Diesellekkage

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Diesellekkage

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren geleden door .
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur

Goedendag!

Eigenlijk jammer dat ik hier pas kom kijken nu ik een probleem heb met mijn Vectra C (2.2 Dti) uit 2004.
    Ik zie namelijk dat er erg veel informatie te vinden is en zal me dus t.z.t. ook zeker nog netjes voorstellen…

Toch hoop ik nu al een antwoord te vinden op deze vraag want zou maandag weer graag met mijn eigen auto naar mijn werk gaan:

Ik heb last een van flinke diesellekkage. Ik heb weinig verstand van sleutelen maar toch eens even gekeken en zie dat er diesel lekt uit 1 van de 4 aansluitingen op de brandstofpomp. Daar zitten van die knelkoppelingen met een bout en het is natuurlijk de meest onbereikbare die lekt aan de kant waar het stalen pijpje uit de bout komt…
    Als de motor loopt spuit het er daar echt uit.

Wat kan ik hiermee? Heb al wat kneedbaar metaal gehaald om een noodoplossing te forceren maar ik kom er niet bij om dat goed vast te krijgen.

Ik hoop echt dat iemand een oplossing heeft, ik ben opzoek naar een budget oplossing want de rekening is helaas echt leeg :(

Dankjulliewel alvast!!

probeer eerst is om die wartel vast te draaien. messchien is hij iets los gekomen.

en niet met kneetbaar metaal aan de slag want als je pech hebt zit het schroefdraad van je pomp vol en een nieuwe pomp is duur. en daar naast dat houd echt niet op die leidingen staat 180 bar.

gr martijn

Dankje voor je snelle reactie Martijn!

180 bar? Wow… nee dan kan ik dat kneedbaar metaal inderdaad wel vergeten.

Ik kom er helaas niet bij met een sleutel… zit diep onderin de motorruimte en zie zelf helaas niet welke delen ik (gemakkelijk) los zou kunnen halen om er toch bij te kunnen.

Als het echt je inspuitleiding is zit er niks anders op dan deze te vervangen. Juist door die hoge druk heeft repareren geen zin. Zo’n leiding kost maar een paar tientjes en met alle diesel die je nu verspilt (gezien de diesel prijzen :puke ) heb je dat zo weer terug verdiend ;)

Motor loopt wel gewoon goed.
    Als je de pomp voor je zou houden zitter er 4 leidingen op, het is dan de leiding rechtsonder, is dat de inspuitleiding?

En wat zou het inbouwen ongeveer gaan kosten als ik dat bij de dealer laat doen denk je?

Thanks!!

@Vectra-Mick wrote:

Motor loopt wel gewoon goed.
    Als je de pomp voor je zou houden zitter er 4 leidingen op, het is dan de leiding rechtsonder, is dat de inspuitleiding?

En wat zou het inbouwen ongeveer gaan kosten als ik dat bij de dealer laat doen denk je?

Thanks!!

maak is een foto (of zoek er een met google) en geef met paint aan waar hij lekt

Gewoon een nieuwe halen heb hem bij mijn B al 2x lek gehad lijkt lastiger dan het is
    Iedereen kan het met een beetje durf en gezond verstand

Is binnen een uurtje op te lossen
    Let wel bij de VOD alleen in set te krijgen €70.00 moest ik aftikken :vertag
    Kunt ook kiezen voor een leiding van de sloop heb ik tweede x ook gedaan €5.00 voor de hele zooi :D

Oja we zijn gek op :kewlpics

http://i.marktplaats.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/$T2eC16V,!w8FIdq2IhRgBSHeJCPhM!~~60_85.JPG” onclick=”window.open(this.href);return false;

Waarschijnlijk rechts onderin die lekt.

@beurjean wrote:

http://i.marktplaats.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/$T2eC16V,!w8FIdq2IhRgBSHeJCPhM!~~60_85.JPG

Ja precies! en dan op het punt waar leiding in die moer gaat. Dus het punt het verst van de pomp zelf af…

Daar kom je toch niet aan zonder de halve motor uit te moeten bouwen? Zal wel aardig wat arbeidsloon worden :(

@Vectra-Mick wrote:

@beurjean wrote:

http://i.marktplaats.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/$T2eC16V,!w8FIdq2IhRgBSHeJCPhM!~~60_85.JPG

Ja precies! en dan op het punt waar leiding in die moer gaat. Dus het punt het verst van de pomp zelf af…

Daar kom je toch niet aan zonder de halve motor uit te moeten bouwen? Zal wel aardig wat arbeidsloon worden :(

Nee dat hoeft niet. Soms is het wel makkelijker om alle leidingen even los te nemen. Eerst de bovenste twee. Zo creëer je ruimte om de onderste leidingen makkelijker los te maken. Een gebogen leidingsleutel is wel erg handig maar goed die heeft niet iedereen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.