De politie! xenon mag niet????

Forumindex Forums Modellen Astra De politie! xenon mag niet????

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 50)
  • Auteur
    Berichten
  • #17623239

    wow wat een info!

    en ja ik wil erg graag van die koplampen hebben met van die lenzen erin die vind ik mega stoer!

    maar waar ik ze kan kopen weet ik niet.

    ze moeten wel zwart zijn en elec verstelbaar imitatie of niet boeit mij niet als het maar goed werkt en er goed uit ziet.

    iemand tips??

    en niet te duur ik moet op mijn geld letten (twee liter he HAHA)

    #17623240

    Ik heb laatst deze in mijn astra gezet
    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=118928

    kosten 130 euro op ebay en waren echt onzettend makkelijk aan te sluiten.

    #17623241

    vindt het mooi xenon maar de koplampen voor mijn auto zijn wel heel erg duur hoor. En dan de xenon er nog eens bij…..

    Heb het er niet voor over. Wel zou ik xenon in de originele units willen plaatsen maar dan niet dat lelijke blauwe spul. Maar dan de 6000K, tevens als je ze dan op stand 1 zet dus iets lager dan is er niks aan de hand.

    #17623242

    origineel gepost door tijgetje57
    vindt het mooi xenon maar de koplampen voor mijn auto zijn wel heel erg duur hoor. En dan de xenon er nog eens bij…..

    Heb het er niet voor over. Wel zou ik xenon in de originele units willen plaatsen maar dan niet dat lelijke blauwe spul. Maar dan de 6000K, tevens als je ze dan op stand 1 zet dus iets lager dan is er niks aan de hand.

    6000k en stand 1 is ok:thumbup heb ik ook liggen

    #17623243

    6000k is niet mijn smaak ik vind wit mooier dus 4300k.

    met dat blauwe is het zon sjonnie bak.

    #17623244

    origineel gepost door opelrulez1990
    ik wil erg graag van die koplampen hebben met van die lenzen erin maar waar ik ze kan kopen

    In NL bij SKG carstyling kijken, Anders EBay.de
    Wel opletten dat je geen multistekker uitvoeringen hebt anders kan je eerst weer op zoek naar die stekkers.

    origineel gepost door tijgetje57
    Wel zou ik xenon in de originele units willen plaatsen maar dan niet dat lelijke blauwe spul. Maar dan de 6000K

    Bij Lince de H7R 6000K bestellen, niks verblindend en geven prima licht :thumbup

    origineel gepost door kiyamizio
    6000k is niet mijn smaak ik vind wit mooier dus 4300k

    8000K is blauw
    6000K is wit
    4300K neigt al meer naar geel

    #17623245

    Ik heb zelf 6000k gehad van pilot
    5000k van pilot
    en 4300k van philips

    mijn ervaring:
    6000 is wit met een blauwe schijn
    5000k is wit
    4300k is wit met een klein vleugje geel.

    6000k is zeker geen echt wit.

    #17623246

    origineel gepost door Spacejam
    Ik heb zelf 6000k gehad van pilot
    5000k van pilot
    en 4300k van philips

    mijn ervaring:
    6000 is wit met een blauwe schijn
    5000k is wit
    4300k is wit met een klein vleugje geel.

    6000k is zeker geen echt wit.

    6000k lijkt van verre afstand blauw, hoe dichter je bij komt hoe witter de lampen worden.

    #17623247

    Hallo

    Misschien weten jullie het al maar ik heb een kennis en die heeft ook xenon in zijn originele koplamp gedaan. Hij is toen aangehouden een bekering gekregen en dit va de rechter aangevecht en gewonnen. waarom omdat xenon een veel beter lichtbeeld geeft als normale h7 lamp. Dit was voor de rechter geen goede reden om de bekeuring in stand te houden. Daarna schijnt de wet aangepast te zijn en kan xenon weer in normale koplampen maar je moet ze wel goed afgesteld hebben zodat je ook daad werkelijk kan aantonen dat je een goed lichtbeeld hebt. Hopelijk heb je iets aan dit antwoord

    #17623248

    Nabouw xenon – wel of niet toegestaan vanaf 1 mei 2009
    “Afermarket xenon wel of niet toegestaan?

