Den Geschiedenis Van Mijn Opel Astra F(je)

Forumindex Forums Modellen Astra Den Geschiedenis Van Mijn Opel Astra F(je)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
  • Auteur

Beste,

Ik weet niet of ik het hier goed post of niet, (zo-nee verplaats deze topic maar, of geef een gil en ik verplaats hem).

We gaan even met z’n allen terug in de tijd.

Het is 27-Juli-1992,

Mijn huidige auto, rolt uit de duitse fabriek in Bochum.
    ( ik heb er helaas geen foto’s van hoe ze toen was)

Ze gaat de weg op en rijd vervolgens maar 114,000 kilometertjes, blijkbaar vond haar vorige eigenaar geen leuk wagentje of iets die richting op, uiteindelijk belande ze bij een opel dealer. Ze stond daar een half jaar te koop, maar niemand wilde haar (echt onbegrijpelijk) uiteindelijk, ging ze naar een eenmans garage waar deze schat netjes werd behandeld.

Ook daar bleeft ze maar staan, uiteindelijk stond ze op internet voor 650 euro. Ik had net m’n rijbewijs en zocht een leuk wagentje. Helaas vond ik altijd een 5 deurs te groot & zeker voor een beginende bestuurder. Maarja ze was zo mooi toen ik haar zag dat ik die zelfde dag een afspraak gemaakt heb om haar te bewonderen.

De eigenaar zei het volgende ” Jij hebt mazzel dat je gekomen bent want morgen zou hij op de sloop hebben gestaan”
    M’n pa en ik gingen een rondje rijden & het een en ander testen. Uiteindelijk waren we het overeens dat dit de auto zou worden waar ik in zou rijden.

We kwamen terug bij de garage en merkte dat heel het blok onder de olie lag, hieruit kon ik zien dat dit een missie zou worden om de auto op te knappen.

We sloten een deal om 400 te betalen & m’n scooter er voor in te leveren zodat we uiteindelijk op €600 euro uitkwamen.

De foto’s:

Zo kocht ik haar, zoals je ziet zag ze er niet al te best uit (alleen die wiel doppen zaten er niet onder). (vies roze etc)

Zo zag haar hart er uit.. Best Smerig!…

Binnen kant, was smerig, rook vies…

Het resultaat van heel veel poetsen…

Alleen hier was ik niet echt te-vreden mee, het moest een stijl krijgen…. :hmmz

Na lang nadenken, wist ik precies wat ik wilde, nieuwe lampen, voor en achter….
    (jaja, de meeste vinden het logotje op de motor kap 3X niets, ik vind het leuk en het schermt mooi mijn schade af! dus geen geklaag AUB.. :D:D:D Alvast bedankt)

Maargoed, ik miste iets.. Dat was het geen wat al versleten en verkleurd was.. (de strepen op de zeikanten)

Deze heb ik vervangen, en dit is het resultaat :D..

Best mooi toch :D? En ja sorry voor de uitlaat:$ de orginele ging stuk, en deze hadden we nog thuis (hoort onder een Crysler Voyager 3 Liter :P…

Verdomme, ik miste nog iets… Ik vond de mistlampen zoo mooi! Dat ik die er maar heb ingezet.

Zeg nou zelf, het ziet er niet slecht uit … :$..

En dan nu, de afsluit foto’s zo ziet ze er vandaag de dag uit:…

(niet zeuren aub :P :P :P)

Bedankt voor het kijken & lezen van dit verhaal.

Conclussie, ik heb haar gered van het einde!

Nogmaals bedankt,

Commentaar & reactie’s zijn welkom!

Tony.

Heel netjes! Goed dat hij gered is van de sloop :D

Dankje :D..

Nu ben ik weer blij :D..

Gelukkig :D

Mooie F! kvind het tekentje ook niets, maar dat doet er niet toe. :hmmz :D

Toffe wagen & veel plezier ermee!

