Der Caravan: Update: 11-09-2013 SCHADE!!

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Der Caravan: Update: 11-09-2013 SCHADE!!

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 355)
  • Auteur
    Berichten
  • #18017127

    haha, me even ingelezen, mag wel blij zijn dat deze 1.6S een 16SV is, die schijnt een stuk zuiniger te rijden dan zijn bigblock voorgganger 16SH, dan nog een 5bak erachter..

    Willem

    #18017128

    Ziet er mooi uit Willem. Blok moet aan de buitenkant ook nog flink gepoetst worden :jerry

    #18017129

    Welke de 2.5 of de 3liter???

    de 2.5 gaat aan de kant, en die is op de oliekkage van de krukaskeerring en voorste kleppendeksel na eng droog (240.000km).

    de 3.0 V6 is aardig droog en schoon hoor..

    Willem

    #18017130

    Wat een klusje goed bezig

    #18017131

    Gisteravond mij samen met Ron even kwaad gemaakt om een paar draden NETJES naar binnen te werken.

    de Trekhaak kabels en het draadje voor het Controle lampje van de Cruise Control naar binnen gewerkt..

    Willem

    #18017132

    Hee heeft de B een controlelampje voor als de cruise actief is? Dat zou ik ook wel willen hebben op mijn Zafira A.

    #18017133

    Ligt aan wel Cruise Systeem je hebt.

    heb je een mechanische dan is het simpel te realiseren..

    heb je een E-gas zul je moeten uitzoeken op welke draad van de MotorComputer deze aangesloten kan worden:

    Cruise lampje Vectra-B2 3e groene van links:

    Willem

    #18017134

    Ga je daar nog een how2 van maken Willem? :wors Van het cruise controle lampje

    #18017135

    Simpel:

    – Effe motor eruit
    – Effe Cruise unit los
    – Effe draadje met stekkerpin in het enige overgebleven gaatje
    – Effe dat draadje netjes in de boom wegwerken
    – Effe met geweld door het rubber trekken, met een koperen lasdraad
    – Effe aan de teller op de juiste pin aansluiten.

    voor dat effe motor eruit kan je ook gewoon Effe de ABS pomp uitnemen..

    – als je dan toch bezig ben gelijk Effe de draden naar binnen voor de Trekhaak.

    Willem

    #18017136

    Vandaag de Askeerringen geplaatst in de bak, en het Dopje in het belhouse wat je verplicht moet slopen om m te kunnen splitsen.

    Willem

    #18017137

    Hahaha effe zegt die, ik hoor het al dit ga ik voorlopig nog niet toepassen :thumb
    Succes met de 3 liter!

    #18017138

    kan wel hoor, als je maar op een of andere manier die Cruise motor los krijgt kunnen de draden naar binnen…

    Willem

    #18017139

    Hmm, Zafira heeft E gas, dus dat zal wel effe niet worden, zit trouwens in de klokkenwinkel van Astra/Zafira wel dat controlelampjelogootje?
    Boeit trouwens niet, dat is nog wel het makelijkste om er een uit een tellerbak van een Vec te slopen :D

    #18017140

    goed bezig wim,wel makkelijk met de moter eruit :D

    #18017141

    Van welk jaar is die achterruitenwisser van cinquecento? of maakt da geen verschil? zou deze ook willen steken.
    je hebt er een mooi veccie van gemaakt man!!
    heb je nou het binnenwerk van je koplampen gespoten? is het gemakkelijk om het glas te verwijderen en daarna terug te lijmen??
    grtz sven

    #18017142

    Zijn Allen gelijk!!

    Koplampglas met VEEL geduld lossnijden, en ja ze zijn in kleur van de auto gespoten..

    Terug dicht kitten gaat prima..

    Mijn lampen moesten uit elkaar ivm plaatsen anti verblindings kapjes ivm Xenon wat er nu inzit.

    Willem

    Willem

    #18017143

    De 3.0 V6 is weer on the Road!!!

    Samen met Ron even een Test rondje gereden.

    Van Nootdorp naar Dinslaken (D), gekeerd, Getankt bij de Hunxe, en weer terug…..

    Man man wat een Rust, met die lange gangen!!!