    Over het voeren van achteraf xenon in een personenvoertuig, doen veel geruchten de ronde. Er is weinig duidelijkheid of het nu wel of niet mag. Nader onderzoek heeft uitgewezen dat er inderdaad verschillende regels zijn. Dit betreft de regels van justitie en van de RDW. Daarbij zijn de volgende punten naar voren gekomen en uitgewerkt om eventuele vragen van consumenten correct te kunnen beantwoorden.

    Hoe ziet de officiële regelgeving eruit? Wat verandert er?

    Met de APK wordt gekeken naar het bouwjaar van het voertuig. Als het voertuig een bouwjaar heeft vanaf 01-01-2007, moet de xenon verlichting – zowel aftermarket als vanaf fabriek – voorzien zijn van:

    – automatische niveau regeling
    – wis/was installatie
    – bij groot licht voeren, mag dimlicht niet doven

    Voor voertuigen met het bouwjaar 31-12-2006 of daarvoor, gelden deze regels voor de APK niet. Dan moet een (aftermarket) xenon lamp alleen goede verstelling hebben en een goed lichtbeeld geven. Oftewel, de APK eisen die ook op halogeen lampen van toepassing zijn.
    Deze specifieke eisen voor voertuigen van voor 31-12-2006 veranderen niet per 1 mei 2009, maar gelden al sinds 01-01-2007.

    Let op, dit geld alleen voor de APK keuring.

    Waar controleert de politie op?

    Als een auto xenon verlichting voert – zowel aftermarket als origineel – controleert de politie of de verlichting voorzien is van:
    – automatische niveau regeling
    – wis/was installatie
    – bij groot licht voeren, mag dimlicht niet doven
    – de koplampen moeten voorzien zijn van DC, DR of DCR keurmerk.

    Het is echter per 1 mei 2009 een extra eis voor alle auto’s dat het armatuur goedgekeurd moet zijn voor de soort verlichting die erin wordt gebruikt. Dit geld dus voor alle voertuigen onafhankelijk van het bouwjaar! De politie kan je bekeuren voor het voeren van ondeugdelijke verlichting. De boete bedraagt € 90,- (22 april 2009). Het achteraf inbouwen van gasontladingslampen is dus geen probleem m.b.t. de APK, echter de politie hanteert andere eisen. Het achteraf inbouwen is op eigen risico.

    #17623249

    origineel gepost door Robinus

    Waar controleert de politie op?

    Als een auto xenon verlichting voert – zowel aftermarket als origineel – controleert de politie of de verlichting voorzien is van:
    – automatische niveau regeling
    – wis/was installatie
    – bij groot licht voeren, mag dimlicht niet doven
    – de koplampen moeten voorzien zijn van DC, DR of DCR keurmerk.

    Het is echter per 1 mei 2009 een extra eis voor alle auto’s dat het armatuur goedgekeurd moet zijn voor de soort verlichting die erin wordt gebruikt. Dit geld dus voor alle voertuigen onafhankelijk van het bouwjaar! De politie kan je bekeuren voor het voeren van ondeugdelijke verlichting. De boete bedraagt € 90,- (22 april 2009). Het achteraf inbouwen van gasontladingslampen is dus geen probleem m.b.t. de APK, echter de politie hanteert andere eisen. Het achteraf inbouwen is op eigen risico.

    Het klopt bijna helemaal maar per 1 oktober 2009 mag de politie je niet meer bekeuren op de codering van de koplampen, Dit is in de wet aangepast. Enkel mogen ze nog beboeten op een verkeerd lichtbeeld.