:kewlpics

Mooie wagen! en leuke prijs ;) Alleen nu die wieldoppen er weer af. Er kan niks achter zitten wat lelijker is.. :D
    Veel plezier er verder mee! Zal wel lukken ;)

zeker een mooi f’je.
    nog mooier rood dan de mijne eigenlijk haha:P
    persoonlijk vind ik dat wanneer je er rooie bumpers onder zet hij nog wat netter lijkt.
    maar dat is zeker niet afzeikend bedoeld, ding ziet er super netjes uit!
    veel plezier en veilige km’s er mee ;)

Hey, leuk verhaal! Zal zoiets binnenkort ook eens maken van mijn Astra Coupé, dat is een soort gelijk verhaal (gered van de sloop)
    En sorry, ik doe het toch, maar dat logo….ik kende het niet eens en ik had het ook niet willen leren kennen ;)

Rooie bumpers zijn inderdaad mooi, maar zie ze maar eens te vinden zonder kleurverschil. Ik vind dat de mistlampen je auto erg goed staan. Je koplampen zijn niet zo mijn smaak, maar smaken verschillen gelukkig! Je hebt een mooie auto (mooi gepoetst als je ziet wat het eerst was!) en veel plezier er nog mee.

Leuk verhaal en een knap Fje :thumb

Ik zou er wel een nieuw kentekenplaatje op zetten voor, dit brengt een auto wel wat omlaag.
    Misschien dan gelijk met opgelegde letters, + achter? ;)

Keep on poetsen :thumb

Gr Colin

Bedankt voor jullie reacties!

Zelf vindt ik dat ding op de motor kap gaaf, persoonlijk vind ik hem er luxer uitzien.

Dus smaken verschillen… Haha.

Kentekens worden vervangen! Net als een paar andere dingen!!

Als er weer eens een meeting is, ga ik daar heen en misschien dat er mensen zijn die m’n oude beesje willen bewonderen.

Bumpers blijven zwart omdat ik het gewoon mooier vind. O.à dat m’n verlichting er mooier uitkomt.

Groetjes

Tony

Mooie F. Bijna dezelfde als de mijne, alleen deze is rood.
    Ik weet hoe fijn de F rijdt dus je hebt er vast heel veel plezier ervan. Reken maar !!!!!

Groet, Rik ;)

En een C1.6NZ motor, das helemaal mooi !!!

Rik ;)

Waarom is dat zo mooi als ik vragen mag?

Er was toch ook iets met distributie riem?

zijn best sterke blokken die 1.6 8-kleppers, is een vrijloop blok dus mocht je riem eraf knappen dan heb je geen kromme kleppen

@Tonyehrd wrote:

Waarom is dat zo mooi als ik vragen mag?

Er was toch ook iets met distributie riem?

Waarom ik dat vind ?

verbruik: ik haal makkelijk 1:14.
    Als ik met dit blok 450.000 kan rijden met vrijwel geen problemen dan is dit in mijn ogen een prima motor.
    Wel 2x de koppakking lek gehad a 600 Euro maar dat is ook wel het enigste wat ik heb gehad met deze motor.
    inderdaad schijnt het zo te zijn dat deze blokken vrijlopers zijn als de distrie knapt.

Laatst reed de buurman ook even in mn Kadett E (waarin inmiddels die 450.000 blok in ligt) en die zei tegen mij dat hij niet merkt dat dit blok zoveel gereden heeft. Dat vind ik ook mooi om te horen natuurlijk.

Groet, Rik ;)

pff de buurman rijd in je kadett, en mij heb je nu NOG geen foto gestuurd hahaha.

maar uhhh tony, heb je die mistlampen met de originele bekabeling aangesloten?
    ik heb namelijk inmiddels ook al een poosje mistlampen in de auto, alleen zonder kabels helaas haha.
    is dit makkelijk aan te sluiten? of zit er al een beetje een voorbereiding?
    of heb je gewoon alles zelf aan moeten sluiten, en relai/zekers er tussen moeten zetten?