    100: 2050 tot 2100 toeren
    120: 2600 tot 2650 toeren
    140: 2900 tot 2950 toeren
    200: 4500 toeren +/-
    230: 5000 toeren +/-

    Daarbij komt nog het gemak dat ze het trekt in die 5e gang, zo van 100 naar 230km/u (ivm drukte geen lange halen kunnen maken…)
    Werkelijkwaar, terugschakelen helpt niet eens veel.. denk daarbij dat de 4 nu NET iets korter is als de 5 was.

    F23SR code SK (V6): 120 in 5: 3150 toeren
    F23WR code SL (2.0DTH): 120 in 4: 3250 a 3300 toeren

    Oja, Er gaat iedere keer als ik de Cruise erop zet, zo’n groen lampje branden linksbeneden, met een snelheidsmetertje en een pijltje erop

    Willem

    #18017144

    @wim-v6 wrote:

    Zijn Allen gelijk!!

    Koplampglas met VEEL geduld lossnijden, en ja ze zijn in kleur van de auto gespoten..

    Terug dicht kitten gaat prima..

    Mijn lampen moesten uit elkaar ivm plaatsen anti verblindings kapjes ivm Xenon wat er nu inzit.

    Willem

    met wat lijm je ze terug vast? speciale kit? iets waar ik op moet letten? heb wel standaard xenon,.. is dat een probleem?
    wel mooi gedaan man!!

    #18017145

    weet niet, had nog een tube Tixopalt staan (is wel erg extreem haha.. maar ze waaien er niet af, dus gaat nog goed..

    Willem

    #18017146

    @wim-v6 wrote:

    De 3.0 V6 is weer on the Road!!!

    Samen met Ron even een Test rondje gereden.

    Van Nootdorp naar Dinslaken (D), gekeerd, Getankt bij de Hunxe, en weer terug…..

    Man man wat een Rust, met die lange gangen!!!

    100: 2050 tot 2100 toeren
    120: 2600 tot 2650 toeren
    140: 2900 tot 2950 toeren
    200: 4500 toeren +/-
    230: 5000 toeren +/-

    Daarbij komt nog het gemak dat ze het trekt in die 5e gang, zo van 100 naar 230km/u (ivm drukte geen lange halen kunnen maken…)
    Werkelijkwaar, terugschakelen helpt niet eens veel.. denk daarbij dat de 4 nu NET iets korter is als de 5 was.

    F23SR code SK (V6): 120 in 5: 3150 toeren
    F23WR code SL (2.0DTH): 120 in 4: 3250 a 3300 toeren

    Oja, Er gaat iedere keer als ik de Cruise erop zet, zo’n groen lampje branden linksbeneden, met een snelheidsmetertje en een pijltje erop

    Willem

    Mooi dat die 3liter weer verder kan leven. Jaloers op je toerentallen haha.

    #18017147

    :thumbup

    #18017148

    Mooie toeren. zat gister even te kijken wat mijn motor draait maar dat is jammer genoeg flink meer.
    Is zoiets ook voor een F17 te realiseren? niet dat de gehele reeks langer moet worden.
    Maar een langere 5 zou ik niet verkeerd vinden.

    #18017149

    Klinkt ook nog eens zuinig voor de portemonnaie!

    Ga je hem nog een keertje op de testbank zetten? Ben best wel benieuwd wat er nu van de voorwielen afkomt als in koppel en pk’s.

    Nu nog de achterwielen erbij aandrijven :thumb lijkt me wel lastig om het zooitje om te bouwen :jerry

    #18017150

    @ Sander 2.5v6: 4×4 = more fuel consumption And less speed = not done.

    @ Arjontje: F17WR erop plakken (ik heb een vectra-B Caravan 1.8 16V (Z18XE LPG) in onderhoud, deze draait 2800 a 2900 toeren bij 120km/u, F17WR 3,74

    @ Sander 2.5v6: Hij moet nog wel gechipped gaan worden..

    F23 ombouwen naar Diesel setup is goed te doen, zoek wel een 3,84 eindtrap (Astra-G Vectra-B diesels), de 3,63 en 3,74 zijn denk toch te lang.

    Willem

    #18017151

    @arjontje wrote:

    Mooie toeren. zat gister even te kijken wat mijn motor draait maar dat is jammer genoeg flink meer.
    Is zoiets ook voor een F17 te realiseren? niet dat de gehele reeks langer moet worden.
    Maar een langere 5 zou ik niet verkeerd vinden.

    een astra g bakje van een x17dtl heeft een eindverhouding van 3,74 tov de vectra 1.8 met 3,94
    die zou je eens kunnen overwegen

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 355)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.