Deurpaneel dat steeds los gaat en hoog brandstof verbruik.

Forumindex Forums Modellen Astra Deurpaneel dat steeds los gaat en hoog brandstof verbruik.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

Hallo,

Ik heb steeds problemen met mijn rechter deurpaneel, deze zet ik steeds weer vast maar na paar dagen/weken valt hij er weer half vanaf.
    Voornamelijk laat de schroef die helemaal boven aan zit steeds los, waar de schroef in wordt gedraaid is versleten(plastic stopje).
    Waar kan ik zoon stopje/plug krijgen?

Ook lijkt de auto meer te verbruiken nadat ik 1300 km geleden de koppakking + de distributie riem heb vernieuwt.
    Eerst reed de auto 1 op 10/1 op 11 en dat op korte stukken en dan kwam ik meestal rond de 470 km op 1 tank, en nu lijkt het wel dat ik 70 km minder rijdt op 1 tank.
    Want laatst ging ik tanken en had ik net 420 km er op en er ging net zoveel in als de keer ervoor dat ik ging tanken.

Het gaat over een X16SZ motor en ik tank altijd E10 benzine in Duitsland.

Gr, AstraF23

Met de kou en veel korte stukken verbruikt een auto echt mega veel meer. Eerste stuk na het starten heb ik gehoord dat een auto 1 op 3 rijdt op zn zuinigst. Hoe lang in tijd is die 1300km geleden? Als dat afgelopen herfst was, is dat verschil makkelijk te verklaren

Ik heb de riem en koppaking vernieuwt op 29/01/14 dus dat is 2 maanden geleden.

1 op 3 bij het starten lijkt mij enigszins overdreven. Wel klopt het dat bij een koude motor het langer duurt eer de motor de ideale bedrijfstemperatuur heeft bereikt. Gedurende deze tijdsspanne van huidige temp tot ~ 90C zal er meer brandstof ingespoten worden. Dit merk je voornamelijke als je korte ritjes maakt.

In de zomer is de motor eerder op bedrijfstemperatuur door de hogere buitentemperatuur en doordat de ΔT tussen de buitentemperatuur en de bedrijfstemperatuur lager ligt, waardoor de motor minder last heeft van bijv. rijwindkoeling.

Heb het ook maar gehoord. Vond het nog knap dat ik dan op 1 op 14 uit kwam met ritjes van maar 15 kilometer. Het verschil met de zomer is (bij mij iig) heel duidelijk te merken.

E10 rijdt ook duurder he, knoopt dat in de even in de oren.

Wat voor ritten rijdt je, Bij korte koude ritten is dit niet eens een raar verbruik, rijdt je langere stukken dan is het wel wat duur ja.

Wat is er allemaal mee vervangen met de Koppakking??? Denk dan aan Thermosstaat, Temperatuursensor, Radiateur, Koelvloeistof etc etc.

Willem

Willem hoe bedoel je e10 rijdt duurder?

Bij het vervangen van de koppakking heb ik de waterpomp + riem vervangen en 5 l kvs er in gegoten.
    Verder niks aan de koeling gedaan.

E10 is 10% Bioethanol, Op Bioethanol rijd je Onzuiniger als op normale 95 benzine, dat is ook duidelijk vertled bij de introductie ervan.

Daartegenover is het goeiekoper, en is de Productie en Verbranding ervan Beter voor het Duurbetaalde Milieu

Willem

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.