor met de twee draden heb ik wel er zit een 1.8 gte blok in die ene sensor niet dus eigenlijk moet hij het gewoon doen van te voren had ik een losse oliedrukmeter en die deed het toen perfect

niemand die raad weet :(

Die sensor met de twee draden heb ik wel er zit een 1.8 gte blok in die ene sensor niet dus eigenlijk moet hij het gewoon doen

Deze zin is onbegrijpelijk. Wat bedoel je nou? Hoe kan dat 1.8gte blok nou in die ene sensor zitten?
    Heb je de digitale drukmeter niet aan de aansluiting voor het rode lampje van geen druk gehangen? Of is dat het zelfde?

bij mij blijft ie ook altijd op vol staan

zo ook bij

me oude sedan
    me corsa
    me oude 16v
    me cabrio
    en me kadett V6

V6, cabrio , en me oude 16v was de bedrading en digi orgeneel

sensor kapot.

Of de sensor stuk is denk het niet
    voor de ombouw naar digitaal werkte hij analoog perfect

heb je een analoge oliedrukmeter in je auto? of bedoel je het lampje?

welke oliedruksensor heb je?

nou origineel is mijn dett een 1.6s
    een maat van mij had toen de pech dat ze zijn dett d gte van achter totaal los gereden hebben.
    ik heb toen zijn motorblok gekocht en bij mij er in gehangen.
    op dit blok zat standaard zo een oliedruk sensor
    ik had toen gewoon een analoge snelheidsmeter met een extra analoge oliedruk meter en ampere meter.
    er is na een jaar of zo een digidash ingebouwd en vanaf dat moment staat de oliedruk voluit in het dash
    dat rode olielampje gaat gewoon netjes uit als je hem start

dan zou ik de bedrading eens nalopen? komt toch veel prut op te zitten. of had je dat al gedaan?

heb zelfs nieuwe stekkers op de bekabeling gezet maar vergeet het maar.
    heb voor de lol eens een oude oliedrukmeter analoog gepakt en die doet het.
    ben bang dat ik achter het dash iets verkeerd heb aangesloten .
    daarom wou ik graag weten of iemand mij kan vertellen welke kleur kabels van origineel naar de kleuren van de digitale dash moeten

de blauw gele draad vanaf de sensor op pinnr 12 van de witte kadett stekker maken

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.