    #17623250

    origineel gepost door Fearless

    origineel gepost door opelvssn

    origineel gepost door dimitri070
    Dus stadslichten met mistlampen aan mag wel?
    kan ik dit ook ergens opzoeken?

    dimitri

    nee dat mag dus ook niet, mistlicht alleen als het mistig is….
    heet nix voor nix mistlicht :jerry
    als je nou breedstralers heb mag het wel…

    gr

    Wanneer iseen breedstraler een breedstraler? en wanneer is een misltlicht een mistlicht? :P

    hier ben ik ook benieuwd naar???:jerry

    #17623251

    origineel gepost door Spacejam
    Ik heb zelf 6000k gehad van pilot
    5000k van pilot
    en 4300k van philips

    mijn ervaring:
    6000 is wit met een blauwe schijn
    5000k is wit
    4300k is wit met een klein vleugje geel.

    6000k is zeker geen echt wit.

    Ikzelf heb 5000K in mijn dimlichten en 6000k in de mistlampen. Bij m’n pa heb ik er 6000K ingezet en bij m’n vriendin 4300K (was 6000K). Vind persoonlijk de 5000K het fijnste. De 4300K heeft wat meer lichtopbrengst maar gaat qua kleur idd naar het gele toe. Vind het heldere van de 5000K fijner. De 6000K is naar mijn smaak toch wat teveel richting het blauwe (duidelijk dat het after market is). De 6000K die ik had zijn verhuist naar de motor en heb daarnaast 4300K als reserve liggen.

    #17623252

    ik vind ook dat 6000k niet orgineel lijkt dus daarom kies ik 4300 of 5000k.

    #17623253

    inderdaad 4300k of 5000k is het mooiste

    #17623254

    origineel gepost door vincent23
    ok even voor de duidelijkheid:

    mistlicht mag alleen gevoerd worden in combinatie met DIMLICHT en indien het zicht ernstig belemmerd is door regen of sneeuwval of mist.

    dat is de tekst in het feitenboekje ;)

    voor wat betreft de xenonlampen:

    neem contact op met de verkeersdienst, die gasten kunnen je alles uitleggen mbt verlichting.

    er is weer het 1 en ander veranderd dus ja, ik zou ff bellen.

    scheelt weer centjes :thumbup:thumbup

    Persoonlijk vind ik mistlichten zeer irritant :vertag

    bonnetje van 60 eurie.

    gr vinc

    Stadslicht en mistlicht mocht, want het is net zo vel als dimlicht, alleen heb je een ander lichtbeeld.

    Maar opeens mocht het niet meer. Eerst stond het ook op wetboek online, maar nu ook niet meer.

    Met afrijden heb ik nog geleerd dat het mocht, maar paar weken later kreeg ik bekeuring ervoor.
    Heb toen een brief geschreven en van een of andere verkeers officier gehoord dat het niet meer mocht..

    Ik vind het mooi, en ’s avonds beter kijken, ook als een ander met stadslicht en mistlicht aan rijdt, maar het mag niet meer..

    Sorry voor off topic.-offtopic

    #17623255

    8000K in orginele units links (passagierszijde) en 6000K rechts in de OEM units (bestuurderskant)

    #17623256

    Nou dat is wel heel duidelijk welke unit hier als beste uit de bus komt!:thumbup

    #17623257

    origineel gepost door ColinH

    origineel gepost door vincent23
    ok even voor de duidelijkheid:

    mistlicht mag alleen gevoerd worden in combinatie met DIMLICHT en indien het zicht ernstig belemmerd is door regen of sneeuwval of mist.

    dat is de tekst in het feitenboekje ;)

    voor wat betreft de xenonlampen:

    neem contact op met de verkeersdienst, die gasten kunnen je alles uitleggen mbt verlichting.

    er is weer het 1 en ander veranderd dus ja, ik zou ff bellen.

    scheelt weer centjes :thumbup:thumbup

    Persoonlijk vind ik mistlichten zeer irritant :vertag

    bonnetje van 60 eurie.

    gr vinc

    Stadslicht en mistlicht mocht, want het is net zo vel als dimlicht, alleen heb je een ander lichtbeeld.

