deurspeaker corsa b vervangen

Forumindex Forums Modellen Corsa deurspeaker corsa b vervangen

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door .
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur

Hallo,

Kan de deurspeaker van een corsa b vervangen worden door enkel de deurbak eraf te halen ?

Als er verder nog iemand tips heeft i.v.m. het vervangen van de deurspeakers altijd welkom.

alvast bedankt.

mvg Tom

ja de grote speaker kan er uit door alleen de deur bak los te maken

dan moet je goed je best doen,want de bovenste schroef zit onder het paneel dat blijft zitten.
    makkelijkste is gewoon even alles eraf halen.maak je ook niks kapot.

wat kun je er daarna in monteren ?
    het zijn aparte speakers heb ik eens gezien

Een hele hoop mbv adapterringen. Let wel op de geringe inbouwdiepte als je geen zin hebt in een grotere klus.

Ik heb vorig jaar Kenwood 17cm -3 weg -KFC-E1762 speakers er ingebouwd, met nieuwe ringen.
    Die passen er ook net in.
    Let op dat als je de raam helemaal open draaid, dat die nog langs de speaker kan.
    Ging met deze dus ook maar net +- 4mm speeling.
    Ringen kun je normaal bij iedere autoradioshop wel uithalen.
    Het beste is de hele deurpanneel te demonteren.

Zo ben ik bezig geweest met een compo set focal 165kr. Aparte mdf ringen gemaakt en inderdaad het raam met een paar milimeter speling open laten gaan.
    Ook een extra rand onder de deurbakken gemaakt zodat die een cm naar voren komen. Anders kunnen de woofers niet uitslaan.

Klinkt erg leuk en ik heb geen subwoofer meer nodig. Alleen wat meer werk.

Hier ook Compo setje van focal, tevens de zelfde uitvoering. Best wat werk om het allemaal passend te maken vond ikzelf. Vooral de diepte van magneet was een beetje gehannes. Maar is zeker aan te raden! :wors Ontzettend goed geluid, heb trouwens ook nog het isolatie materiaal erbij gehaald. Waarschijnlijk heb ik nog wel wat ervan op zolder liggen, maar moet ik effe nakijken mocht je interesse hebben.
    Suc6 ermee! :thumb

joop1970:

Heb jij er het volledigge deurpaneel afgehaald ?

mvg Tom

Dat heb ik wel gedaan ja, sowieso om de deur te dempen. Ook heb ik nog glaswol tussen het deurpaneel en het witte plastic gedaan. Scheelt een hoop resonantie van het plastic.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.