Wat wel erg mooi zou staan: meegespoten deurgrepen. Ziet er wel strakker uit en zijn veelvuldig te vinden op de sloop.

rijg je zelfde verhaal als de bumper… zoek ze eens zonder kleur verschil haha :P

Gegroet mede f rijder :D
    Mooi wagentje
    Kunststof bumpers zijn ok, als je ze bijhoud
    Het merce duhh opel teken ehm :thumbdown
    Aan de voorzijde zou ik em 35mm verlagen
    Heb ik met mijne ook gedaan, lijkt net of het zo hoort ipv opgehoogde voorkant
    En ik kan nog steeds over drempels knallen

Groeten, Mario

Hallo,

Bedankt voor al jullie leuke reacties!

Ik heb sinds kort ook GSI spoilers aangeschaft, deze worden bijde rood! Alleen m’n vleugel boven op m’n achterklep zit al.

Ik weet alleen niet hoe ik die andere onder m’n raam, kan bevestigen! Zijn 2 schroeven, weet iemand hoe je dat het beste kan doen?

Groetjes,

Tony.

Met een schroevendraaier natuurlijk ;)
    Gaatje boren, schroef d’r in en netjes afkitten om lekkage te voorkomen.
    Ow, en het metaal wat nu ‘bloot’ is komen liggen door het boren even aantikken met je lakkwastje, om roest te voorkomen.

Dat snap ik alleen hoe kan ik precies uitmeten waar die gaten moeten komen?

je bedoelt die zwarte plaat zeker?
    ik heb er zelf ook een gsi spoiler op gezet.
    is allemaal niet zo moeilijk :P
    originele er af halen, onderplaat er ook af halen, onderplaat van de gsi er op.
    de 2 gaten aan de zijkanten heb ik simpel weg een zelftapper in gedaan.
    wel raad ik aan om er wat blanke lak op te doen, mijne is er een paar keer op en afgeweest (spoiler zelf) om te spuiten, en nu zag ik dat dat bij de zelftappers iets roestig werd.
    de spoiler zelf zit aan de binneknat met 2 schroefjes vast en aan de voorkant waar die plaatjes op zitten. officieel zit er aan de zeikant ook nog bevestigingspunten voor schroeven, maar ik heb de 2 dingen in de spoiler zelf er af gehaald, aan de zijkanten zit mijne dus helemaal niet vast, ten 1e klemt ie er om heen, en ten 2e zitten die 2 binnenste schroeven ook aan de binnenkant.
    heb er inmiddels al aardig wat kilometers op zitten met de spoiler, niks aan de hand, ook bij 160 op de snelweg niks gemerkt, en hij zit nog net zo als dat ik hem er op heb gezet.
    kan eventueel fotos voor je maken als je niet snapt wat ik bedoel, maar dat word dan volgende week.

als je dit ondanks mijn verhaal niet vertrouwd heb ik ook ergens gelezen dat ze net als mij dat aan de zijkant in de spoiler er uit halen en dan killteband er op doen, en dan op de auto ook klitteband doen.

@Tonyehrd wrote:

Hallo,

Ik heb sinds kort ook GSI spoilers aangeschaft, deze worden bijde rood! Alleen m’n vleugel boven op m’n achterklep zit al.

Ik weet alleen niet hoe ik die andere onder m’n raam, kan bevestigen! Zijn 2 schroeven, weet iemand hoe je dat het beste kan doen?

Groetjes,

Tony.

Je weet niet hoe je deze spoiler moet monteren ??
    Of is het de spoiler die over het Opellogo heengaat ?

die heb ik ook maar niet gemonteerd.
    Ik wil je graag helpen maar weet niet precies wat je bedoelt.

Rik ;)

@KadAstra-EF wrote:

@Tonyehrd wrote:

Hallo,

Groetjes,

Tony.

Je weet niet hoe je deze spoiler moet monteren ??
    Of is het de spoiler die over het Opellogo heengaat ?

die heb ik ook maar niet gemonteerd.
    Ik wil je graag helpen maar weet niet precies wat je bedoelt.

Rik ;)

Niet gemonteerd? ik weet nog wel een astra waar ie mooi op zou staan ;) :D

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.