Deze motor kan er dus ook in…

Forumindex Forums Modellen Calibra Deze motor kan er dus ook in…

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259444

    … inclusief vierwiel aandrijving :shock:

    #18161514

    Is ie zoveel groter dan een C25/X25 dan?

    Wel een beest…!

    #18161515

    Volgens mij ligt dat blok wel erg ver naar voren, dat zal het onderstuur niet bepaald ten goede komen vrees ik. Maar dit is wel een combinatie die ik zou willen hebben. Mijn ideale Calibra zou er een zijn op basis van de Turbo, maar dan alleen met een V6 blok erin. Bij mijn V6 kan ik prima 40 in zn 5 rijden met 900-1000 toeren, draait prima. Hetzelfde in de Turbo loopt toch niet zo soepeltjes.

    #18161516

    gekke polen worden steeds rijker

    #18161517

    Heb je zon dik duur audi blok zit ie nog in zon oude roestige opel :jerry

    #18161518

    Dat is juist de kick king:

    #18161519

    Zou me dood schamen met zo’n AUD….. blok erin

    #18161520

    Is in iedergeval een veel beter 4×4 systeem

    N calibra wordt der cker mooier van opdeze manier
    :thumb

    #18161521

    @Andre_Ede wrote:

    Zou me dood schamen met zo’n AUD….. blok erin

    Waarom? Als het netjes is gedaan is het best vet om zoiets als motorblok te hebben

    #18161522

    Omdat er geen Opel blok meer in zit.

    #18161523

    Zou persoonlijk ook liever minder onderstuur en meer Opel hebben dan dit geval…

    #18161524

    Vertel meer over die 4×4!!!

    #18161525

    komt door de versnellingsbak en voorwiel aandrijving, dat die motor zo ver naar voren zit.

    althans zo was het ook bij een audi rs6

    #18161526

    Ja, klopt, bij veel Audi’s ligt de motor altijd ver naar voren, maar niet zo ver als dit.
    Bij de huidige generatie hebben ze het onderstuur grotendeels opgelost door de vooras verder naar voren te plaatsen, zodat de motor boven de as komt te liggen i.p.v. ervoor.

    #18161527

    Ik denk dat onderstuur wel mee valt omdat de versnellingsbak ook nog flink wat gewicht is. En dan denk ik dat het gewicht toch echt vrijwel boven de as goed verdeeld is.

    #18161528

    Nou.. als ik het onderstuur tussen een normale Calibra V6 en Calibra Turbo vergelijk, dan merk je het bij de V6 best wel en bij de Turbo zowat niet. Dit zal niet puur en alleen door de gewichtsverdeling komen (V6 heeft verdeling van 60/40, Turbo 57/43), maar ook door de vierwielaandrijving en andere demping. Echter zal de verdeling met deze Audi V6 nog wel wat slechter zijn dan 60/40 vrees is.

    Op basis van (onderstel e.d.) welk type is deze auto eigenlijk gemaakt, op die van een Turbo of een V6?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.