Dieseltank leeggereden…

Forumindex Forums Modellen Omega Dieseltank leeggereden…

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren geleden door .
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214090

    Nou… het heeft helaas zover moeten komen, mijn man is eindelijk van zijn ‘hobby’ af…
    Zijn hobby was om zo lang mogelijk door te rijden voordat ie gaat tanken, bij de vorige Omega was de radius 1 km… Ik heb daar al regelmatig wat over gezegd en ook boos geworden, maar dan wil hij graag NET die andere pomp halen waar de diesel 1 cent goedkoper is of zo…
    Ook dat heb ik hem al regelmatig uit zijn kop gepraat, maar het moest er blijkbaar eerst van komen.

    Na een lange rit gingen wij nog even samen weg, maar op onze oprit staat de auto net iets omhoog…

    Hij wilde starten en … idd… startte dus NIET… Toen keek ik ff naar het bereik: 25 km… Pffff.. het was weer zóver!

    Maar omdat hij dus iets omhoog stond (voorkant hoger dan achterkant) zat dat laatste beetje diesel dus achter beneden in de tank.

    WE hebben de auto naar de straat gerold en daar startte hij later wel weer.

    400 m verder sloeg hij weer af en kregen we hem toch weer gestart en daarna konden we gelukkig wel in 1x doorrijden naar de pomp die op 1,3 km van ons huis is.

    Na het tanken wilde hij eerst weer niet starten, maar goed, nu doet alles het wel weer gewoon…

    Na mijn donderpreek tegen hem (Ik was echt kwaad) had hij ook zoiets van: Dit doe ik nooit meer! Hij was meteen van zijn ‘hobby’ genezen!
    Heb hem ook verteld dat hij ook eerst 5-10 liter dure diesel kan tanken, dan haalt hij in ieder geval dat goedkopere station nog!

    Maar goed, moeten we nu nog wat met de auto doen? Ik merk tot nu toe geen problemen, maar misschien dat er ergens lucht zit of zo???

    Ik lees het hier vast zo wel!

    Groetjes SAïma

    #17549951

    :) ik herken het heel goed bij mezelf…. Maar met deze nog nooit stil gestaan… :hmmz
    Met vorige autos wel veel gelopen met mn tankje :P
    Je hebt dus groot gelijk! Gewoon tanken is toch makkelijker.

    Ik zou zeggen als ie nu gewoon blijft starten is er denk ik geen probleem.
    Maar mocht ie toch nog een paar keer moeite hebben met starten kan er inderdaad lucht in het systeem gekomen zijn.

    Hoe je dat met die nieuwere diesels eruit krijgt weet ik niet helemaal zo precies.
    Maar ik heb het wel met onze ouwe passat gedaan. Dat was onder de motorkap dieselaanvoerleiding (mooi scrabble woord) los en doorstarten tot je geen luchtbelletjes meer ziet in de leiding.

    Succes!

    #17549952

    Volgens mij zit er op de nieuwe diesels een beveiliging op waardoor je de tank niet op kan rijden ivm lucht in de leidingen/pomp.

    Maar inderdaad,op tijd tanken is wel veiliger.

    gr

    Danny

    #17549953

    Volgens mij onlucht een omega uit zichzelf.

    #17549954

    Ik vervang bij elk leeggereden auto nog wel altijd het brandstoffilter.

    #17549955

    Ik heb weleens gehoord dat het helemaal leegrijden slecht voor je pomp kan zijn of is dit een urban myth???

    #17549956

    Pomp loopt met slechte of geen smering van dieselolie..

    Willem

    #17549957

    Plus de rotzooi onder in je tank wat dan ook wel wat mee komt

    #17549958

    Juist!!!!!!!!!!!!!!Dit is het antwoord waar ik op zat te wachten!:thumbup
    Onderin de tank (bij wat voor brandstof dan ook) zit vuiligheid door de tijd heen.(vrij normaal)
    Ga je dit helemaal leegrijden dan kan er rotzooi in de pomp komen!:thumbdown
    Dit hoort normaal gefiltert te worden en daar kan ook narigheid van komen …..een vervuilde filter en dan loopt de auto gewoon k.t!!!!!!! en zal de pomp eruit moeten en gereinigt/vervangen moeten worden!
    Is het dat waard?:vertag

    Dacht het niet toch?
    :cry
    Dus NOOIT DE TANK LEEGRIJDEN! Liever bij 1/4 of 1/3 leeg tanken!:argue

    gr,
    Aart

    #17549959

    Heb voor mijn werk nou 2 keer een pomp moeten vervangen…..echt schijtwerk.
    En heel duur voor de klant.

    Dus flink terrecht dat SAïma’s man opzn flikker kreeg :thumbup:worsking:

    #17549960

    Bedankt voor de reacties!

    Dus de filter vervangen zou geen slecht idee zijn, lees ik zo!

    Ik zal het mijn lieve schat eens laten lezen!
    Hij is overigens wel genezen van dit stomme geintje… Merkte het in het weekend, het lampje ging bijna branden en het eerste wat meneer deed was naar de pomp rijden… :D

    Groetjes Saïma

    #17549961

    Als je echt zooi in je tank hebt, komt dat toch nogsteeds mee, alleen geleidelijker (als je dus nog brandstof in de tank hebt)

    en het filter dient dit te ondervangen, kortom, de pomp hoort geen vuil op zich te krijgen!

    Leeg rijden bij moderne diesels is een ramp. Want als je daar het hogere druk gedeelte niet vol met brandstof houd moet je alles ontluchten en heb je grote kans op pomp schade.

    Heb je dus een common rail! doe dit geintje niet.

    #17549962

    Onze MB-sprinters Bleutec5 knallen meteen op beveiliging als je tank te leeg rijdt.

    onder een bepaald nivo gaat er een piep piepen de hele tijd, dan wil je wel tanken..

    Willem

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.