De Opel Quiz

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer De Opel Quiz

25 berichten aan het bekijken - 1,426 tot 1,450 (van in totaal 1,814)
  • Auteur
    Berichten
  • #17772369

    De Astra J in de Astra OPC Cup
    De Adam in de Adam Cup
    De Mokka in de Dakar.

    #17772370

    Nee, de Mokka is een dealer inzet geen Fabrieks inzet

    #17772371

    Bedoel je dan:

    De Astra J in de Astra OPC Cup
    De Adam R2 in de ADAC Opel Rallye Cup in Duitsland
    De Adam R2 in de Adam Rallye Cup in Frankrijk?

    Overigens las ik wel dan de Adam Cup in 2015 vervangen gaat worden door de nieuwe Corsa in de Corsa Cup

    #17772372

    De Astra en Adam zijn goed maar je mist er nog 1.

    Kleine tip vat het begrip Rally ruim op, model en rally is ook hier op het forum gemeld.

    #17772373

    Ik weet niet welke wagen nog meer ingezet wordt door Opel zelf. Wellicht iemand anders.

    #17772374

    Helaas verder geen reactie’s antwoordt was:

    Astra OPC Cup
    ADAM OPC Rally
    Ampera Green rally’s o.a Monte Carlo rally.

    #17772375

    De Ampera? Dat wist ik niet.
    Is dat echt een rally of meer een zuinigheidsproef o.i.d.?

    #17772376

    Het wordt omschreven als Rally:

    http://media.gm.com/media/be/nl/opel/news.detail.html/content/Pages/news/be/nl/2012/opel/03_27_opel_ampera_wins_monte_carlo_rally.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    http://www.acm.mc/page-tab-elec.php?id_menu=6&id_sousmenu=31″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Volgende vraag, op de Opel RAK 2 werd een goed bedoelde oplossing bijna het einde van de RAK 2.
    Welk deel van de RAK 2 was dat.

    #17772377

    Ben al aan het zoeken geweest, vind alleen iets over verkeerd afgestelde vleugels, maar dat zal niet zijn wat je bedoeld, denk ik.

    #17772378

    Dat was het inderdaad, men had de vleugels later op de RAK gezet, om hem beter op de grond te houden.
    Maar het ontwerp van de vleugels was juist dat de RAK bij de juiste snelheid zou gaan opstijgen.
    Men was toen nog niet zover dat ze dat in windtunnels konden testen, het was bijna dood van Fritz geweest

    #17772379

    Ja, daar heb ik wel een stuk over gelezen, ik dacht dat je iets anders bedoelde.
    Ze dachten inderdaad dat de gebruikte vleugels de auto op de grond zouden houden.

    The tremendous speed caused the front end of the rocket car to leave the ground toward the end of the test: The wings were not angled for sufficient negative lift. Only the quick reactions of the seasoned pilot kept RAK 2 on course, averting a catastrophe.

    Ik dacht juist dat je iets bedoelde van de raketaandrijving.
    Om maar bij de Rak 2 te blijven, hoe kon de piloot/coureur de raketten ontsteken?

    #17772380

    Zo moeilijk is het niet?

    #17772381

    Er liepen draadjes vanuit de raketten naar de cocpit daar zat een klein electro schakelaartje waar mee Firtz de raketten ontstak.

    Andere manieren waren niet mogelijk omdat er geen tijd was om weg te komen bij de raketten.

    #17772382

    Ja, en dat schakelaartje was verbonden met een pedaal waarop hij trapte, dan ontstaken er steeds weer een aantal (ik dacht 2?) raketten.

    #17772383

    Oke dan gooien we er een nieuwe vraag in:

    Naast de Kadett C Aero is er nog een Aero model door Opel ontworpen, welke was dat ?

    gevraagd type Opel en uitvoerings naam.

    #17772384

    Was dat de Opel gt aero ?

    #17772385

    Dat is wel de enige andere Aero die ik ken?

    #17772386

    Maar het is niet degene die ik bedoel.

    #17772387

    Ik kan niets vinden van andere Aero-modellen, wellicht een tip in welke richting we moeten zoeken?

    Overigens heb ik afgelopen week een heel stuk gelezen over de racemotoren van Opel uit 1922.
    Stond in een Opel Flash in de ‘Opel Oldies’.

    #17772388

    Een type waarvan we steeds maar weer hopen dat die terug komt.

    Ja Opel was al vroeg aan het racen.

    #17772389

    Ik kan niet vinden welke je bedoeld, mij (en google?) zijn maar twee Aero-modellen bekend.

    #17772390

    Er zijn er toch 3 degene die ik bedoel is door Opel ontwikkeld in 1977, en dat is op google te vinden.

    #17772391

    3 stuks….dus prototype fase is waarschijnlijk.
    1977….toen was de Manta B er net 2 jaar.
    En de Monza kwam het jaar erna.

    Maar van beide (en ook van andere Opel-modellen uit die tijd) vind ik niets.
    Ik zal wel verkeerd zoeken, ik ga er in het weekend nog een keer naar zoeken.

    #17772392

    Terloops heb je nu al het antwoordt gegeven

    #17772393

    Ondanks dat er Irmscher onderstaat is deze Manta een ontwikkeling van Opel zelf

25 berichten aan het bekijken - 1,426 tot 1,450 (van in totaal 1,814)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.