    Maar opeens mocht het niet meer. Eerst stond het ook op wetboek online, maar nu ook niet meer.

    Met afrijden heb ik nog geleerd dat het mocht, maar paar weken later kreeg ik bekeuring ervoor.
    Heb toen een brief geschreven en van een of andere verkeers officier gehoord dat het niet meer mocht..

    Ik vind het mooi, en ’s avonds beter kijken, ook als een ander met stadslicht en mistlicht aan rijdt, maar het mag niet meer..

    Sorry voor off topic.-offtopic

    Met alle respect, dit is echt onzin wat je vertelt.

    het heeft nooit gemogen de combi stadlicht met mistlicht.

    als je dat hebt geleerd van je rij-instructeur dan moet die nodig is op hercursus.

    dimlicht is het enige licht wat mag met mistlicht.

    gr vincent.

    #17623258

    origineel gepost door Juffer1

    8000K in orginele units links (passagierszijde) en 6000K rechts in de OEM units (bestuurderskant)

    En dan zijn er nog mensen die zeggen: “Ach, met de juiste afstelling niks mis met originele units”…. nog ff. Moge duidelijk zijn wat gewenst/verplicht/moreel gezien aanvaardbaar is :P

    #17623259

    ik heb 10.000 k bi xenon van pilot, 60 euro op ebay nieuw :)

    omdat de ophanging van mijn koplampen afgebroken was en dus op een andere manier vast zat, kon ik ze niet stellen.

    het was daarom ook afkeur bij de apk daarom is het er nu ff uit.

    zodra ik de plasticjes om de koplampen heb vervangen komt het er weer in.
    en pas ik het lichtbeeld aan zodat ik er niet op bekeurd wordt.

    eerst had ik wel veel strooilicht, dit was niet erg sociaal maar wel ideaal voor die onnodig linksrijders :D

    wel zie ik hier veel mensen zeuren. maja de auto`s van tegenwoordig hebben gemiddeld gezien een hogere zit als oudere, en als je je oude bak dan ook nog 80mm naar beneden gooit (en de rest) moet je niet raar staan te kijken dat ook orginele xenon rijders (landrover enz) je in je bek schijnen… :) wie mooi wilt zijn moet scheel kijken:jerry

    #17623260

    @vincent23: Moet ik je helaas ongelijk geven.
    mistlicht met stadslicht mag en wordt tevens ook aangeraden. Met dimlicht aan, heb je groter kans, dat jezelf minder ziet.

    #17623261

    ik zeg helemaal gelijk :thumbup

    #17623262

    origineel gepost door Lamborghini

    origineel gepost door Juffer1

    8000K in orginele units links (passagierszijde) en 6000K rechts in de OEM units (bestuurderskant)

    En dan zijn er nog mensen die zeggen: “Ach, met de juiste afstelling niks mis met originele units”…. nog ff. Moge duidelijk zijn wat gewenst/verplicht/moreel gezien aanvaardbaar is :P

    Inderdaad, als je zo graag met xenon wil rijden koop dan ook projectie koplampen. anders is het erg irritant voor je mede weggebruikers.

    #17623263

    origineel gepost door jacobbroersma
    een tijd geleden was bij blik op de weg een aflevering over lampen
    en daar zeiden ze dat je WEL met breedtestralers/mistverlichting mocht rijden
    in combi met stadsverlichtnig

    ik ga nog wel ff kijken welke aflevering het was

    voor zover ik weet klopt dat ook.
    je mag mistlichten/breedstralers als dimlichtvervanger
    gebruiken maar dan wel met stadslicht erbij!

    en wat betreft irritante strooilicht units zouden de lifehammers in de auto’s van de tegenligger uitkomst kunnen bieden :P:jerry

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 50)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.