Demonteren Lichtschakelaar Astra G

Forumindex Forums Modellen Astra Demonteren Lichtschakelaar Astra G

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

Hallo,

Zijn er mensen die de lichtschakelaar uit zijn of haar astra g hebben gehaald.
    Ik lees vanalles over de knop uitrekken nou dat is makkie. Maar vervolgens met schroevendraaier eronder steken.

Maar nu het probleem waar moet die eroner en hoe doe ik dat zonde te beschadigen?

Het is heel simpel…

Trek de knop uit, en draai m naar middenstand.

Aan de onderkant van de knop zie je nu een gaatje, steek daar een klein schroevedraaiertje in en duw. (je moet wat weerstand voelen)

Trek de knop naar je toe, komt nu los.

Aan weerszijden van de schakelaar waar de knop zat zie je 2 uitsparingen.

Er zitten 2 metalen lipjes met rechthoekige sleufjes, steek daar 2 kleine schroevedraaiertjes in en haal de lipjes naar binnen. Zet de schroevedraaiertjes ff klem.

Trek nu voorzichtig aan het plastic waar de knop op zat geklikt met een tangetje oid (ff doekje er om tegen beschadigen).

Nu komt de unit eruit.

Als je het door hebt lukt dit in 1 minuut.

Ja, als je er handigheid in krijgt, is het heel snel gedaan.
    Op veel autosloperijen weten ze dit niet en zetten ze gewoon een schroevendraaier tussen het schakelkastje en het dashboard en wippen ze hem er zo uit. Kan ook, maar velen zijn daardoor wel beschadigd.

kijk anders bij de how to van de astra’s… how to coming home module astra g.

daar heb ik foto’s bij gezet.

Het is me gelukt heb er twee bankpasjes naast gestoken en kon hem er toen zo uittrekken.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.