Deuren overzetten CorsaB/ 1996 5d

Forumindex Forums Modellen Corsa Deuren overzetten CorsaB/ 1996 5d

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

Beste Forumleden,

Ik heb nu een corsaB 5deurs 1996.
    Ik kan vervangende deuren kopen op de sloop.
    In deze deuren zitten electrische ramen.
    Dit zit niet in mijn huidige auto.
    Zit de bekabeling al voorberijd in dashbord of moet ik hele nieuwe kabels trekken.
    zodat ik dit relatief makkelijk kan ombouwen.

graag reactie.
    Groet Alex

Moeilijk te zeggen in hoeverre bepaalde kabels al liggen als voorbereiding. Dat verschilt per bouwjaar. Aan de hand van het stroomschema zou je aan de hand van de genoemde kabelkleuren kunnen nagaan wat er al eventueel is voorbereid in jouw Corsa.

Ook zul je nog schakelaars nodig hebben voor de raambediening. En dat betekent, als je het op een nette manier wilt monteren, dat je aangepaste deurpanelen nodig hebt. Origineel zitten die schakelaars daar namelijk in. Waarschijnlijk zul je ook nog kabels moeten leggen naar de zekeringkast.

Mijn huidige Auto heeft het zelfde bouwjaar 1996 alleen een type frech. deze komen uit een cdx
    De deuren die ik kan kopen , zijn incl. bekleding en schakelaars dus ik heb de complete deur.

groet alex

Gewoon doen dan, in het ergste geval moet je wat kabels trekken vanaf de deurstekker aan de binnenkant naar de zekering kast. Met het juiste schema moet dat geen probleem zijn.

Oke, :thumbup

Hoe kom ik aan zo’n juist schema?
    Zijn die ergens te uploaden.. de relais ( die er bij hoort?) kan ik eventueel uit de sloopauto halen.

Groet, jan

DE schema’s heb ik niet in ieder geval niet. Geen idee waar die ook te vinden zijn. De bijbehorende relais kan je ook uit de sloopauto halen ja.

als het al voorbereid is,moet je stekkers nu al los in je deuren zien liggen.
    zo niet,kun je het moeilijk en makkelijk oplossen.

moeilijk:

je zorgt dat je de volledige kabelboom hebt van eentje waar alles opzit.
    dus ook de dikke plastieke connectors die tussen de carrosserie en de deuren zitten.

makkelijk:
    als je de kabelboompjes van de deuren hebt,boor je op je huidige connectors een plekje groter,waar geen stekkertjes zitten.
    dan trek je alle kabels van de bestuurdersdeur kleur op kleur door naar de bijrijdersdeur.
    alleen de zwarte(geschakelde plus) en de rode(constante plus) moet je in de wagen dan ergens op eenzelfde soort draden,of je zekeringkast erbij zetten.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.