demper/kat veranger ??

Forumindex Forums Overige APK & RDW demper/kat veranger ??

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234339

    Ik heb een astra f 1.6 wil graag wat meer geluid uit me uitlaat dus d8 gooit de middendemper drondervandaan maakt tie meer herrie :thumbup maar…

    krijg je dan geen gezeur met apk ?? :hmmz
    en mn kat ”vervangen” door pijp en dan van de kat een einddemper maken ?! geen gezeur ?

    hoop van niet :P

    misschien iemand ervaring ? :hmmz

    alvast bedankt !

    gr

    #17839819

    katvervanger kan wel uitmaken bij de apk als die daardoor de emissie eisen niet meer haalt

    middendemper er onderuit is geen probleem, aangezien we ( de keurmeesters ) NOG niet op geluid hoeven te keuren

    #17839820

    Je hebt gezien hoe het bij mij ging katvervanger deronder uit kat eronder en toen kwam hij door de apk..

    Het beste zou zijn als je beide hebt een kat voor tijdens de keuring en een vervanger voor na de apk

    #17839821

    maar ik heb het niet over een vervanger .. :P gwoon een pijp drtussen.. :D

    maar doet gewoon eerst middendemper drtussen uit en ff kijken wat het geluid doet :angel

    en dan kijken we wel even :D

    gr

    #17839822

    Je mag die katalysator toch niet weghalen ?
    Op het kenteken staat “U9” en dat betekend dus dat er een katalysator onder de auto hoort te zitten.
    Haal je die er tussenuit dan klopt je auto niet meer met wat op het kentekenbewijs staat en dus ben je strafbaar ??????????

    Ik heb ook wel belangstelling voor zo’n “katvervanger” maar om de hierboven genoemde reden doe ik dat dus maar niet !!!

    Overigens heb ik een lege katalysator omdat LPG schijnbaar te heet wordt waardoor die filters verbranden. Daardoor ben ik al eens stil komen te staan omdat de motor zijn uitlaatgassen niet meer kwijt kon….

    Van de buitenkant zie je er niets van en ook met de APK altijd met glans door de keuring zonder de inhoud van die katalysator.

    Groet, Rik ;)

    #17839823

    U9, K6, enz. verhaal is allang niet meer van toepassing.
    Er wordt tegenwoordig naar bouwjaar gekeken.

    Mijn corsa c20xe is APK goed gekeurd zonder kat. of lambda (bj ’91).
    Ik mocht max. 3.5% CO hebben (0.25% gemeten :thumbup )

    Van HET boekje:

    De uitlaatgassen van personenauto’s, bedrijfsauto’s en bussen met een verbrandingsmotor met
    elektrische ontsteking mogen bij stationair toerental en op bedrijfstemperatuur zijnde motor, niet meer
    koolmonoxide bevatten dan:
    a. 4.5 % vol. koolmonoxide, indien het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1973, maar
    voor 1 oktober 1986;
    b. 3.5 % vol. koolmonoxide, indien het voertuig in gebruik is genomen na 30 september 1986, maar
    voor 1 juli 2002;
    c. 0.5 % vol. koolmonoxide, indien het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1985 maar
    voor 1 juli 2002 en het voertuig is uitgerust met een brandstofdoseringssysteem, dat de
    mengverhouding van lucht en brandstof voortdurend aanpast aan het zuurstofgehalte van de
    uitlaatgassen;
    d. 0.3 % vol. koolmonoxide, indien het voertuig in gebruik is genomen na 30 juni 2002;
    e. 1.5 % vol. koolmonoxide, indien het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1973 maar
    voor 1 juli 2002 en het voertuig volgens een aantekening in het kentekenregister voor dat voertuig,
    wordt gevoed door een al dan niet tot vloeistof verdicht gas;
    f. 0.5 % vol. koolmonoxide, indien het voertuig in gebruik is genomen na 30 juni 2002 en blijkens een
    aantekening in het kentekenregister voor dat voertuig, wordt gevoed door een al dan niet tot vloeistof
    verdicht gas.
    Bij het vaststellen van het koolmonoxidegehalte mag het tweede cijfer achter de komma buiten
    beschouwing worden gelaten.
    2. Het eerste lid is niet van toepassing op hybride aangedreven voertuigen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.